Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-08, 23:06   #1
Budda81
Registered User
 
Budda81s avatar
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 1
Hur ska jag träna för att uppnå mitt mål?

Med den kunskap och erfarenhet som du har i dag, hur skulle du lägga upp din träning om du som jag börjar från noll, kan träna tre dagar i veckan och har som mål att bli så stor och muskulös som möjligt?
Budda81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 07:03   #2
Victuhh
Registered User
 
Victuhhs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 609
Lagt fokus på styrkelyft, detta för att styrkeökning är ett väldigt konkret sätt att se resultat. Inte varit rädd för att äta.
__________________
Numera Styrkelyft

Senast redigerad av Victuhh den 2019-09-09 klockan 07:07.
Victuhh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 09:28   #3
Tjenis
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2019
Inlägg: 54
Att inte bli viktkåt.
Tjenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 09:39   #4
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Att lämna egot vid dörren och börja passen med basövningarna(se till att de utförs rätt) och det som du vill prioritera, ex svaga triceps/axlar. Detta med vikter som du kan utföra övningen korrekt. Ger mer kred till den som står med 6kg hantlar och gör perfekta lateral raises än någon som står med 20or och kastar upp dem med böjda vingar som om de försöker flyga iväg. Var inte rädd för att misslyckas, fail är inte något negativt på ett gym. Pressa dig själv till max, oftast ligger man runt sitt 70% rpm när man tror man är på 85%

Lägg dina största måltider runt ditt pass.
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 09:54   #5
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Börja dina första månader med att lära dig lyfta. Något enkelt schema de första månaderna som t.ex. SL5x5 eller Starting Strength där du lär dig hur du lyfter och hur du tar i (Ja, det är en jävla skillnad på vad du tror är att ta i idag och vad du kommer tycka är att ta i när du kommit en bit, och även i hur du känner att du lyfter med musklerna).

Därefter så kan du, om du vill, titta på att splitta kroppen och lägga in några fler övningar med högre reps. Men ge dig själv en bra start där du skapar en grund att bygga på istället för att flamsa runt som en trasdocka med femton olika övningar från start.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)