Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-17, 14:59   #16
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
om man bemödar sig att läsa lite så är kontentan av studien:

"The findings suggest that correcting VD deficit might be beneficial for physical performance"
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 15:00   #17
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Jag får nog ta och hålla med KT81 här. Nej, jag tycker inte att King Grub har något direkt ansvar för hur människor tolkar studier och jag tycker inte att han bör undvika att posta liknande studier. Däremot tycker jag att man som influencer har ett ansvar för den information man sprider, och King Grub är definitivt en stor sådan i dessa kretsar. Då tycker jag att det är olämpligt att utan några invändningar beskriva något som kan vara farligt endast i positiva ordalag som prestationshöjande. Dessutom när det rör sig om en vitamin som folk vet är nyttig och faktumet att många felaktigt resonerar så att om lite av är nyttigt så är ännu mer ännu nyttigare. Finns det en risk att någon gör megadoser av D-vitamin till en del av sin PWO så bör man förtydliga.
Folk vet att vatten är nyttigt, skall man varna om att för mycket vatten kan resultera i död varje gång man rekommenderar någon att dricka vatten då?

Herregud.

Citat:
Däremot tycker jag att man som influencer har ett ansvar för den information man sprider
Nej, det är läsarens ansvar.

Vill ni påpeka det kan ni göra det på eget bevåg.

Grub förmedlar vidare information, inget mer. Vilket är väldigt bra. Börjar han göra rekommendationer för varje studie han, så snällt, uppmärksammar blir det något helt annat.



Det är väldigt tydligt i denna tråd, precis som alla tusen andra trådar Grub postat med studier, att han enbart förmedlar information och inte göra några rekommendationer. Väldigt bra och neutralt. Vill man sedan ha Grubs åsikter kring studien och eventuella rekommendationer kan man fråga efter det. Förstår man inte vad som skrivs i studien skall man inte heller ta med sig något från den.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 15:01   #18
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
Nu har king grub inte beskrivit någonting utan endast postat en studie och varit snäll nog att översätta rubriken till något mer lättfattligt.
Det beror väl på hur man ser det. Rubriken har han uppenbarligen satt själv och jag tycker att det är tydligt att han beskriver D-vitamin som prestationshöjande i den dosen. Dessutom är informationen om att det är en enstaka dos utelämnad.
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 15:02   #19
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Många kan dock inte ta ansvar över sina handlingar. Direkt de gör något fel så skylls och klagas det på personer som har någon form av myndighet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 15:03   #20
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Många kan dock inte ta ansvar över sina handlingar. Direkt de gör något fel så skylls och klagas det på personer som har någon form av myndighet.
Skrämmande.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 15:04   #21
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Skrämmande.
Ja!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 15:21   #22
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G Visa inlägg
Det beror väl på hur man ser det. Rubriken har han uppenbarligen satt själv och jag tycker att det är tydligt att han beskriver D-vitamin som prestationshöjande i den dosen. Dessutom är informationen om att det är en enstaka dos utelämnad.

Javisst han måste ju ta ansvar för de som inte orkar läsa mer än rubriken
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 15:28   #23
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
enligt din logik borde då också den som lägger ut onyttiga kakrecept ha ett moraliskt ansvar för att folk blir tjocka och får diabetes....
Nej... det är inte samma sak. Det känns som att du inte förstår, eller vill förstå av en anledning. Eller så bryr du dig inte och det är okej det med, men jag tycker det är löjligt att bortse från den tilltro som många användare har till King Grubs kunnande. Och vad jag tror, som skulle utan mycket eftertanke tänka att det Grub postar det står han bakom och tycker är vettigt.

Men skit samma, samma tråkiga inställning har alltid funnits på forum bland en viss kategori män/pojkar med hård logik, individens ansvar och att "idioterna" får skylla sig själva. Soft, kör på.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 20:52   #24
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Är detta troll? Är väl inte Grubs fel att idioter tolkar studier som just idioter.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 22:05   #25
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Säga vad man vill om det är King Grubs ansvar eller inte. Oavsett vad spelar hen en instrumental roll för de Kolozzeum-snillen som injicerar aminosyror, går bankrupta på hens C-vitaminrekommendationer eller tar en OD på D-vitamin.

EDIT: hans => hens (förlåt)

Senast redigerad av Brofessorn den 2019-10-17 klockan 22:10.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 22:10   #26
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Säga vad man vill om det är King Grubs ansvar eller inte. Oavsett vad spelar han en instrumental roll för de Kolozzeum-snillen som injicerar aminosyror, går bankrupta på hans C-vitaminrekommendationer eller tar en OD på D-vitamin.
Gott det.

Du måste härmed skapa enskilda trådar för alla kvällstidningar och där gå igenom dagens lösnummer för att sen bräka mot det som är tokigt. Det är inte för inte som de skriver rätt uppseendeväckande saker ibland, så en överbeskyddande moralpolis som du blir bra.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 22:17   #27
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Gott det.

Du måste härmed skapa enskilda trådar för alla kvällstidningar och där gå igenom dagens lösnummer för att sen bräka mot det som är tokigt. Det är inte för inte som de skriver rätt uppseendeväckande saker ibland, så en överbeskyddande moralpolis som du blir bra.
Jag skyfflar inte över skulden på någon. Den enda jag kritiserar är mig själv för att jag inte tog Mr. Eks på allvar för alla de åren sedan. Det var fel av mig och jag vill vara en bättre människa nu, en mer empatisk som förstår att ni andra inte är perfekta. Jag försöker bara initiera en mogen diskussion om ämnet, om King Grub nu är en sån mäktig influencer, och användare bevisligen har gjort farliga saker p.g.a. hans studietrådar, är inte det värt att prata om?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 22:37   #28
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag skyfflar inte över skulden på någon. Den enda jag kritiserar är mig själv för att jag inte tog Mr. Eks på allvar för alla de åren sedan. Det var fel av mig och jag vill vara en bättre människa nu, en mer empatisk som förstår att ni andra inte är perfekta. Jag försöker bara initiera en mogen diskussion om ämnet, om King Grub nu är en sån mäktig influencer, och användare bevisligen har gjort farliga saker p.g.a. hans studietrådar, är inte det värt att prata om?
Mr. Eks var ett troll.

Du gör ett dåligt jobb. Skärpning.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 22:39   #29
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Mr. Eks var ett troll.

Du gör ett dåligt jobb. Skärpning.
Jag trodde det också så klart. Men när man går igenom hans inläggshistorik i efterhand får man en tydlig bild av någon som behöver hjälp. Alla är inte troll.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 22:55   #30
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag trodde det också så klart. Men när man går igenom hans inläggshistorik i efterhand får man en tydlig bild av någon som behöver hjälp. Alla är inte troll.
Alla är troll.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)