Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-09, 00:13   #16
Zee
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 15
Asso jag ligger på ett sjukt kaloriminus, kan någon säga hur det effekterar mig till slut? Så här ser en dag ut för mig

Vaknar, jogg 6km, frukost omelett, hårdbrödmackor 3 stycken utan nå pålägg, Gym, tonfisk och kykling sallad + whey 80 protein 1,5 dl med vatten, jogg 6 km,--> 2 frukter sen sova. Så låg ja på typ 30 dagar,

nu börja ja jobba så nu äre, Vakna äta omelett, inlines 6 km, gym, 2 ägg kotka hårdbrö mackor 2 stycken, 1 frukt. jobb -> Inlines 6 km, Sallad, ägg plus tonfisk 2 hårdbrö mackor, Jogg 6 km.

Så basicly har jag inte ätit kolhydrater på ungefär 40 dagar, o ja har 20 dagar kvar som ja tänkt träna så här kan någon säga allt dåligt med detta? för ja saknar inte kolhydrater, o ja förlorar vikt rätt bra, och ja vet en del av de är muskler men de får man ta under en deff.

P.s sry dubbelpost
Zee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 00:15   #17
Animalistic
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Göteborg, Hisingen
Inlägg: 2 385
Citat:
Ursprungligen postat av Zee Visa inlägg
Asso jag ligger på ett sjukt kaloriminus, kan någon säga hur det effekterar mig till slut? Så här ser en dag ut för mig

Vaknar, jogg 6km, frukost omelett, hårdbrödmackor 3 stycken utan nå pålägg, Gym, tonfisk och kykling sallad + whey 80 protein 1,5 dl med vatten, jogg 6 km,--> 2 frukter sen sova. Så låg ja på typ 30 dagar,

nu börja ja jobba så nu äre, Vakna äta omelett, inlines 6 km, gym, 2 ägg kotka hårdbrö mackor 2 stycken, 1 frukt. jobb -> Inlines 6 km, Sallad, ägg plus tonfisk 2 hårdbrö mackor, Jogg 6 km.

Så basicly har jag inte ätit kolhydrater på ungefär 40 dagar, o ja har 20 dagar kvar som ja tänkt träna så här kan någon säga allt dåligt med detta? för ja saknar inte kolhydrater, o ja förlorar vikt rätt bra, och ja vet en del av de är muskler men de får man ta under en deff.

P.s sry dubbelpost
du lär nog bli sjuk, det blev jag när jag körde en sån deff, åkte in i väggen och åkte på en förjävlig feber
Animalistic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 04:56   #18
A.Steinbach
Freak of Nutrition
 
A.Steinbachs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Karlskrona
Inlägg: 755
Citat:
Ursprungligen postat av Zee Visa inlägg
alltså jag ligger på detta fortfarande, men jag äter fan i mig inte fiskeolja och multivitamin tablett, vad ska de va bra för? har legat på det i snart 40 dagar :P 20 2 go, de kanske är för mycke? ^
För det första varför quotar du mig och säger att du käkat på det här sättet som jag beskriver i mitt inlägg i 40 dagar när jag skrev inlägget för 18 dagar sen.

För det andra om man tittar på vad du äter så äter du inte alls på det sättet jag beskrivit.

För det tredje så har du visst ätit kolhydrater under dina 40 dagar då du skriver att du ätit hårdbrödmackor och frukt.

Jag rekommenderar att du börjar med en mer normal diet med ett energiunderskott på 500-1000kcal/dag.

Uppplägget jag beskrivit ska man endast använda under en begränsad tid, högst två veckor (för en inledande snabb viktminskning) om du är mer normalviktig innan du gör en break och återgår till underhåll under en vecka eller några dagar med högre energiintag för att sedan fortsätta med en normal diet.

Dieten kan även användas under längre perioder för kraftigt överviktiga men även då ska man göra en break från dieten under 1-2 veckor och även en fri måltid varje vecka.

Vad du kört för diet vet jag inte men någon form med extremt lågt energiintag och på tok för lite protein.

Även den träningsmängd du utför passar sig definitivt inte för en PSMF.

Att man ska äta fiskolja under en PSMF (Rapid Fat Loss Plan) beror på att man knappt inte kommer att få i sig något essentiellt fett pga det låga fettintaget och att fiskolja även har positiva effekter på fettoxidationen, plus en mängd hälsoeffekter.

Multivitamin-tablett intar man pga att man inte intar så mycket mat och får därmed i sig mindre vitaminer och mineraler och försäkrar sig då om att få sig sin dagsdos.
A.Steinbach är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 13:26   #19
Zee
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av A.Steinbach Visa inlägg
För det första varför quotar du mig och säger att du käkat på det här sättet som jag beskriver i mitt inlägg i 40 dagar när jag skrev inlägget för 18 dagar sen.

För det andra om man tittar på vad du äter så äter du inte alls på det sättet jag beskrivit.

För det tredje så har du visst ätit kolhydrater under dina 40 dagar då du skriver att du ätit hårdbrödmackor och frukt.

Jag rekommenderar att du börjar med en mer normal diet med ett energiunderskott på 500-1000kcal/dag.

Uppplägget jag beskrivit ska man endast använda under en begränsad tid, högst två veckor (för en inledande snabb viktminskning) om du är mer normalviktig innan du gör en break och återgår till underhåll under en vecka eller några dagar med högre energiintag för att sedan fortsätta med en normal diet.

Dieten kan även användas under längre perioder för kraftigt överviktiga men även då ska man göra en break från dieten under 1-2 veckor och även en fri måltid varje vecka.

Vad du kört för diet vet jag inte men någon form med extremt lågt energiintag och på tok för lite protein.

Även den träningsmängd du utför passar sig definitivt inte för en PSMF.

Att man ska äta fiskolja under en PSMF (Rapid Fat Loss Plan) beror på att man knappt inte kommer att få i sig något essentiellt fett pga det låga fettintaget och att fiskolja även har positiva effekter på fettoxidationen, plus en mängd hälsoeffekter.

Multivitamin-tablett intar man pga att man inte intar så mycket mat och får därmed i sig mindre vitaminer och mineraler och försäkrar sig då om att få sig sin dagsdos.

Alltså du behöver inte vara arrogant om det, och jag kanske inte äter precis som du beskriver, men din diet utgår på att äta protein enbart. Och det jag gör är bara äte protein för det mesta, så liknelsen är stor där och om du tycker att mängden kolhydrater jag får från ett bröd som väger typ vettefan men väger lite iaf, och från nån ynka frukt, motsvarar den mängden man får typ från pasta osv, Då be my guest. Och hur kan jag äte för lite proteiner, då allt jag äter på en dag är Kött Kött åter igen kött plus Whey 80 protein drink ??? ja förstår inte hur du resonerar. Och ibland behöver man inte vara ordagrann jag tror att du förstod va ja mena med att ja äter på så sätt som du skrev, för det är ba om man är riktigt petig man ser skillnaderna men annars är Protein huvuddelen i båda dieterna.
Zee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 17:38   #20
A.Steinbach
Freak of Nutrition
 
A.Steinbachs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Karlskrona
Inlägg: 755
Citat:
Ursprungligen postat av Zee Visa inlägg
Alltså du behöver inte vara arrogant om det, och jag kanske inte äter precis som du beskriver, men din diet utgår på att äta protein enbart. Och det jag gör är bara äte protein för det mesta, så liknelsen är stor där och om du tycker att mängden kolhydrater jag får från ett bröd som väger typ vettefan men väger lite iaf, och från nån ynka frukt, motsvarar den mängden man får typ från pasta osv, Då be my guest. Och hur kan jag äte för lite proteiner, då allt jag äter på en dag är Kött Kött åter igen kött plus Whey 80 protein drink ??? ja förstår inte hur du resonerar. Och ibland behöver man inte vara ordagrann jag tror att du förstod va ja mena med att ja äter på så sätt som du skrev, för det är ba om man är riktigt petig man ser skillnaderna men annars är Protein huvuddelen i båda dieterna.
Tycker inte att jag var arrogant utan påpekade att ditt upplägg utifrån det du beskriver med kost och motion inte stämmer överrens särskilt bra med den diet jag beskrivit.

Och tittar man på vad du beskrivit att du äter under en dag
Citat:
Ursprungligen postat av Zee
Vaknar, jogg 6km, frukost omelett, hårdbrödmackor 3 stycken utan nå pålägg, Gym, tonfisk och kykling sallad + whey 80 protein 1,5 dl med vatten, jogg 6 km,--> 2 frukter sen sova. Så låg ja på typ 30 dagar,

nu börja ja jobba så nu äre, Vakna äta omelett, inlines 6 km, gym, 2 ägg kotka hårdbrö mackor 2 stycken, 1 frukt. jobb -> Inlines 6 km, Sallad, ägg plus tonfisk 2 hårdbrö mackor, Jogg 6 km
och räknar på proteinintaget hamnar det någonstans på 80-100g protein/dag.

Tittade i din profil och där står att du är man och säg då att din fettprocent ligger på 15% och du väger 85kg då blir det lika med 72kg fettfri kroppsmassa.

Vid den fettprocenten och i kombination med styrketräning så ska man ligga på ett proteinintag på 4,4g protein/kg fettfri kroppsmassa (enligt upplägget i boken The Rapid Fat Loss Handbook) vilket då blir 318g protein.

Ditt proteinintag är alltså alldeles på tok för lågt, det räcker inte ens för en tjej på 50 kg med en fettprocent på 24% (motsvarar 15% hos män) som styrketränar och ska köra den här varianten av PSMF, där kommer proteinintaget att ligga på 167g/dag.

Så du förlorar garanterat muskelmassa iom det låga proteinintaget och det extremt låga energiintaget i kombination med en hel del motion.

Så jag råder dig att antingen byta upplägg till det jag beskrivit eller hellst byta till ett mer normal upplägg med 500-1000kcal i underskott/dag och höjja proteinintaget till 2-3g protein/kg kroppsvikt (vanlig kroppsvikt).
A.Steinbach är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 17:59   #21
A.Steinbach
Freak of Nutrition
 
A.Steinbachs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Karlskrona
Inlägg: 755
Att ligga så lågt på energi som du gjort under en längre tid om man är mer normalviktig är inte heller så bra då man för en kraftig sänkning av kroppens energiförbrukning.

Det är därför man gör uppehåll på dieten beskriven i The Rapid Fat Loss handbook då och då på 1-2 veckor där man ökar matintaget och hur ofta man gör det beror på kroppsfettprocenten i utgångsläget.
A.Steinbach är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 18:08   #22
_Croatian_
Registered User
 
_Croatian_s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Hell
Inlägg: 39
Vad tycker ni om den här snubben, han påstår detta skulle bränna fort som fan.

http://uk.youtube.com/watch?v=ctfe4HwAb48
__________________
CROATIA

Fedor Emelianenko is a Cyborg.
_Croatian_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 19:05   #23
_Croatian_
Registered User
 
_Croatian_s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Hell
Inlägg: 39
Fuck provade den grejen som killen gjorde, trodde jag skulle dö. Jobbigt som fan men såg lätt ut. Shit alltså detta bränner, bokstavligt talat det bränner. Måste vara den värsta treänings metoden jag stött på.
__________________
CROATIA

Fedor Emelianenko is a Cyborg.
_Croatian_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 23:04   #24
Zee
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av A.Steinbach Visa inlägg
Att ligga så lågt på energi som du gjort under en längre tid om man är mer normalviktig är inte heller så bra då man för en kraftig sänkning av kroppens energiförbrukning.

Det är därför man gör uppehåll på dieten beskriven i The Rapid Fat Loss handbook då och då på 1-2 veckor där man ökar matintaget och hur ofta man gör det beror på kroppsfettprocenten i utgångsläget.
K men jag vet vad jag utsätter mig för, men om du vill så kan jag ge dig före och efterbilder då ja e klar för skillnaderna är dramatiska :P och angående protein så ska jag förbättra det, men annars så blir det inga andra ändringar för det har funkat för mig, och som ja sa från början jag vet att ja förlorar en hel del muskel, men jag accepterar det jag förstår hur träning fungerar, och jag vet att Det man har förlorat i massa, kan man ta igen "även lättare" ja har varit stor förut o ja har inga problem o bli lika stor, Jag väger 77 kg nu, vägde 84 för 40 dagar sen. Men men

Och tack för att du förklara, att ja åt för lite proteiner.
Zee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 07:15   #25
aGGe
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sTHLm
Inlägg: 457
"Alltså Alltså Alltså"

haha =D




Lägg upp lite bilder då
__________________

---- 190 cm ---- HST ---- UD2.0 & mPSMF
215 lbs 20/2-05 | 194 lbs 15/9-05 slim | 231 lbs 23/2-06 | 200 lbs 23/2-07
187 lbs 10/7-08 @ UD2.0 & mPSMF - (182 lbs fully depleted, 194 lbs carbloaded)

Now 211 lbs (not slim, not fat) 29/7-09
aGGe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)