Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-10, 17:23   #27976
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Ja, hoppas han inser när det är dags att lägga vantarna på hyllan och dra sig tillbaka. Få fighters som gör det dock, och är man hyllad som världens bästa så blir det ännu svårare.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 17:58   #27977
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Han har inte visat några tecken på att han börjar sakta ned, och hans bästa prestationer i hela sin karriär har varit nu på sistonde, så varför sluta?
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 18:23   #27978
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Hade Benson en tandpetare i munnen under matchen? Haha.

Tror detta är innan han gick till sina cornermen:

cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 18:29   #27979
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Han har inte visat några tecken på att han börjar sakta ned, och hans bästa prestationer i hela sin karriär har varit nu på sistonde, så varför sluta?
Sade jag att han skulle sluta nu? Poängen är att han kommer att sakta ner när vilket år som helst.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 18:32   #27980
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Det var till Bailah. Iofs 3 matcher, men det är ganska snart. Och även om han "saktar" ned, så kommer han ju fortfarande klara sig med överlägsen teknik i ett bra tag.

Senast redigerad av cero den 2012-12-10 klockan 18:34.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 18:41   #27981
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Men vill man verkligen se honom kämpa med motståndare som förut skulle varit en barnlek? Som vi har sett otaliga gånger är det bara sorgset när någon vittrar framför ögonen på en i buren.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 18:47   #27982
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Varför inte? Känns som att många Silvafans är rädda för att han inte kommer få det beröm han förtjänar om han inte slutar tävla obesegrad, vilket är förståeligt. Snacket om att han "aldrig var så bra till att börja med" osv lär ju dra igång direkt när han förlorar, men sånt struntar jag i helt.

Och då menar jag inte att jag vill se honom bli brutalt knockad 3-4 gånger a lá Lidell innan han slutar.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 18:55   #27983
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Jag bryr mig inte så mycket om han skulle förlora, utan att jag inte är intresserad av att se gamla gubbar som förlorat förmågan att slåss bra. Skulle han sjunka till en genomsnittlig nivå så vore det helt ointressant, och som sagt bara sorgset att se på.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 19:05   #27984
Mago
pot of tea? (_)IO
 
Magos avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Lund/Karlshamn
Inlägg: 2 451
Ganska bra event, men jag blev inte riktigt nöjd ändå av någon anledning.
8 av 10 predictions satt iaf och skönt att jag hade fel i och med att Yves Edwards vann!
__________________
Ströva fritt
Mago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 19:17   #27985
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Men vill man verkligen se honom kämpa med motståndare som förut skulle varit en barnlek? Som vi har sett otaliga gånger är det bara sorgset när någon vittrar framför ögonen på en i buren.
Nope det vill man inte. Sorgligt att se Fedor,Cro-cop,BJ och andra hjältar förlora sin väg ut ur UFC.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 19:20   #27986
Mago
pot of tea? (_)IO
 
Magos avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Lund/Karlshamn
Inlägg: 2 451
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Jag köper inte det riktigt. Visst finns det talang, och alla kan inte bli konsertpianister i världsklass t.ex., men nog går det att träna upp jävligt mycket även om man har noll talang från början.
Uppercut beror en del på biceps och arm också. Curlar du samtidigt som du slänger den, så ökar du momentum genom att hävarmen förkortas (förklarar det uselt).
Mja. Jag tror att det kan liknas ganska mycket med om man har bra kast-arm eller inte, vilket jag har funderat en del på. Kollar man t.ex. i friidrotten på sju- och tiokampare så finns det många som är atleter i världsklass som har världens bästa tränare och tränar stenhårt men ändå kan de inte träna sig till att kasta spjut mer än mediokert. Det är säkert delvis genetiskt, men jag tror att det beror mycket på om man tränade på den väldigt komplexa rörelsen under uppväxten. Jag kan garantera att jag inte skulle kunna lära mig att kasta lika långt eller slå lika hårt med vänster hand som jag nu ganska otränad gör med höger hand.
__________________
Ströva fritt
Mago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 19:32   #27987
olwe
Registered User
 
olwes avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 673
Tycker ni verkligen att det är så jobbigt när de gamla hjältarna går lite dåligt mot slutet? Tycker ni t.ex. Fedors eller Tysons legend (för er själva) är mindre för att de till slut fick se sig petade från tronen? Jag tycker det är rätt coolt att fortsätta in i det sista. Undantaget dem som uppenbarligen inte borde ta fler slag mot huvudet (som typ Lidell).

Jag hoppas Silva kör på tills han inte pallar mer.

PS. Randy Coutore var ju exempelvis hur ball som helst in i det sista just för att han forsatte in i äldre dagar.
__________________
“Does God exist? Well, I would say, 'Not yet.'” - Ray Kurzweil
olwe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 19:36   #27988
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Fast Couture hade aldrig någon sorts oslagbar aura, han förlorade jämt. Han var mest cool för att han flera gånger lyckades med det som "inte skulle gå".
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 19:38   #27989
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av olwe Visa inlägg
Tycker ni verkligen att det är så jobbigt när de gamla hjältarna går lite dåligt mot slutet? Tycker ni t.ex. Fedors eller Tysons legend (för er själva) är mindre för att de till slut fick se sig petade från tronen? Jag tycker det är rätt coolt att fortsätta in i det sista. Undantaget dem som uppenbarligen inte borde ta fler slag mot huvudet (som typ Lidell).

Jag hoppas Silva kör på tills han inte pallar mer.

PS. Randy Coutore var ju exempelvis hur ball som helst in i det sista just för att han forsatte in i äldre dagar.
Jag tycker det är riktigt tråkigt och gillar inte att se det. När stora idrottare bara är en skugga av sitt forna jag. Men att sluta på topp är ju inte lätt.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 19:45   #27990
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Fan, jag brukar inte bry mig om fighters personligheter, men nu efter ha lyssnat på Mike Ricci på mmahour, så gillar jag verkligen både honom och Rory. Skönt med lite eftertänksamma och tillbakadragna fighters.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-12-10 klockan 19:46.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)