Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-30, 21:30   #2386
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Lasta inte för mycket vikt bara.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 22:23   #2387
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Han är kunnigare än någon här på forumet när det gäller träning.
Har alltid fått Mike chang-vibes av honom, så har aldrig kollat hans videos. Men han är KG-approved alltså? Ska ge honom en chans då!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 00:57   #2388
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Han tjänar ju pengar på youtube och då ingår det ju att man måste hora ut sig lite och vara lite udda/clickbait och allt som hör till, men att han kan sin sak förstår man ju.

Senast redigerad av Bärsärk den 2018-07-31 klockan 01:01.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 14:13   #2389
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Var ska jag känna när jag tränar bröstisolationsövningar, specifikt flyes (hantel, maskin och kabel (höga och låga))?

Känner enbart här jag ringat in rött. Alltså där de möter axlarna. Som jag känner mer i framsida axlar än bröst. Eller själva muskelfästena och inte musklerna?
Har samma problem med bicepsträning - känner mest en brännande känsla i armvecken (bicepsfästet?).

Ska jag känna längre in mot bröstet? Där brösten möter varandra? Där känner jag aldrig något!

1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 14:51   #2390
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Ser ut som du har ringat in pec minor

Mer än så har jag dock inte att tillföra, jag tränar inte bröst
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 14:57   #2391
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Var ska jag känna när jag tränar bröstisolationsövningar, specifikt flyes (hantel, maskin och kabel (höga och låga))?

Känner enbart här jag ringat in rött. Alltså där de möter axlarna. Som jag känner mer i framsida axlar än bröst. Eller själva muskelfästena och inte musklerna?
Har samma problem med bicepsträning - känner mest en brännande känsla i armvecken (bicepsfästet?).

Ska jag känna längre in mot bröstet? Där brösten möter varandra? Där känner jag aldrig något!

Det du ritar in är ursprunget för bröstmuskeln.


Bröstmuskeln fungerar lite annorlunda än vad som kan tros. Den drar in överarmen mot kroppen vrider in överarmen mot kroppen.
Pröva att använda lägre vikter och tänk på att fokusera på muskeln, den är inte speciellt stark isolerat utan fungerar stark tillsammans med axel och triceps därför behöver du minska vikterna rejält om du vill isolera muskeln.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2018-07-31 klockan 15:02.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 17:11   #2392
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Vad blir det för skillnad i aktivering i sittande rodd smalt grepp jämfört med brett? Mer Lats med smalt eller?

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 18:49   #2393
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Vad blir det för skillnad i aktivering i sittande rodd smalt grepp jämfört med brett? Mer Lats med smalt eller?

Skickat från min G3311 via Tapatalk
Troligen får du kontraktionsmax lägre med smalt grepp och bredare grepp bör träffa högre upp och mer baksida av axlar, trapezius. Men då behöver du använda vikter som gör att du kan fokusera på arbetet i olika vinklar.

Tyngre smalt grepp lättare brett grepp.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 18:53   #2394
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Jag såg en studie för latsdrag med olika greppvidder och grepp och skillnaden i aktivering var minimal mellan variationerna.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 19:04   #2395
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Jag såg en studie för latsdrag med olika greppvidder och grepp och skillnaden i aktivering var minimal mellan variationerna.
Nu får man skilja på studier och verklighet. Om du är en fokuserad byggare/styrketränande kan du åstadkomma stora skillnader i aktivering utifrån hur du utför rörelsen. Ofta när man ser på övningarna dvs gör EMG mätningar som egentligen bara visar peaken av övningen och det kan vara missvisande beroende syftet med övningen.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 12:25   #2396
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Varför får jag aldrig träningsvärk i biceps brachii? I Triceps brachi får jag alltid träningsvärk i.

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 12:36   #2397
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Varför får jag aldrig träningsvärk i biceps brachii? I Triceps brachi får jag alltid träningsvärk i.
Tror det kan ha och göra med att biceps används mer i det "dagliga livet"?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 12:57   #2398
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Många aktiverar inte biceps ordentligt när dom tränar biceps. Belastningen skall flexas upp, inte bara förflyttas / lyftas / curlas.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 13:51   #2399
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Lipservice Visa inlägg
Tror det kan ha och göra med att biceps används mer i det "dagliga livet"?
Det påståendet vet jag ej om jag tror på, för den värsta träningsvärken jag haft har varit i vaderna, vaderna används ju dagligen varje gång man rör på sig.

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 14:35   #2400
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Det påståendet vet jag ej om jag tror på, för den värsta träningsvärken jag haft har varit i vaderna, vaderna används ju dagligen varje gång man rör på sig.
Det är sant. Men samtidigt kan det bero på hur muskeln används i det dagliga rörelsemönstret.
Jag är inte påläst när vaden arbetar som hårdast i vilken vinkel, eller hur pass aktivt den får jobba när vi går, reser oss upp e.t.c.

Tycker det är kul att motbesvara en fråga med en annan fråga och få ett utritat svar av någon kunnig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)