Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlingar/Tävlingsförberedelser - tips och tricks m.m.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-21, 11:06   #1
Fredrik Carlsson
Registered User
 
Fredrik Carlssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 8
Tävling: vem vill träna och göra kost på mig?

Tävling:
Vem vill ta sig ha mig som klient under 8 veckor?
Som det lyder, vem vill anta sig mig som klient, jag söker en PT/ Nutritionist som vill söka in till mig för att få fria händer under ca 8 veckor att ta mig iform.
Jag utser en vinnare under helgen som kommer. Senast söndag vet ni svaret.
Det jag vill med detta är att låta någon upcoming ”guru” tränare mm få fria händer på mig när det gäller kost och tränings upplägg under 8 veckor.
Ni behöver inte ha utbildning men ser gärna att ner har stor erfarenhet av kost och träning. Och gärna någon som jobbar eller skriver för någon tidning, på så vis kan ni visa era kunskaper öppet med hjälp av mig ( om ni lyckas vill säga) i annat fall så ja då bevisas att ni inte har tillräckligt med praktisk kunskap.
Men lyckas ni ja då har ni troligen fått en massa nya klienter som vill anlita era tjänster. Och jag kommer i bra form igen ! Och jag kommer då anlita er till mina sattsningar i vår.

Så här ser utgångsläget ut:
I våras genomgick jag en skiljsmässa mitt under tävlings helgerna, så alla planer mot mitt huvudmål i USA slogs undan. Behöver ej gå in på mer där OK! Så på denna vägen är det.
Jag har inte tränat alls på ca 3 veckor.
Har under sommar och fram till nu i stort sett levt på ”självsvält” och tränat till och från 1-3 ggr/ vecka pga att jag var tvungen att snbbbt gå ner i vikt för en skada som uppkommit i mitt knä igen ( ingen fara nu) ätit 2 lagade mål per dag och 2 mellanmål. Maten har dock varit mest vad som , blandat med skräp.
Vikten idag är 100-105 kg kommer bilder!
Vikten får ej gå upp över 105 kg pga skadan i mitt knä.
Jag ska komma iform ( ej tävlingsform men så hård som möjligt)
Vill inte tappa mer muskler av det jag har nu. ( har bantat bort ca 10 kg sedan i våras)
Jag har barn så det ska funka med dem, de lämna kl 8 på morgonen så jag tränar då.
Kan absolut köra ett kvälls pass med.
Cardio har jag inte tid med (och det ser jag mest som en ursökt för att man ska kunna äta mer)
Behövs cardio så max 30 min per dag mer finns inte tid till. ( cardio bränner under din promenad thats it) jag vill alltid åstadkomma en efterförbränning så som man får vid styrketräning, intervaller mm.
Jag kan inte köra framsida ben tungt eller hårt rättare sagt har inte tränat ben sedan april.
Baksida ben är inga problem och vader mage kör jag i stort sett 3-4 ggr per vecka jämt när jag väl tränar.

Så jag tränar runt kl 8 p morgon och kan ev köra ett pass vid 20. På kvällen med.
Cardio max 30 min.
Jag vill se era kunskaper om kost och träning! inte se 3 timmar cardio pass bara för att ni inte kan räkna rätt eller vet hur ni ska göra för att tappa fett genom att bara träna och äta rätt.

Jag kommer givetvis ställa frågor under tiden gång för att senare utvärdera er efter avslutat diet =)
Så sök till mig via info@reform-online.se

Med vänlig hälsning
Fredrik Carlsson
Fredrik Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:13   #2
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
..WTF... du får väl erbjuda något saftigt pris om man nu får "träna" dig. Varför skulle någon göra detta gratis när det finns hundratals människor som livnär sig på detta?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:23   #3
ryss
Banned User
 
rysss avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 562
intreserad av bilderna
ryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:39   #4
John M
Registered User
 
John Ms avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 086
1:a inlägget - Skriver som en 11 åring, kan det vara en bluff?
John M är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:42   #5
hultman
Fulstygg
 
hultmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 2 185
Citat:
Ursprungligen postat av John M Visa inlägg
1:a inlägget - Skriver som en 11 åring, kan det vara en bluff?
Knappast. Och om du inte vet vem Fredrik Carlsson är så är det nog du som är 11, eller totalt ointresserad av byggning.
__________________
Min journal

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:43   #6
Fredrik Carlsson
Registered User
 
Fredrik Carlssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av John Steinbeck Visa inlägg
Fredrik Carlsson? Reform? Du är ju redan etablerad proffsbyggare? Det är något lurt med detta.. Eller blandar jag ihop personer nu?
haha
oj har du inte koll på vem jag är?

Om du läser så fattar du eller hur?
Det är en tävling för att få upp nya kostgurus, och jag är ett lysande ex att få testa sina kunskaper på eller hur.

HAr tränat i 17 år och jobbat med klienter i 11 år.

Det som är mitt mål är att testa nya person och lyckas de med bra recentioner av mig så ja då har de troligen massa nya klineter på led som vill betala.

JAg jobbar hell tid plus lite till med att hjälpa tävlande, amatörer, överviktiga, anorektiker och motionärer.
JAg jobbar i snitt med 5 klienter per dag.

Så jag vill låta någon få komma ut i media och på nätet och via mig få sprida och testa sina kunskaper.

Så sök sök sök.

Helt hade de varit kul med s.k.a gurus som sitter och skriver via body, här och i andra tidningar om de söker, för då kommer deras kunskap ut 100% eller okunskap =)
Att hjälpa nybörjare är inte svårt, saken är att fixa mig i form igen.
Det krävs lite mer kunskap.

Så för mig är det bara en kul grej att testa någon ny PT , kostrådgivare mm
Fredrik Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:45   #7
Luttis
SL gudinna
 
Luttiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Örebro
Inlägg: 3 775
Personligen tror jag detta kan vara en strålande möjlighet för de som är intresserad och vill arbeta inom detta område. Att få rekommendationer av Fredrik tror jag definitivt inte är fy skam och kan nog hjälpa en rejält i kontakt med nya klienter osv. Om jag någon gång framöver skulle ta hjälp av någon skulle jag absolut kunna tänka mig ta hjälp av någon som Fredrik har koll på och "utvärderat".
__________________
TEAM ÖKK
JOURNAL

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:45   #8
Fredrik Carlsson
Registered User
 
Fredrik Carlssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av John M Visa inlägg
1:a inlägget - Skriver som en 11 åring, kan det vara en bluff?

damn vad är detta för forum?
haha Inte med i byggarvärlden du inte.
Jag har tävlat över 40 ggr
Och varför i helskotta skulle jag bluffa om vem jag är?

Har nivån gått så långt här sen jag skrev för många år sedan på den sida.
Att folk skriver under fake namn?

Och ja jag skriver dåligt, har svårt med skrift ok!

www.fredrikcarlsson.com
Fredrik Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:47   #9
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Skärp er, det här är inte vem som helst utan kanske Sveriges främsta coach med bl.a. Martin Kjellström på klientlistan.

Antagligen är det ett väldigt bra sätt att synas på, för någon som håller på/vill etablera sig inom branschen. Jag hoppas att det kommer gå att följa på nätet via någon form av blogg/hemsida, vore kul.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:47   #10
Gabber
Softpr0n 4 Life
 
Gabbers avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Sweden/Stockholm
Inlägg: 1 878
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Carlsson Visa inlägg
Tävling:
Vem vill ta sig ha mig som klient under 8 veckor?
Som det lyder, vem vill anta sig mig som klient, jag söker en PT/ Nutritionist som vill söka in till mig för att få fria händer under ca 8 veckor att ta mig iform.
Jag utser en vinnare under helgen som kommer. Senast söndag vet ni svaret.
Det jag vill med detta är att låta någon upcoming ”guru” tränare mm få fria händer på mig när det gäller kost och tränings upplägg under 8 veckor.
Ni behöver inte ha utbildning men ser gärna att ner har stor erfarenhet av kost och träning. Och gärna någon som jobbar eller skriver för någon tidning, på så vis kan ni visa era kunskaper öppet med hjälp av mig ( om ni lyckas vill säga) i annat fall så ja då bevisas att ni inte har tillräckligt med praktisk kunskap.
Men lyckas ni ja då har ni troligen fått en massa nya klienter som vill anlita era tjänster. Och jag kommer i bra form igen ! Och jag kommer då anlita er till mina sattsningar i vår.

Så här ser utgångsläget ut:
I våras genomgick jag en skiljsmässa mitt under tävlings helgerna, så alla planer mot mitt huvudmål i USA slogs undan. Behöver ej gå in på mer där OK! Så på denna vägen är det.
Jag har inte tränat alls på ca 3 veckor.
Har under sommar och fram till nu i stort sett levt på ”självsvält” och tränat till och från 1-3 ggr/ vecka pga att jag var tvungen att snbbbt gå ner i vikt för en skada som uppkommit i mitt knä igen ( ingen fara nu) ätit 2 lagade mål per dag och 2 mellanmål. Maten har dock varit mest vad som , blandat med skräp.
Vikten idag är 100-105 kg kommer bilder!
Vikten får ej gå upp över 105 kg pga skadan i mitt knä.
Jag ska komma iform ( ej tävlingsform men så hård som möjligt)
Vill inte tappa mer muskler av det jag har nu. ( har bantat bort ca 10 kg sedan i våras)
Jag har barn så det ska funka med dem, de lämna kl 8 på morgonen så jag tränar då.
Kan absolut köra ett kvälls pass med.
Cardio har jag inte tid med (och det ser jag mest som en ursökt för att man ska kunna äta mer)
Behövs cardio så max 30 min per dag mer finns inte tid till. ( cardio bränner under din promenad thats it) jag vill alltid åstadkomma en efterförbränning så som man får vid styrketräning, intervaller mm.
Jag kan inte köra framsida ben tungt eller hårt rättare sagt har inte tränat ben sedan april.
Baksida ben är inga problem och vader mage kör jag i stort sett 3-4 ggr per vecka jämt när jag väl tränar.

Så jag tränar runt kl 8 p morgon och kan ev köra ett pass vid 20. På kvällen med.
Cardio max 30 min.
Jag vill se era kunskaper om kost och träning! inte se 3 timmar cardio pass bara för att ni inte kan räkna rätt eller vet hur ni ska göra för att tappa fett genom att bara träna och äta rätt.

Jag kommer givetvis ställa frågor under tiden gång för att senare utvärdera er efter avslutat diet =)
Så sök till mig via info@reform-online.se

Med vänlig hälsning
Fredrik Carlsson
Jag anser att du redan kan allt själv och kanske är i behov av en träningspartner bara, ingen PT.

Du verkar ju redan vara före många som är "ej i topp" då du har klart för dig vad du vill, när du vill och hur du vill. Kvarstår väl bara att göra.

Du tränar 1-3 ggr i veckan men klagar på något som jag inte begriper faktsikt, du är mao inte alls i dålig skick eller rent utsagt fet.

Att du inte tränat på 3 veckor ser du som ett problem men jag ser det som helst normalt.

Så min tanke är att du ska skippa ragga en PT och betala den och skaffa dig en träningspartner bara som man blir peppad av helt enkelt.

Keep it simple - ett råd många gett mig som jag inte lyckas bra med.
Gabber är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:54   #11
Gabber
Softpr0n 4 Life
 
Gabbers avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Sweden/Stockholm
Inlägg: 1 878
Haha damn, det framgick en massa info då jag skrev mitt inlägg, my bad. Hoppas någon med kunskap skriver istället och hjälper dig. Jag kan i detta fall endast hjälpa dig äta och dricka utan kontroll.
Gabber är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 11:57   #12
ryss
Banned User
 
rysss avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 562
gick in på din hemsida, ser riktigt bra ut! tyvärr kan jag inte ställa upp i tävlingen då jag inte är kvalificerad för 5 öre
ryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 12:00   #13
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Skärp er, det här är inte vem som helst utan kanske Sveriges främsta coach med bl.a. Martin Kjellström på klientlistan.

Antagligen är det ett väldigt bra sätt att synas på, för någon som håller på/vill etablera sig inom branschen. Jag hoppas att det kommer gå att följa på nätet via någon form av blogg/hemsida, vore kul.
+1 En bra merit för den som sysslar eller vill syssla med sånt här
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 12:02   #14
Grisen
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Ö
Inlägg: 4 973
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Skärp er, det här är inte vem som helst utan kanske Sveriges främsta coach med bl.a. Martin Kjellström på klientlistan.

Antagligen är det ett väldigt bra sätt att synas på, för någon som håller på/vill etablera sig inom branschen. Jag hoppas att det kommer gå att följa på nätet via någon form av blogg/hemsida, vore kul.
+1

Ett utmärkt sätt att synas och få en referens för den som har kunskap och ett brinnande intresse men som inte har referenser eller som inte syns.

I många branscher måste man göra "gratisjobb" för att marknadsföra sig själv och få en referens.
Grisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 12:04   #15
Grisen
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Ö
Inlägg: 4 973
Den som åtar sig jobbet borde blogga om "resan".
Grisen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)