Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-18, 12:53   #1
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Den NYA opolitiska NYHETSTRÅDEN skapad med glädje!

"Flera personer har skadats i en skottlossning i staden Utrecht i Nederländerna. Minst en person är död, enligt polisen. Motivet är oklart men polisen utreder om det kan röra sig om ett terrordåd. Nederländerna höjer terrorhotnivån till högsta nivå."

https://www.dn.se/nyheter/varlden/fl...nederlanderna/


Det känns som Holland har varit förskonade mot såna här dåd, mer Frankrike och England. Eller har jag fel?

Visa fingertoppskänsla i era åsikter.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 12:54   #2
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
"Flera personer har skadats i en skottlossning i staden Utrecht i Nederländerna. Minst en person är död, enligt polisen. Motivet är oklart men polisen utreder om det kan röra sig om ett terrordåd. Nederländerna höjer terrorhotnivån till högsta nivå."

https://www.dn.se/nyheter/varlden/fl...nederlanderna/


Det känns som Holland har varit förskonade mot såna här dåd, mer Frankrike och England. Eller har jag fel?

Visa fingertoppskänsla i era åsikter.
Aha, sorry, ny tråd Keep it coming. Live long and prosper!
Får hoppas trådarna inte blandas ihop här nu då.

Senast redigerad av Akerhage den 2019-03-18 klockan 12:56.
Akerhage är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 13:40   #3
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
https://www.bbc.com/news/science-environment-47607696

"A huge fireball exploded in the Earth's atmosphere in December, according to Nasa.

The blast was the*second largest of its kind in 30 years, and the biggest since the fireball over Chelyabinsk in Russia six years ago.

But it went largely unnoticed until now because it blew up over the Bering Sea, off Russia's Kamchatka Peninsula.

The space rock exploded with 10 times the energy released by the Hiroshima atomic bomb"

Skaplig kraft
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2019-03-18, 13:49   #4
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
https://www.bbc.com/news/science-environment-47607696

"A huge fireball exploded in the Earth's atmosphere in December, according to Nasa.

The blast was the*second largest of its kind in 30 years, and the biggest since the fireball over Chelyabinsk in Russia six years ago.

But it went largely unnoticed until now because it blew up over the Bering Sea, off Russia's Kamchatka Peninsula.

The space rock exploded with 10 times the energy released by the Hiroshima atomic bomb"

Skaplig kraft

__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 16:04   #5
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Känns spontant inte som ett terrordåd, om det inte "bara" är en spontan hämndaktion för det i NZ. Känns ju dock lite märkligt att det skulle vara i Holland av alla ställen, men man kanske inte ska försöka hitta någon logik och reson i sånt här.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 18:26   #6
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Känns spontant inte som ett terrordåd, om det inte "bara" är en spontan hämndaktion för det i NZ. Känns ju dock lite märkligt att det skulle vara i Holland av alla ställen, men man kanske inte ska försöka hitta någon logik och reson i sånt här.
Varför skulle ett land som koloniserade halva jorden och förslavade miljoner drabbas av terror?? :thinking:
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 18:30   #7
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Varför skulle ett land som koloniserade halva jorden och förslavade miljoner drabbas av terror?? :thinking:
Då är ju frågan. Har dom blivit drabbade mycket av terror? Annars faller ditt argument platt.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 18:58   #8
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Förbjud data- och tv-spel som kan leda till masskjutningar. Politikerna måste utmana den mäktiga industri vars produkter leder till att framför allt pojkar ägnar en stor del av sin vakna tid åt att på låtsas skjuta ihjäl andra människor
https://www.dn.se/asikt/forbjud-data...asskjutningar/

Hoppas någon tar krafttag mot dessa ”spring- och skjut”-spelen.


Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Då är ju frågan. Har dom blivit drabbade mycket av terror? Annars faller ditt argument platt.
En sexindustri med miljontals illdåd varje år.. men offren är ju kvinnor och socialt utsatta sådana.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 22:52   #9
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Insanely muscular monkey spotted in Finland
https://nypost.com/2019/03/15/insane...ed-in-finland/
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 23:23   #10
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Blev den andra nyhetstråden borttagen eller vad hände?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-18, 23:30   #11
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Den blev bara politik. Igen. Så om den här blir likadan blir det nog inga fler nyhetstrådar heller. Folk kan inte hålla sig.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 03:27   #12
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
https://www.dn.se/asikt/forbjud-data...asskjutningar/

Hoppas någon tar krafttag mot dessa ”spring- och skjut”-spelen.




En sexindustri med miljontals illdåd varje år.. men offren är ju kvinnor och socialt utsatta sådana.
Varför tar du upp sexindustrin när vi diskuterar terrordåd?
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 08:10   #13
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Kan tänka mig att båda kategorierna, d.v.s. sexindustrin samt terror är uttryckt på en manlighet som spårat ur. "Toxic masculinity" har jag för mig att det kallar det i staterna.

Feministerna skulle nog hänvisa till könsmaktsordningen. Jordan.B.Pettson till vår biologi.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 08:23   #14
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Kan tänka mig att båda kategorierna, d.v.s. sexindustrin samt terror är uttryckt på en manlighet som spårat ur. "Toxic masculinity" har jag för mig att det kallar det i staterna.

Feministerna skulle nog hänvisa till könsmaktsordningen. Jordan.B.Pettson till vår biologi.
Då du är ett semitroll är det svårt att tolka dej så du tycker feminism är inblandat i skjutningarna i Nya Zeeland och Holland?
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-03-19, 08:31   #15
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Då du är ett semitroll är det svårt att tolka dej så du tycker feminism är inblandat i skjutningarna i Nya Zeeland och Holland?
Mest trolig var skytten(må hans namn inte nämnas) en så kallad incel. Har varit flera skjutningar av sådana undervarelser senaste åren.

Skulle definitivt koppla det till något har skett på spektrumet maskulint - feminint.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)