Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-06, 16:02   #1186
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
https://www.facebook.com/theworldsst...wE0bxg&fref=nf

Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-30, 13:46   #1187
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Haha denna var hysteriskt rolig och bra gjord

1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 13:41   #1188
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Någon som har några tankar om kvalet i helgen? Grenar? Placeringar? Skrällar?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 07:28   #1189
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Någon som har några tankar om kvalet i helgen? Grenar? Placeringar? Skrällar?
Torbjörn Persson vann överlägset
2:a Kim Gerard (sin första tävling)
3:a Ståhlberg fick bryta efter 2 stenar i sista. Grenen. Drog till i biceps
4a Nedzmin
5a Martin Forsmark
6a Fredrik Johansson
7a jag Fredrik Svensson
8a Ola Nilsson
Var 19 tävlande.

För egen del var det både upp och ner. Jag var delad etta i bilmark med Nedzmin på 13 reps på 340kg. Forsmark och Ståhlberg 11reps. I sten slog jah pb 120-140-160-185 på 21sek men 200 blev för tung. Bara Torbjörn och Fredrik Johansson som fick upp alla stenar.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 07:41   #1190
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Någon som kommer på kvalet i Umeå i helgen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 11:15   #1191
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Torbjörn Persson vann överlägset
2:a Kim Gerard (sin första tävling)
3:a Ståhlberg fick bryta efter 2 stenar i sista. Grenen. Drog till i biceps
4a Nedzmin
5a Martin Forsmark
6a Fredrik Johansson
7a jag Fredrik Svensson
8a Ola Nilsson
Var 19 tävlande.

För egen del var det både upp och ner. Jag var delad etta i bilmark med Nedzmin på 13 reps på 340kg. Forsmark och Ståhlberg 11reps. I sten slog jah pb 120-140-160-185 på 21sek men 200 blev för tung. Bara Torbjörn och Fredrik Johansson som fick upp alla stenar.
Sjukt bra startfält. Väldigt oväntat att Forsmark kom så pass långt ner. Hade han bara en dålig dag, eller var han sjuk?
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 11:21   #1192
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Var inte Johnny med?
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 12:24   #1193
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Sjukt bra startfält. Väldigt oväntat att Forsmark kom så pass långt ner. Hade han bara en dålig dag, eller var han sjuk?
Han hade väl en dålig dag. Samt kanske hans 15kg viktnedgång satt sina spår. Men liten svacka kan ju alla få. Johnny var nog skadad. Tävlade inte
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 23:05   #1194
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Torbjörn Persson vann överlägset
2:a Kim Gerard (sin första tävling)
3:a Ståhlberg fick bryta efter 2 stenar i sista. Grenen. Drog till i biceps
4a Nedzmin
5a Martin Forsmark
6a Fredrik Johansson
7a jag Fredrik Svensson
8a Ola Nilsson
Var 19 tävlande.

För egen del var det både upp och ner. Jag var delad etta i bilmark med Nedzmin på 13 reps på 340kg. Forsmark och Ståhlberg 11reps. I sten slog jah pb 120-140-160-185 på 21sek men 200 blev för tung. Bara Torbjörn och Fredrik Johansson som fick upp alla stenar.
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Han hade väl en dålig dag. Samt kanske hans 15kg viktnedgång satt sina spår. Men liten svacka kan ju alla få. Johnny var nog skadad. Tävlade inte
Grymt jobbat! Kul med folk som inte redan är favoriter som presterade så bra.

Hörde på Instagram att Johnny hade lite känningar i ryggen och därför avstod, vettigt beslut!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 08:15   #1195
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Eddie Hall har alltså döpt sin son till Maximus.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 00:01   #1196
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Jag har hört ett rykte om att Årsjö "väljer" grenar på SM.
Hur mycket sanning ligger det bakom det egentligen?
Jag vet bara att han varit med och arrangerat tävlingar som t.e.x giants live i Norrköping.

Och att det är vissa inom strongman communityt är besvikna över att han inte behöver kvala till SM eftersom han är regerande mästare ett x antal ggr i rad.

Det i sin tur gör att han kan planera sin träning, låta kroppen läka ihop långt i förväg till skillnad mot många andra som inte alls är lika självklara SM kandidater.
Ett kval kan avgöras på minsta lilla skitsak. Att man tappar en sten eller vad det nu må vara.


Personen jag pratat med menar att årsjö inte kan vara med och bestämma grenar på internationella tävlingar gör att han underpresterar. Och att han inte är mer skadad än någon annan.

Det är inte mina egna ord men jag vill ändå lyfta frågan utan att bli kallad för en hatare.

Vem väljer grenarna till SM och hur bestäms dom? Hur långt i förväg brukar dom som tävlar få veta vilka som är tävlingsmomenten?

Jag tycker det är intressant att veta. Strongman är inte standardeserat som styrkelyft med dom tre stora knäböj bänk mark som jämförelse.

Senast redigerad av An Iron Soul den 2018-07-01 klockan 00:03.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 00:08   #1197
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Borde väl lösas enkelt med att grenarna väljs halvår innan SMtävlingen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 09:34   #1198
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Jag var på väg mot min livs bästa strongman tävling igår på sjöbo kvalet. Var 7 grenar. Kom 3a i däckvält. Delad 2a i stocklyft med 160kg. 4 eller 5 i medley. Delad vinst i bilmark med 6 reps. Gjorde 7 men fick en bortdömd. Var tung halva startfältet nollade. Kom 2a i conans så efter 5 grenar var jag klar 2a bara 2p från ledning. Sedan 6e gren arm over arm kom jag tyvärr näst sist i. Inför stenarna låg jag fortfarande 2a men nu var det tajt. Tyvärr fumlade jag med stenarna och kom 6a. Så några smet förbi och jag blev 4a 1p från pallen. Surt men fick viktiga poäng i kvalserien.

1a Torbjörn Persson
2a Kim Gerard
3a Johan Espenkrona
4a Jag
5a Ola Nilsson

Var 20 deltagare.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 15:59   #1199
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Jag var på väg mot min livs bästa strongman tävling igår på sjöbo kvalet. Var 7 grenar. Kom 3a i däckvält. Delad 2a i stocklyft med 160kg. 4 eller 5 i medley. Delad vinst i bilmark med 6 reps. Gjorde 7 men fick en bortdömd. Var tung halva startfältet nollade. Kom 2a i conans så efter 5 grenar var jag klar 2a bara 2p från ledning. Sedan 6e gren arm over arm kom jag tyvärr näst sist i. Inför stenarna låg jag fortfarande 2a men nu var det tajt. Tyvärr fumlade jag med stenarna och kom 6a. Så några smet förbi och jag blev 4a 1p från pallen. Surt men fick viktiga poäng i kvalserien.

1a Torbjörn Persson
2a Kim Gerard
3a Johan Espenkrona
4a Jag
5a Ola Nilsson

Var 20 deltagare.
Riktigt bra kämpat!
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 16:14   #1200
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Jag har hört ett rykte om att Årsjö "väljer" grenar på SM.
Hur mycket sanning ligger det bakom det egentligen?
Jag vet bara att han varit med och arrangerat tävlingar som t.e.x giants live i Norrköping.

Och att det är vissa inom strongman communityt är besvikna över att han inte behöver kvala till SM eftersom han är regerande mästare ett x antal ggr i rad.

Det i sin tur gör att han kan planera sin träning, låta kroppen läka ihop långt i förväg till skillnad mot många andra som inte alls är lika självklara SM kandidater.
Ett kval kan avgöras på minsta lilla skitsak. Att man tappar en sten eller vad det nu må vara.


Personen jag pratat med menar att årsjö inte kan vara med och bestämma grenar på internationella tävlingar gör att han underpresterar. Och att han inte är mer skadad än någon annan.

Det är inte mina egna ord men jag vill ändå lyfta frågan utan att bli kallad för en hatare.

Vem väljer grenarna till SM och hur bestäms dom? Hur långt i förväg brukar dom som tävlar få veta vilka som är tävlingsmomenten?

Jag tycker det är intressant att veta. Strongman är inte standardeserat som styrkelyft med dom tre stora knäböj bänk mark som jämförelse.
Det är klart att han har mycket att säga till om gällande grenval. Jag vet att topp-3 tidigare har fått välja varsin favoritgren att ha med i finalen, och nu senast tror jag att Johannes hade både det första och sista ordet i grenvalet (då det skulle vara spektakulärt på TV bl.a.).

Johannes är bra även internationellt när han inte får välja grenar. Han har varit ytterst nära att vinna Europas Starkaste Man vid två tillfällen, där alla i världseliten (förutom ett par bra amerikanare) tävlar. Han är lätt topp-10 i världen, och överlägset bäst i Sverige. Att man som arrangör inte väljer grenar som man själv suger i är inte konstigt. Det gjorde Magnus Samuelsson, det gjorde Sami Mulari, det gjorde David Nyström och det gör Johannes Årsjö. Men det är sällan några konstiga grenar som ingen annan kan träna på, och de som vill testa grenarna brukar alltid vara välkommen till Johannes för att träna på dem.

Angående skadorna så är de riktiga skador som han har opererats för i omgångar. Knäna är slut, ryggen är trasig o. s. v. Om det är mer än någon annan låter jag vara osagt, men utan alla hans skador hade han säkerligen placerat sig på pallen i WSM under något av åren. Johannes är fruktansvärt duktig, det kan man inte blunda för.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)