Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-06, 13:20   #751
Chrillee
Registered User
 
Chrillees avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 916
Vidrigt inatt, antingen för varm eller för kall.

Tips på en bra och tyst AC?
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 13:20   #752
Xtronal
Registered User
 
Xtronals avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 051
Citat:
Ursprungligen postat av billmaier Visa inlägg
Har väntat hela året på att det ska bli varmt, och nu när det äntligen är det så håller man på att svettas ihjäl. Skulle gärna kunna vara 10 grader svalare. Som tur har man luftkonditionering i bostaden.
Jag avlider hemma av värmen, funderar på att fylla ett badkar med is och lägga mig där
Xtronal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 13:30   #753
knuckles
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 474
Hatar att sova på sommaren, är så mycket skönare och utvilande att sova på vintern
knuckles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 15:02   #754
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Nu börjar det hetta på. Dags att börja vänja sig med att duscha 2-3ggr/dag och tvättmaskinen får gå dagligen från nu in på slutet av september.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 17:20   #755
Bryggan
Registered User
 
Bryggans avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Hufvudstaden
Inlägg: 1 765
Här har vi alltid fönstret öppet 24/7 i sovrummet. En gång mitt i vintern så tyckte till och med jag att det började bli lite kallt i sovrummet så jag bestämde mig för att stänga fönstret! Sagt och gjort så fick jag börja med att skotta bort snön som låg i öppningen och efter det hacka loss en stor is-kaka som gjorde att jag inte fick igen fönstret, när det var gjort så kunde jag stänga fönstret. Eftersom det var så kallt i sovrummet så satte jag på elementet...dock hände inget, inte sus i rören hördes och ingen värme utvecklades. Det enda jag kunde komma fram till var att elementet var fruset (inne i en lägenhet), lämnade öppet ut till köket och efter en halvtimma började det knastra och spraka i elementet varpå värme började komma. Mycket riktigt så var vattnet fruset i elementet.
Så kallt vill vi ha när vi sover.

Jag vet inte vad jag ska göra på sommaren...har funderat på att dra en slang runt i sovrummet och leda kallvatten igenom men det skulle ge för mycket kondens. Det får kanske bli en AC i sovrummet.

Pluggade ihop med två spanjorer vid två olika tillfällen som tyckte Sverige var hemskt för att det var så varmt på sommaren! När den första spanjoren sa det så påpekade jag att det är ju mycket varmare i Spanien. Ja utomhus ja, men inomhus, arbetsplatsen, butiker osv så har vi AC...det verkar ni inte kommit på i Sverige tyckte de bägge.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jävla googlesamhälle, tänk själv lite.
Bryggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 17:56   #756
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Bara U-länder och Sverige som inte har AC som standard överallt. Men som vanligt är vi 30-60 år efter USA & co
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 18:20   #757
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Vad är det som gör att vissa bara är jäkligt varma, och andra kan gå runt med tre vinterjackor när det är 25+ ute? Jag är nästan alltid varm, oavsett temperatur och trots att jag knappt har något underhudsfett öht.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 18:22   #758
Löpsko
Opti
 
Löpskos avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 955
löjligt varmt idag, vad fan ärdehär?
__________________
Originally Posted by Gober
Du går inte på VLCD antar jag? Just nu skulle en bajskorv vara gott, med lite parmesan på.
Löpsko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 18:33   #759
Chilla mamma
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 102
Lyckades bränna mina underarmar idag. Varit ute i kanske 1h totalt. Kul!
Svider och kliar som fan nu.
Chilla mamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 19:09   #760
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
ge mig mörka kvällar och svalare dagar.
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 19:46   #761
Silencer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 2 127
För att inte tala om allt löst folk som driver omkring och ägnar sig åt ofog!!!
Silencer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-07, 10:57   #762
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Vad är det som gör att vissa bara är jäkligt varma, och andra kan gå runt med tre vinterjackor när det är 25+ ute? Jag är nästan alltid varm, oavsett temperatur och trots att jag knappt har något underhudsfett öht.
Olika metabolism, men framförallt är ju alla olika, inte bara biologiskt, det är en vanegrej, en bekvämlighetsgrej, fåfänga kan också påverka.
Sen är ju tanken att kroppen ska reglera värmen själv lite, där är jag rätt bra för jag är aldrig kall eller varm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-07, 11:05   #763
Donner
In Sweden we call it a kick
 
Donners avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 675
Nu börjar det bli outhärdligt att sova om natten. Brace yourself, summer i coming.
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-07, 12:45   #764
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Gick en promenad (LUGNT tempo) i ~60 min. Mestadels motionsspår med mycket skugga.
Är helt jävla fucking dyngsur. Ansiktet är dyblött. Kläderna måste tvättas igen och tog dom direkt från tvättställningen idag. Huden började koka redan efter 15min. Hallucinationerna började nånstanns runt 40min strecket. Vart fan är jag? Egypten? Varför har jag blivit lämnad ensam här i öknen? Och varför är jag lika blöt som om jag nyss tagit ett dopp? Varför fixade jag frillan nu när mitt huvud ändå är helt jävla blött. Frågorna många och svaren få.

Detta är helvetet gentlemänn. Nu sitter vi fan fast och vi kommer inte ut på ett jäääävla bra tag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-07, 14:11   #765
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Hahaha fyfan grabbar. Nu är det RIKTIGT JÄVLIGT. Ring doktorn och skicka nån tror min sköldkörteln satts ur spel eller binjurarna kollapsat. Sitter i fillingar och det rinner över hela jävla kroppen. Försökte fixa disken och det här är tacken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)