Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-02-01, 22:50   #91
Wargher
Registered User
 
Warghers avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 34
Jag undrar lite över den där periodisering som testpersonerna körde.

Citat:
Subjects participated in a supervised 4-day per week periodized resistance-training program split into two upper and two lower extremity workouts per week for a total of 8-weeks
Var hittar jag schemat?
Går ju att knopa ihop ett eget, men vill ju veta hur dem körde.
__________________
...the indifference of good men.
Wargher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 22:56   #92
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Wargher Visa inlägg
Jag undrar lite över den där periodisering som testpersonerna körde.



Var hittar jag schemat?
Går ju att knopa ihop ett eget, men vill ju veta hur dem körde.
Eftersom du säkerligen vill genomföra experimentet själv föreslår jag att du mailar dem: http://www.jissn.com/content/5/S1/P11/abstract

Där har du namnet och vilka forskare som stod bakom studien och vart du kan finna dem! Du får visst logga in för att kunna maila författaren!

Det vore nog det enklaste då vi sällan ser exakt hur de tränade om det inte rör sig om en specifik övning de testat!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 22:20   #93
Snakebite
Registered User
 
Snakebites avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 283
Har dragit i mig 1.5 burk pa maxdos sa har langt, vilket inte har gett ett jota. Tycker att om en produkt ska vara vart runt 800kr for 2 burkar sa ska det ge en markbar okning i styrka/uthallighet. I min mening var detta en produkt som jag slangt pengar i sjon pa.
Snakebite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 18:37   #94
Alexx
Inte så deffad
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 78
Citat:
Ursprungligen postat av pclillen Visa inlägg
Behöver inte vara så, jag vet att kreatin har mkt studier bakom sig och det säger jag inget om så MEN ni märker ju ingen skillnad i spegeln?

Och jag har kört creapure, skit monohydrat etc och inte märkt någon speciell ökning, så jag tycker kreatin är en skitprodukt (och ja jag har tränat till och från ett tag, visserligen inte seriöst så många år).

Styrka och muskelmassa hör samman, absolut m,en det måste inte heller vara så. Tycker dock synd om dig om du inte märkt nån effekt alls, jag menar gymmar du för underhåll, bygga eller deffa? ... (Jag ökar då iaf styrkan även om jag inte intar sådana tillskott och satsar på att bygga).
Vad gäller kreatinet kanske du är en non-responder?


Jag tränar för att bygga, ligger på lätt bulk men har legat på en platå ett tag, tänkte att duravol kunde vara till hjälp för att ta sig vidare men icke.
Alexx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 10:29   #95
pclillen
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Alexx Visa inlägg
Vad gäller kreatinet kanske du är en non-responder?


Jag tränar för att bygga, ligger på lätt bulk men har legat på en platå ett tag, tänkte att duravol kunde vara till hjälp för att ta sig vidare men icke.
Ofan det menar du inte.. Jo jag är ganska medveten om att jag är det, fått resultat av kreatin citrus enbart hittills så (vilket var ett tag sen och jag vet inte hur mycket var kreatinet resp newbie ökningar). Jag skulle iaf testa duravol under deff, tror som eiselt att den gör sig bäst där (men hobbes test på blodsockret är väldigt intressant).
pclillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 11:42   #96
young_george
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 544
Får omvärdera lite av det jag skrivit, då min deff inte gått som jag trodde. Min våg har gått gradvis sönder och visat mindre och mindre vikt, men när jag provat på jämfört med en fungerande vågar så visar det sig att min vikt varit min vikt stått ganska stilla.

Trots detta har jag minskat synligt i fett. Är det Duravolen? Ingen aning.
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 01:44   #97
KniveN
Registered Abuser
 
KniveNs avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Sundsvall
Inlägg: 886
Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Får omvärdera lite av det jag skrivit, då min deff inte gått som jag trodde. Min våg har gått gradvis sönder och visat mindre och mindre vikt, men när jag provat på jämfört med en fungerande vågar så visar det sig att min vikt varit min vikt stått ganska stilla.

Trots detta har jag minskat synligt i fett. Är det Duravolen? Ingen aning.
Har du vägt dig på dom vågarna innan deffen också? annars så kan du inte ha dom som referenspunkt.
KniveN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 10:19   #98
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Får omvärdera lite av det jag skrivit, då min deff inte gått som jag trodde. Min våg har gått gradvis sönder och visat mindre och mindre vikt, men när jag provat på jämfört med en fungerande vågar så visar det sig att min vikt varit min vikt stått ganska stilla.

Trots detta har jag minskat synligt i fett. Är det Duravolen? Ingen aning.
Testpersonerna i studien stod också stilla i vikt. Jag tror att det är det som gör att det är svårt att kunna utvärdera vilken effekt man får på kort sikt. Ju längre man använder Duravol desto lättare blir det att kunna särskilja muskelökning och fettminskning. Så är det ju alltid i o f.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 12:36   #99
young_george
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 544
Citat:
Ursprungligen postat av KniveN Visa inlägg
Har du vägt dig på dom vågarna innan deffen också? annars så kan du inte ha dom som referenspunkt.
Kontrollvägde mig på 3 (hemma, polare, gymmet) olika vågar innan jag började deffen så är rätt säker.
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 23:00   #100
Hönke
Registered User
 
Hönkes avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ön
Inlägg: 69
Citat:
Ursprungligen postat av EiseltUK Visa inlägg
Testpersonerna i studien stod också stilla i vikt. Jag tror att det är det som gör att det är svårt att kunna utvärdera vilken effekt man får på kort sikt. Ju längre man använder Duravol desto lättare blir det att kunna särskilja muskelökning och fettminskning. Så är det ju alltid i o f.
Jag har använt Duravol 1 burk i en månad nu, slutade för ca 3dagar sen. (Ja deffar o väger mig varje fre o kollar me måttband.) Denna vecka hade inte vikten rört sig, men midjan minskat nästan 3cm. Kan de vara Duravol tro?
Hönke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 23:26   #101
Brooklyn
Registered User
 
Brooklyns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Sverige
Inlägg: 5 022
måste faktiskt instämma i kören, även min vikt har stått stilla (deffar) fast midjemåttet minskat...

mao så verkar det funka bra trots allt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Brooklyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 09:07   #102
joko
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 245
Min andra burk tar slut i veckan, då har jag utvärderat Duravol under en tidsperiod som är ganska lik perioden i studien.

Som jag sa tidigare så har jag ökat i styrka och minskat i storlek/vikt i ungefär samma takt som jag gjorde innan. Det ska bli intressant att se om jag märker nåt 'tapp' när jag lägger av.
joko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 18:20   #103
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Ska börja på min första burk under denna vecka. Tänker köra på en diet med varierat kaloriunderskott som jag uppsakattar hamnar mellan +-0 och -1500kcal.
Försöker att inte ha för mycket underskott de dagar som jag kommer styrketräna. Övriga dagar inkl. "förbränningspass" så blir det lägre intag.
Kör nu några dagar VLCD för att inte behöva räkna med de första kilona som man tappar direkt i min utvärdering av Duravol.
Kommer använda mig av digitalvåg, måttband, kaliper och en Omron 300 ganska flitigt för att se om det "händer" något.
Styrkan kommer jag försöka mäta med chins och dips.
OM jag har ork och tid så planerar jag även att springa en runda på 10km några gånger och se om jag även kan förbättra mig där.
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 18:01   #104
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Insåg efter mitt förra pass att det kommer bli svårt att bedömma några styrkeökningar då de nuvarande resultaten var riktigt usla.
Får väl försöka memorera/skriva upp vilka vikter jag kör på för att se om det blir några ökningar utöver det "normala".
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-18, 19:23   #105
young_george
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 544
Någon fler som vill dela med sig av, eller uppdatera sin åsikt?
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)