Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-02, 08:43   #91
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Det är väl klart som fan att det är värre att en polis dödar en människa än att en random civil galning, oavsett hudfärg, dödar en människa! Polisen har en rättsvårdande uppgift.
Du inbillar dig saker, vad för budgetheroin går du på nu då?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 09:42   #92
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
En man dödade en annan man. Det är allt. Ni är under en förtrollning.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 10:28   #93
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
En man dödade en annan man. Det är allt. Ni är under en förtrollning.
Nej, jag håller med 40plus här.

En polis får inte mörda en människa för att denne ev har betalat med en falsk 20 dollars sedel.

Sedan är såklart plundrarna oförsvarbara brottslingar som bara passar på att utnyttja demonstrationerna för egen vinnings skull.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 10:41   #94
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Du tycker alltså att en kriminell person som dödades av poliser är värre än t.ex. det aktuella fallet där en svart person, som tyckte att svartingar ska härska världen, tog sig in i ett ålderdomshem och började slå skiten ur en gamling? Eller det andra aktuella fallet där en svarting begav sig till en kyrkogård för att avrätta ett par i 80-årsåldern? Skön kille du är!
Blir svårt att bemöta ett argument som slår så fladdrande mot väderkvarnar, men jag ger det ett försök.

Att en del av statsapparaten använder kontinuerligt övervåld och bevisligen mördar personer är värre ur ett större perspektiv ja. De läns rätten och ansvaret att skydda medborgarna och får privilegier långt utöver de övrigas. När detta börjas missbrukas så blir effekterna enorma.

Som du försöker snurra till på dina vingar så är andra mord också fruktansvärda. Men det är inte själva mordet som har skapat dessa kravaller, det är den långtgångna systematiken bakom morden som gjort att nu är så många som tappar det.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 10:44   #95
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Blir svårt att bemöta ett argument som slår så fladdrande mot väderkvarnar, men jag ger det ett försök.

Att en del av statsapparaten använder kontinuerligt övervåld och bevisligen mördar personer är värre ur ett större perspektiv ja. De läns rätten och ansvaret att skydda medborgarna och får privilegier långt utöver de övrigas. När detta börjas missbrukas så blir effekterna enorma.

Som du försöker snurra till på dina vingar så är andra mord också fruktansvärda. Men det är inte själva mordet som har skapat dessa kravaller, det är den långtgångna systematiken bakom morden som gjort att nu är så många som tappar det.
Amen
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:02   #96
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Du inbillar dig saker, vad för budgetheroin går du på nu då?
När argumenten tryter och förståndet är begränsat så åker personangreppen fram.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:05   #97
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
När argumenten tryter och förståndet är begränsat så åker personangreppen fram.
För att citera den intellektuella personifierad:

Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Spelar ingen roll vad ni säger, Trump är en bedragare som ljuger, stämmer och korrumperar. Det är min åsikt som jag här framför. Detta är inget vetenskapligt forum där varje påstående måste beläggas med otvetydiga bevis. Jag säger min mening och ni är fria att tycka annorlunda.

Seså, bestråla nu stjärten med UV ljus och injicera Klorin som er idol orerar om så kanske det blir bättre.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:09   #98
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Snacka om väderkvarnar. Kom med data som visar att ett kontinuerligt övervåld utövas på svarta personer jämfört med vitingar, vilket är det som nu protesteras mot. För det enda jag ser är enstaka snyftfall, som i detta en neger dömd för beväpnat rån sedan tidigare.
https://www.statista.com/chart/21872...ack-americans/

https://mappingpoliceviolence.org/

https://www.aljazeera.com/indepth/in...105741757.html

https://www.latimes.com/science/stor...-for-black-men (Artikel om statistiken, inte själva statistiken)
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:18   #99
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Nej. Polisen inskränker redan dina och mina rättigheter varje dag. Det faktum att de tillhör det företag som en dag fick för sig att de innehar rättigheten att stifta lagar, bestämma över andra och slutgiltigen mörda de som inte lyder gör inte att jag ställer högre krav på dem. De är fienden, men använd inte det för att förminska rasförföljelse från andra faktioner.
Störtlöjligt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:19   #100
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Jag tycker man ska fokusera mindre på färgen och mera på polisvåldet, det är ju det som är det största problemet. Polisvåld drabbar alla oavsett färg.

I polisens lilla ärthjärna så har han fått för sig att lägga smalbenet på någons hals är okej, jag vet inte om det var något han lärde sig av en kollega, sett på internet eller om det är något man lär sig på polisskolan men den okunskapen är skrämmande och måste arbetas bort. Total brist på alla spärrar man kan tänka sig att göra något sådant.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-06-02 klockan 11:21.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:20   #101
WhiteJellyBerry
Registered User
 
WhiteJellyBerrys avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 72
Fel av polisen att mörda den mannen. Bör straffas enligt lag. Att det blir en rasgrej av det tycket jag är fel. Nu har hela amerikanska vita poliskåren fått en stämpel på sig. Det finns så många vita oskyldiga poliser som inte mördar svarta människor mer än i nödvärn.

De svarta som mördar, våldtar, rånar vita människor, tar man upp det så blir det kravaller av det också och man får svarta pantrarna och NAACP på sig. Att det råkar vara en del svarta som bryter mot lagen gör ju den vita polisen mer utsatt för någon slags rasiststämpling, framför allt om man jobbar inom områdena där afro-amerikaner är majoriteten. Istället för att se det som att polisen var arg och irriterad på mannen och tappade kontrollen, så blir det lätt en rasgrej av det för att det råkade vara en svart man.
WhiteJellyBerry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:30   #102
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag tycker man ska fokusera mindre på färgen och mera på polisvåldet, det är ju det som är det största problemet. Polisvåld drabbar alla oavsett färg.

I polisens lilla ärthjärna så har han fått för sig att lägga smalbenet på någons hals är okej, jag vet inte om det var något han lärde sig av en kollega, sett på internet eller om det är något man lär sig på polisskolan men den okunskapen är skrämmande.
Okunnskap?

Om det nu är så att polismannen hade för avsikt att ta livet av honom, så är det väl fullt logiskt att han sätter knät mot halsen i tio minuter och håller kvar det fasten mannen ligger medvetslös i ett par minuter innan ambulansen kommer.

Det finns ingen äldre än sju år som inte är medveten om att man dör om man inte får i sig syre under en längre tid, och att strypning är ett effektivt sätt att förhindra någon från att få i sig syre och alltså ta livet av någon. Att snubben själv flera gånger kraxade fram att han inte kunde andas borde ha gjort det ännu mer uppenbart. Och om inte det skulle räcka så borde "publikens" kommentarer ha fått poletten att trilla ner. Slutsatsen blir inte att polismannen var osedvanligt korkad och inte förstod detta. Slutsatsen blir att polismannen var väl medveten om att han höll på att ta ihjäl mannen.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:33   #103
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteJellyBerry Visa inlägg
Fel av polisen att mörda den mannen. Bör straffas enligt lag. Att det blir en rasgrej av det tycket jag är fel. Nu har hela amerikanska vita poliskåren fått en stämpel på sig. Det finns så många vita oskyldiga poliser som inte mördar svarta människor mer än i nödvärn.

De svarta som mördar, våldtar, rånar vita människor, tar man upp det så blir det kravaller av det också och man får svarta pantrarna och NAACP på sig. Att det råkar vara en del svarta som bryter mot lagen gör ju den vita polisen mer utsatt för någon slags rasiststämpling, framför allt om man jobbar inom områdena där afro-amerikaner är majoriteten. Istället för att se det som att polisen var arg och irriterad på mannen och tappade kontrollen, så blir det lätt en rasgrej av det för att det råkade vara en svart man.
Polismannen var ju inte ensam på platsen. Kanske dags för poliskåren att ta ett gemensamt ansvar även för rötäggen. De som stod bredvid borde rimligtvis kunna dömas till medhjälp till mord eftersom de inte knuffade bort snuten som kvävde mannen.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 11:38   #104
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Ingenting där visar på att det rör sig om rasism.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 12:01   #105
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
För att citera den intellektuella personifierad:
Och? Jag framförde där min personliga åsikt som jag tydligt skrev i texten. Som är ett helt annat ämne, nice whataboutism.

Och det var heller inget personangrepp. Men så har du betett dig sunkigt mot andra här också. Gissningsvis är du en svag man som bara kan ta ton på internet. Och nu närmar jag mig personangrepp vilket är patetiskt så jag håller där.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)