Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-03-29, 16:22   #7606
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Fy fan vilka kämpar ni är som kutar 2:25 på Lidingöloppet! Mer utmanande än jag fruktade. Nåja jag får väl köra och råkar jag springa på 2:22 istället så är väl inte det hela världen. Det går ju LL 2013 också. Väldigt intressant att höra era referenser. Blir om inte annat sporrad att visa för mig själv att jag klarar en bra bit under 2:30 i alla fall
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 17:47   #7607
Springer
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 1 708
Det är ganska stor skillnad på 15 och 25 km. Men om du får till ett pass i veckan på 25 km (kanske till och med under 5:00/km så småningom?) så lär du komma långt.

Jag vet en som sprang medalj med ett pers på dryga 39 på milen, så hopp finns det.
__________________
Tränar helst i skogen - löpning och skogsarbete

Senast redigerad av Springer den 2012-03-29 klockan 17:48.
Springer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 19:18   #7608
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Fy fan vilka kämpar ni är som kutar 2:25 på Lidingöloppet! Mer utmanande än jag fruktade. Nåja jag får väl köra och råkar jag springa på 2:22 istället så är väl inte det hela världen. Det går ju LL 2013 också. Väldigt intressant att höra era referenser. Blir om inte annat sporrad att visa för mig själv att jag klarar en bra bit under 2:30 i alla fall
Året efter jag sprang på 2:24 så fick jag (såklart) starta i en bättre startgrupp. Minns inte vad den hette 2 eller 3 tror jag. Då tänkte jag att jag skulle springa på 45min varje mil och enkelt sopa hem en medalj. Hade dock tränat lite sämre än året innan, så jag sprang med kramp överallt i över en mil. Det var inte riktigt lika roligt... Dock blev tiden bara 3-4 minuter sämre sjukt nog. Den där första milen på 60min var nog både bra och dålig.

Blev så sugen på att springa i skogen så jag grävde fram ett par gamla orienteringsåpjuck och spang 6km alldeles nyss faktiskt. Nästan ingen snö (!) och vaden klagade inte. Finns kanske hopp om det kan bli lite löpning i år ändå...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 19:38   #7609
inweei
Registered User
 
inweeis avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 44
Du kan ju seeda dig med GBvarvet på LL, men gör det inte för sent bara, som nån nämnde tidigare är det ju i mån av plats. Jag seedade mig på det förra året i min lite sena anmälan i juli, dock fanns det bara plats i dom två sista startgrupperna.
inweei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 19:41   #7610
Springer
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 1 708
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Blev så sugen på att springa i skogen så jag grävde fram ett par gamla orienteringsåpjuck och spang 6km alldeles nyss faktiskt. Nästan ingen snö (!) och vaden klagade inte. Finns kanske hopp om det kan bli lite löpning i år ändå...
Här ner i Gbg-trakten är det snöfritt sedan länge. Var ute och körde 3km mosslöpning idag, har haft löpvila några dagar pga ont i fötterna. 11 grader och sol, men jag borde haft mina våtsockar...
__________________
Tränar helst i skogen - löpning och skogsarbete
Springer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 19:50   #7611
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Springer Visa inlägg
Här ner i Gbg-trakten är det snöfritt sedan länge. Var ute och körde 3km mosslöpning idag, har haft löpvila några dagar pga ont i fötterna. 11 grader och sol, men jag borde haft mina våtsockar...
Antar att det är lite mer snö här uppe i Hälsingland, men förvånandsvärt lite måste jag säga.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 23:36   #7612
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
På tok för lite mtrl-snack här...

Vilken färg? Kan inte bestämma mig det står mellan den rätt tråkiga vita och den röda. Limefärgen är ser mest blek ut irl så den går bort. Den röda drar lite mot "hot pink" i dagsljust har jag läst men det är bara ett +. Ska det vara såna färger kan man lika gärna ta i.








På ämnet... vad planerar ni för skoköp i år?
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 23:49   #7613
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Dom där ser jävligt barfota ut. Vad är bra med dem? Läckra!
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 06:27   #7614
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Dom där ser jävligt barfota ut. Vad är bra med dem? Läckra!
Att dom är jävligt barfota?
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 07:54   #7615
wahl
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
På tok för lite mtrl-snack här...

På ämnet... vad planerar ni för skoköp i år?

Mina asics klarar sig en säsong till. Har ett par Adidas supernova 3 också ifall det blir akut.

Vilka använder formgjutna sulor här? Har haft mina ett tag nu men när jag springer längre distanser skaver det i fotvalvet. Något tips på att motverka det? : /
wahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 08:15   #7616
doh
Registered User
 
dohs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Falun
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
På tok för lite mtrl-snack här...

På ämnet... vad planerar ni för skoköp i år?
Mina nya Asics 2170 är på väg med posten från England nu
doh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 08:22   #7617
Lars Brinkhoff
Registered User
 
Lars Brinkhoffs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 253
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
På ämnet... vad planerar ni för skoköp i år?
Jag tycker det vore intressant att höra vilka vilka förändringar i skoköp som planeras? Dvs om man funderar på att byta någon typ av sko mot en annan.

För min del hoppas jag inte behöva köpa någon mer DS Trainer, utan hålla mig till lättare skor i framtiden. Men jag vet ännu inte riktigt vilken ersättaren skulle bli.
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 08:40   #7618
Catstyle
Registered User
 
Catstyles avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 3 284
Föregående säsong: Fivefingers Komodo, Adizero Boston, Adizero Adios, Adizero Pro, Puma Roadracer.

Denna säsong: Fivefingers Komodo, Adizero Adios, Adizero Pro.
Möjligt att jag en ny sko runt 200g inköps, men annars så blir det inga mer förändringar.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 09:13   #7619
Everest
Registered User
 
Everests avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 109
Köpte två par förra veckan. Är helt såld på saucony så det blev ett par Kinvara (de förra paret höll lite mer än 150mil) + ett par A4.or. Platta, lätta, slitstarka och snygga

Angående LL: Jag klarade precis medaljtiden förra året. Några veckor senare gjorde jag Hässelby på 37:35. Någonstans runt 38 verkar som sagt vara en bra utgångspunkt på en platt mil för att klara medaljen. Sen beror det ju givetvis på uthållighetsprofil och hur bra man klarar backar osv. Taktiken har ju också betydligt större betydelse i ett kuperat lopp. Börjar du för hårt får du betala hårdare än ett platt lopp. Finns mycket tid att tjäna på att bli riktigt bra i nedförsbackar också! Sen undrar jag om det inte är bättre att starta i 2an än 1c. I 1c måste man börja riktigt hårt första biten till man kommer till flaskhalsen för annars riskerar man att hamna lååångt bak.
__________________
Ironman Sub9 - en uthållighetsjournal!: http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=151419

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 09:14   #7620
doh
Registered User
 
dohs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Falun
Inlägg: 185
Jag tänker testa ett par Saucony PowerGrid Triumph 9 som har 8mm dropp istället för de vanliga 12mm.

Jag har en lätt pronation men tänker testa den här neutral för lite omväxling och som förhoppningsvis gör det lättare att springa med mitten på foten.
doh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)