Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-01, 11:43   #151
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
En sak jag undrar om Body Radio är varför de sponsras av Svensktkosttilsskot?
Man sponsrar väl inte en POD?
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-01, 11:44   #152
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
En sak jag undrar om Body Radio är varför de sponsras av Svensktkosttilsskot?
Man sponsrar väl inte en POD?
Varför inte?
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:50   #153
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Ni som lyssnar på Hardcore History med Dan Carlin:
Hur många avsnitt ser ni? I min app ser jag bara avsnitt 42-54.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 21:55   #154
redbrigade
Registered User
 
redbrigades avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 118
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Ni som lyssnar på Hardcore History med Dan Carlin:
Hur många avsnitt ser ni? I min app ser jag bara avsnitt 42-54.
Samma här, det kostar att lyssna på hela katalogen. Vilket det självklart är värt att betala för med tanke på tiden han lägger ner.
redbrigade är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 14:10   #155
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Uppdaterar vad jag lyssnar på just nu då jag har hittat en del nya guldkorn:

*51% fotboll - Laul & Månsson@AB har en pod om allsvensk fotboll. Gillar den skarpt då de går igenom omgången som varit, svarar på lite frågor o.s.v. Ett måste om man följer något lag i Allsvenskan eller har intresse i serien överlag.
*@wenstrom - Ola Wenström intervjuar kända, svenska idrottsmän. Ola är en duktig journalist som gör sig bra i pod-form, avsnittet med Lagerbäck är bäst. Inte så frekvent med nya avsnitt tyvärr.
*BODY Radio - Gick ner sig efter att Alex och Andreas lämnade. Lyssnar aldrig. Skulle bara lyssna om någon som jag verkligen var intresserad av dök upp, lyssnade t.ex. på Roger Zaphe.
*Du Får Vila Sen - Någon mindre känd person intervjuar kända svenskar om deras träningsvanor och relation till träning. De flesta är inte atleter, finns t.ex. ett avsnitt med Fredrik Wikingsson. Gillar den här podden då man får höra hur mer "normala" människor tränar och varför.
*Expressen Calciomania - Podcast om Serie A från Expressen. I princip endast intressant om du har ett favoritlag i Serie A(Juventus). Helt ok.
*Handbollspodden - Lyssnade under VM, då var den bra. Håller troligtvis hög klass fortfarande om man är intresserad av handboll utöver landslagsnivå.
*Lundh - Topp 3. Olof Lundh intervjuar fotbollsprofiler. Lägger intervjuerna på en bra nivå och är inte rädd för att ställa lite tuffare frågor.
*Maratonpodden - Helt ok om man bortser från Petra Månssons hemska Lidingö-dialekt. Stör mig lite på hennes tankesätt också(hon anser sig själv vara en jätteseriös motionär och därmed får hennes relationer lida). Intressanta gäster då och då dock! Jag springer inte mycket men lyssnar ändå på de flesta avsnitten.
*Mat och Marginaler - Sundin och fightingtjejen snackar kost, ibland med intervjuobjekt. Intressant men man får gärna ha lite kostintresse, jag kan lyssna ändå men blir bara då och då p.g.a. min låga ambitionsnivå kostmässigt.
*MAXstyrka Radio - Mycket intressanta intervjuobjekt från styrkesverige. Värdarna har blivit bättre även om det fortfarande är på låg mognadsnivå då och då. Brukar hoppa början och slutet. Avsnittet med Svend är bäst, otrolig profil.
*NHL-podden - Bjurman och en till snackar NHL-hockey. Bjurmans pod-partner är både kunnigare och vettigare än Bjurman själv men tyvärr en push-over, hans mesighet irriterar en del. Funkar om man gillar hockey eller som jag älskar sport.
*Pådden med Olsson och Ekwall - Inte särskilt djupgående sportpod där herrarna diskuterar aktuella händelser inom idrottsvärlden. Olsson har ofta ganska tröga åsikter, börjar bli gammal. Ok fredagsunderhållning medan man pysslar med annat.
*Silly Season-podden - ABs pod om aktuella och oaktuelle transfers inom fotbollsvärlden. Älskar denna då fotboll är min sport nummer ett. Kul och kunniga personer.
*Sportbladets Premier League-pod - Samma som den ovan men berör PL. En favorit.
*Tack För Kaffet Podcast - Tre vanliga grabbar i 30-årsåldern snackar skit. Tycker denna pod är jääävligt rolig, har lyssnat på nästan alla avsnitt och några av dem är RIKTIGA guldkorn där man garvar högt mer ofta än sällan.
*The Filip & Fredrik podcast - Ni vet vad det är. Tycker de gör sig bra på engelska. Kan garva högt här med men betydligt mer sällan. Underhållande.
*Tyngre Radio - Veckans höjdpunkt(*höjdpunkter). Otroligt bra värdar i form av Alex och Andreas. Enda dåliga är när de tar vissa fitness-tjejer(säkert inspirerande för det kvinnliga könet dock). Dessa funkar om de har en väldigt kul personlighet men blir det bara träningssnack så är det ointressant. Har dock lyssnat på de flesta avsnitten med sådana och de flesta är bra men det är i alla fall min enda kritik.
*Värvet - Triumf är en mycket skicklig intervjuare. Tips är att lyssna på personer du är intresserad av först och sedan fortsätta med sådana som "borde" vara intressanta, man får lära sig det mesta om personerna.

Lyssnade på Alex och Sigge förut men fan vad de har gått ner sig. Deras pod skriker "MAAANUS!". Slutade lyssna när Alex grät mer ofta än sällan och Sigge försökte vara rolig på extremt låg nivå, exempelvis genom att skrika högt och ge ifrån sig höga läten.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 14:13   #156
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Kom gärna med förslag när ni ser vad jag lyssnar på och vad jag gillar. Kan aldrig bli för mycket podcasts.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 14:38   #157
HerrLuta
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 540
Dessa rullar i mina öron varje vecka för tillfället (utan inbördes ordning)

Den blå hästen - Kristoffer Triumfs fru (Malin) tillsammans med hennes pappa och mamma diskuterar olika länders historia och pappans röst tycker jag är helt magisk att lyssna på! Känns som ett långdraget kafferep där pappan är ett riktigt orakel vad det gäller kunskap, Malin ställer lite skojiga frågor ibland och mamman flikar in en kommentar då och då.

EAT this! - Niklas Ekstedt och Leila Lindholm snackar mat, restaurang och allmänt om livet. Go stämning i poden och det är kul att de kontrasterar varandra ganska mycket som personer då Niklas framstår som otroligt ostrukturerad medan Leila har stenkoll.

Alla Mina Kamrater - att det här blir en bra pod känns lite sjukt tycker jag, men detta är absolut den pod som jag skrattar mest till! Ett gäng standup-komiker med gött snack antingen från någon av deras egna hem eller på Bonden Bar i Stockholm. De som gör poden är Martin Soneby, Nisse Hallberg, Fritte Fritzon, David Sundin.

Pojkdrömmar - Calle Schulmans pod där han intervjuar personer med olika yrken varje avsnitt (t.ex. pilot, säkerhetsvakt, fotbollsagent, diplomat, psykolog) och ställer all världens frågor. Typiska fördomar utreds och Calle själv är jäkligt duktig på att intervjua måste jag säga!

The Rich Eisen Podcast - Rich Eisen är en av NFL Networks större profiler och gör showen tillsammans med två andra snubbar som också har hållit på med sportjournalistik. Givetvis pratar de mycket om NFL men även mycket film, serier och andra sporter. Alltid många gäster från sportvärlden eller showbiz.

Fitnesspodden - Jag kan tycka att de ibland blir lite väl "vi är så goa tillsammans"-stämning och inte alltid producerar något man kan ta till sig eller som är intressant att lyssna på men den funkar. Ibland tar de dock upp intressanta ämnen och då kan det bli bra. Men som sagt, de interna skämten funkar inte för lyssnarna tycker jag.

Resterande poddar jag lyssnar på är nämnda sedan innan men där håller jag absoult Tyngre Radio som bäst. Det är otroligt vilken go stämning och snack Alex och Andreas kan skapa mellan varandra samt med gästerna som verkligen kan smitta av sig. Mormor-historierna är oslagbara och det är absolut den pod jag ser fram mest emot under veckorna!
HerrLuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 14:47   #158
HerrLuta
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 540
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Uppdaterar vad jag lyssnar på just nu då jag har hittat en del nya guldkorn:

*BODY Radio - Gick ner sig efter att Alex och Andreas lämnade. Lyssnar aldrig. Skulle bara lyssna om någon som jag verkligen var intresserad av dök upp, lyssnade t.ex. på Roger Zaphe.

Håller verkligen med här, det är en rätt stor besvikelse jämfört med kvalitén som det höll förut.

*Du Får Vila Sen - Någon mindre känd person intervjuar kända svenskar om deras träningsvanor och relation till träning. De flesta är inte atleter, finns t.ex. ett avsnitt med Fredrik Wikingsson. Gillar den här podden då man får höra hur mer "normala" människor tränar och varför.

Tack för detta tipset! Ska lyssna direkt

*Mat och Marginaler - Sundin och fightingtjejen snackar kost, ibland med intervjuobjekt. Intressant men man får gärna ha lite kostintresse, jag kan lyssna ändå men blir bara då och då p.g.a. min låga ambitionsnivå kostmässigt.

Gillar verkligen deras förhållningssätt till frågorna som diskuteras. Visst, det kan bli "tråkigt" som de själva säger ibland då det inte är några direkta svar, men man lär sig mycket.

*Tack För Kaffet Podcast - Tre vanliga grabbar i 30-årsåldern snackar skit. Tycker denna pod är jääävligt rolig, har lyssnat på nästan alla avsnitt och några av dem är RIKTIGA guldkorn där man garvar högt mer ofta än sällan.

Ska kika denna direkt med!

*Värvet - Triumf är en mycket skicklig intervjuare. Tips är att lyssna på personer du är intresserad av först och sedan fortsätta med sådana som "borde" vara intressanta, man får lära sig det mesta om personerna.

Det som har blivit lite tråkigt med Värvet är att det ofta har varit många knepiga gäster det senaste. Vissa kan absolut vara jätteintressanta ändå, men lyssnar ju hellre på någon man har ett litet hum om.

Lyssnade på Alex och Sigge förut men fan vad de har gått ner sig. Deras pod skriker "MAAANUS!". Slutade lyssna när Alex grät mer ofta än sällan och Sigge försökte vara rolig på extremt låg nivå, exempelvis genom att skrika högt och ge ifrån sig höga läten.

Tyvärr stämmer väl detta en aning och det är synd för denna var riktigt bra innan. Nästan alltid ett garanterat garv men nu känns det rätt scriptat ibland som du säger.
Glömde även att nämna "Coltings Nakna Sanning" innan. Han skrider inte direkt hans åsikter eller tankar utan dissar allt och alla i princip. Han är ju väldigt paleo-/LCHF-frälst och jag kan bli rätt irriterad ibland då han aldrig nyanserar något, men intressant att se en som ter sig till ett annat synsätt än en själv. Dock har han också goda poänger men lyssna på egen risk
HerrLuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 16:40   #159
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Kom gärna med förslag när ni ser vad jag lyssnar på och vad jag gillar. Kan aldrig bli för mycket podcasts.
Håller med dig om alex och sigge, men tycker nivån har höjts igen definitivt min favoritpodd!

Ifall du gillar intervjuer så tycker jag nerdist är bra!
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 16:43   #160
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
StarTalk.
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 16:51   #161
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Dan Carlin - hardcore history
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 17:42   #162
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLuta Visa inlägg
Glömde även att nämna "Coltings Nakna Sanning" innan. Han skrider inte direkt hans åsikter eller tankar utan dissar allt och alla i princip. Han är ju väldigt paleo-/LCHF-frälst och jag kan bli rätt irriterad ibland då han aldrig nyanserar något, men intressant att se en som ter sig till ett annat synsätt än en själv. Dock har han också goda poänger men lyssna på egen risk
"Den blå hästen" ska jag ge ett försök direkt, övriga lät också bra även om jag är lite mättad på "Schulmans" Jag har något emot Colting och vill inte ge honom lyssningar men kanske får gå ifrån den töntiga inställningen. Tänk på att "Tack För Kaffet" är en humorpod med rätt låg nivå, så du inte går in med inställningen att höra djupa samtal tre grabbar emellan. Det är skämt och fula anekdoter hela tiden

Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Håller med dig om alex och sigge, men tycker nivån har höjts igen definitivt min favoritpodd!

Ifall du gillar intervjuer så tycker jag nerdist är bra!
Jaså? Får lyssna på senaste nu direkt då och se om jag håller med Jo uppskattar Värvet när det är schyssta gäster så visst! Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
StarTalk.
Oj här verkar man få vara på G om man ska lyssna på den, intressant ämne dock! Lyssnar dock mest på pod för att det är lättintagligt, prio 2 är att lära mig saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Dan Carlin - hardcore history
Samma som StarTalk, lite tyngre ämne men gillar historia så den här ska jag nog en chans! Tack!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-31, 18:13   #163
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Joe Rogan Experience
Duncan Trussel Family Hour
Barbell 1
Sigma nutrition
Guru performance
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-01, 01:47   #164
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Jag har nyligen börjat lyssna på No Such Thing As A Fish, som görs av the QI elves, gänget som gör all research till TV-programmet QI. De presenterar fyra roliga/udda fakta var varje avsnitt och spinner vidare från det i 30 minuter långa avsnitt. Grymt underhållande.
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
En sak jag undrar om Body Radio är varför de sponsras av Svensktkosttilsskot?
Man sponsrar väl inte en POD?
Varenda podcast har ju sponsorer.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-23, 02:52   #165
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Tips på podcasts i dokumentärstil?

P3 Dokumentär är ju fantastiskt på området men har redan lyssnat på allt de har.
Criminal någorlunda bra, tyvärr för korta avsnitt så det blir aldrig någon djupdykning.
Serial också bra men det får gärna vara olika ämnen som behandlas varje avsnitt (eller 2-3 avsnitt), inte en hel säsong.
Documentaries av BBC också bra, men är bara någon promenad från att ha lyssnat på allt.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)