Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-10-14, 13:11   #16
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Vilken pwo skall man skaffa sig då? Twerk power?
Tycker det är skitsamma nuförtiden. Själv vill jag ha så mycket koffein som möjligt och gillar känslan man får av arginin. Har gått igenom en massa olika men inte märjt av märkbara skillnader
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-15, 09:21   #17
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
Pain of disciplin or pain of regret

klatschligt men
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-15, 09:29   #18
Phjanton
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 148
Är man inte motiverad efter man kollat på the last dance med Michael Jordan vet jag inte vad som hjälper.
Phjanton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-15, 09:50   #19
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Hur komma ner och träna?

Kolozzeum: psykoaktiva substanser är svaret!
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Helt korrekt. Egentligen gillar vi inte att träna, vi gillar PWO-ruset.
Funkar på alla hobbyaktiviteter. Kan aldrig rita en teckning om jag inte dragit en kanna kaffe innan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-15, 09:58   #20
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Funkar på alla hobbyaktiviteter. Kan aldrig rita en teckning om jag inte dragit en kanna kaffe innan.
Rättelse: Inga aktiviteter går att utföra utan stimulanter.
Det är essentiella nutrienter.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-15, 18:36   #21
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Hm, det brukar ju hänga ett gäng på gymmet...

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...00787&page=152
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 10:40   #22
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Vet du hur träning påverkar hälsa och välmående så är det ju ganska svårt att inte fortsätta.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:21   #23
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Hälsoargumentet har aldrig varit särskilt inspirerande för egen del. Jag har några punkter som jag tycker fungerar. Mycket bygger på självspäkning:

- Är jag en så fruktansvärt bekväm människa att jag inte skulle orka ha det lite jobbigt en timme per dag? Ska min dag liksom bestå av att sitta framför datorn på jobbet för att sedan byta stillasittandet till att ligga i soffan och kolla TV? Vad är det för liv?
- Hur farligt är det egentligen att springa/gymma lite? Det är ju ingenting, det är bara att få det gjort. Framförallt gymma är ju otroligt slappt.
- Jag vill ha en muskulös kropp och kunna springa långt, då ingår att göra jobbet också. Det är patetiskt att vilja ha kakan och äta den också.
- Det är bara att gå till gymmet. Slutar det med att jag bara orkar köra bänkpress för att sedan gå hem - låt så vara. Då har jag åtminstone försökt/fått lite gjort.

Mest tankeverksamhet är det när jag springer väldigt långt(ultradistans), det är då motivationsfaktorerna behövs som mest, när man är tre-fyra h in i passet och har ett par timmar kvar. Då kan det låta lite så här(i min hjärna):

- Hur absurt lång distansen än är så finns det alltid någon som är en sämre löpare än mig som har fixat denna distans. Om jag ger upp så erkänner jag således att jag är svagare mentalt än den människan. Det har jag väldigt svårt att acceptera. Jag ska aldrig falla på att jag vill något mindre än någon annan.
- När det börjar bli väldigt jobbigt brukar jag tänka så här: "här skulle många gett upp, därför fortsätter jag". Detta kan upprepas flera gånger under loppet/passet.
- Jag försöker vara otroligt krass och se saker i punktform som ska bockas av. Springer du närmare tio mil så ingår ett mentalt sammanbrott i konceptet. "Okej, då har vi nått det stadiet. Det ingår i loppet, det kommer lägga sig om en stund och sedan kommer en värre kris längre fram. Då tar jag det när det kommer".
- Jag kan även använda folks förväntningar på mig som motivation. För en Svensson är allt över maraton diffust. Om jag således säger att jag springa sju mil men ger upp efter sex så kommer folk fortfarande se det som att jag har gjort något bra. Den tanken kan göra mig arg, allt är inte bra bara för att gemene man inte gör/klarar det.
- Slutligen så gillar jag att berätta för folk i förväg vad jag ska göra en viss dag. Om jag sedan inte gör det så är jag en person som bara snackar och jag vill vara en person som gör det jag säger att jag ska göra.

Ursäkta novellen Har väldigt mycket tankar kring motivation. Känner mig emellanåt smått psyksjuk när tankarna börjar fara runt i huvudet men det fungerar bra så ser ingen anledning till att ändra på det.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:26   #24
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Insåg nu när jag processade det jag skrev: jag skulle må oerhört bra av att ha lite haters Vilken dröm att ha någon som säger "det där fixar du aldrig" och som faktiskt menar det han/hon säger också.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:41   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
- Är jag en så fruktansvärt bekväm människa att jag inte skulle orka ha det lite jobbigt en timme per dag? Ska min dag liksom bestå av att sitta framför datorn på jobbet för att sedan byta stillasittandet till att ligga i soffan och kolla TV? Vad är det för liv?
Jag reagerade på detta argumentet; vad lever du i för paradisisk tillvaro där träningen är det enda jobbiga du gör på en dag? Min dag är mestadels jobbigheter; själva jobbet, städning/fixning i hemmet, kanske fixa med räkningar eller annan ”byråkrati”, osv. Det är väl egentligen bara när jag spelar sällskapsspel eller slöar framför internet som jag verkligen gör något totalt ojobbigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:44   #26
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag reagerade på detta argumentet; vad lever du i för paradisisk tillvaro där träningen är det enda jobbiga du gör på en dag? Min dag är mestadels jobbigheter; själva jobbet, städning/fixning i hemmet, kanske fixa med räkningar eller annan ”byråkrati”, osv. Det är väl egentligen bara när jag spelar sällskapsspel eller slöar framför internet som jag verkligen gör något totalt ojobbigt.
Fysiskt jobbigt*
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:50   #27
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Insåg nu när jag processade det jag skrev: jag skulle må oerhört bra av att ha lite haters Vilken dröm att ha någon som säger "det där fixar du aldrig" och som faktiskt menar det han/hon säger också.
Du kommer aldrig lyckas få några haters. Det är ingen som bryr sig om vad du kan eller inte kan göra.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:58   #28
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Du kommer aldrig lyckas få några haters. Det är ingen som bryr sig om vad du kan eller inte kan göra.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Haha Den sortens hater är inte lika effektfull tyvärr.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 13:29   #29
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Hälsoargumentet har aldrig varit särskilt inspirerande för egen del. Jag har några punkter som jag tycker fungerar. Mycket bygger på självspäkning:

- Är jag en så fruktansvärt bekväm människa att jag inte skulle orka ha det lite jobbigt en timme per dag? Ska min dag liksom bestå av att sitta framför datorn på jobbet för att sedan byta stillasittandet till att ligga i soffan och kolla TV? Vad är det för liv?
- Hur farligt är det egentligen att springa/gymma lite? Det är ju ingenting, det är bara att få det gjort. Framförallt gymma är ju otroligt slappt.
- Jag vill ha en muskulös kropp och kunna springa långt, då ingår att göra jobbet också. Det är patetiskt att vilja ha kakan och äta den också.
- Det är bara att gå till gymmet. Slutar det med att jag bara orkar köra bänkpress för att sedan gå hem - låt så vara. Då har jag åtminstone försökt/fått lite gjort.

Mest tankeverksamhet är det när jag springer väldigt långt(ultradistans), det är då motivationsfaktorerna behövs som mest, när man är tre-fyra h in i passet och har ett par timmar kvar. Då kan det låta lite så här(i min hjärna):

- Hur absurt lång distansen än är så finns det alltid någon som är en sämre löpare än mig som har fixat denna distans. Om jag ger upp så erkänner jag således att jag är svagare mentalt än den människan. Det har jag väldigt svårt att acceptera. Jag ska aldrig falla på att jag vill något mindre än någon annan.
- När det börjar bli väldigt jobbigt brukar jag tänka så här: "här skulle många gett upp, därför fortsätter jag". Detta kan upprepas flera gånger under loppet/passet.
- Jag försöker vara otroligt krass och se saker i punktform som ska bockas av. Springer du närmare tio mil så ingår ett mentalt sammanbrott i konceptet. "Okej, då har vi nått det stadiet. Det ingår i loppet, det kommer lägga sig om en stund och sedan kommer en värre kris längre fram. Då tar jag det när det kommer".
- Jag kan även använda folks förväntningar på mig som motivation. För en Svensson är allt över maraton diffust. Om jag således säger att jag springa sju mil men ger upp efter sex så kommer folk fortfarande se det som att jag har gjort något bra. Den tanken kan göra mig arg, allt är inte bra bara för att gemene man inte gör/klarar det.
- Slutligen så gillar jag att berätta för folk i förväg vad jag ska göra en viss dag. Om jag sedan inte gör det så är jag en person som bara snackar och jag vill vara en person som gör det jag säger att jag ska göra.

Ursäkta novellen Har väldigt mycket tankar kring motivation. Känner mig emellanåt smått psyksjuk när tankarna börjar fara runt i huvudet men det fungerar bra så ser ingen anledning till att ändra på det.
"My definition of commitment was always; staying true to what I said I would do, long after the mood that I have said it in has left."
Ett av mina favoritcitat som passade in ganska bra till ditt ovan. Kan användas vid många saker i livet.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 13:35   #30
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
"My definition of commitment was always; staying true to what I said I would do, long after the mood that I have said it in has left."
Ett av mina favoritcitat som passade in ganska bra till ditt ovan. Kan användas vid många saker i livet.

Onekligen.

För att jag inte ska framstå som en fullständigt vidrig person så är allt det jag rabblade upp i mitt inlägg inte saker jag går runt och berättar, det är tankar och inget annat. Jag tycker om att lura mig själv, tycker sånt är fascinerande eftersom att det verkligen fungerar.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)