Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-29, 18:08   #31
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Män har större hjärnor än kvinnor och en annan sammansättning vit/grå massa.
Män är evolutionärt anpassade för att samarbeta och lösa problem.

Hur många kvinnor finns det bland de bästa shack-spelarna? 99.9% är män i toppen, trots att schack inte ställer några fysiska krav.
Det enda kvinnor slår män inom esporten är utseende och fysisk hälsa vilket man kan se i videon ovan.
Tycker sånt här är skitintressant. Hyfsat säker på att min hjärna är mer kvinnlig än manlig. Värdelös på allt som påminner om sport, bättre på estetiska grejer. Dock lär min hjärna vara enorm, jag har 62 cm runt skallen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 06:39   #32
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tycker sånt här är skitintressant. Hyfsat säker på att min hjärna är mer kvinnlig än manlig. Värdelös på allt som påminner om sport, bättre på estetiska grejer. Dock lär min hjärna vara enorm, jag har 62 cm runt skallen.
Det tycker jag också, detta med Esport och schack! Bevisligen så är kvinnor underlägsna män i dessa "sporter" så varför är det så? Är det patriarkatet som hindrar kvinnor att spela schack?

Eller är kvinnor överlag helt enkelt sämre på exempelvis schack? Att deras intelligens är lägre eller annorlunda?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 07:56   #33
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Det tycker jag också, detta med Esport och schack! Bevisligen så är kvinnor underlägsna män i dessa "sporter" så varför är det så? Är det patriarkatet som hindrar kvinnor att spela schack?

Eller är kvinnor överlag helt enkelt sämre på exempelvis schack? Att deras intelligens är lägre eller annorlunda?
Tror man ska passa sig för att säga att någon är sämre än den andra, de olika könen är ju bra på olika saker och så är det tänkt att det ska vara för att vi är menade att leva tillsammans.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 08:23   #34
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Tror man ska passa sig för att säga att någon är sämre än den andra, de olika könen är ju bra på olika saker och så är det tänkt att det ska vara för att vi är menade att leva tillsammans.
Varför skall man passa sig för det? Könen kan vara bra på olika saker. En kvinna har kanske generellt inte lika bra förmåga i den tankeverksamhet som krävs för schack. Precis som män kanske har sämre förmåga inom något kvinnor är bättre på.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 20:48   #35
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Räcker med att göra en okulär besiktning av top esportspelare så ser man att majoriteten är antingen överviktiga, anorektiker eller smalfeta.

Känner bara till en esportare som var i bra form fast han har väl lagt av, pashabiceps fd cs 1.6 / CSGO-spelare

BlameF är aktiv csgo-spelare, bänkar runt 200 kg

https://www.instagram.com/benjaminbremer/?hl=en
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)