Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-12-20, 20:13   #1
eriknorberg
Registered User
 
eriknorbergs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Träningsprogram Athletic Fitness

Jag tänker ställa upp i en Athletic Fitness-tävling till våren i Umeå (AU 2010), och funderar på ett rimligt träningsupplägg. Är redan mycket aktiv och tränar styrka 3-4 ggr i veckan och kondis 1 gång i veckan. Hinderbana har hittills varit sporadiskt.

Under hösten har jag inte kört särskilt strikt efter schema utan mest tränat "på känsla" men tänkte nu ta mig i kragen och styra upp träningen. Så här har jag tänkt mig det. Kom gärna med synpunkter, det är därför jag skriver detta inlägg!

Mån: Framsida ben, Chins, Vader, Mage
Ons: Dips, Bröst, Triceps, Axlar
Tors: Chins, Rygg, Biceps
Lör: Hinderbana
Sön: Dips, Axlar, Baksida ben.

Kondition: 2 ggr i veckan intervaller som förläggs till vilodagarna alternativt till samma dag som hinderbanan.

Förbränning: När 2 mån återstår till tävling tänkte jag börja köra förbränning i princip varje morgon. En dag per vecka ska dock hållas fri från all träning för återhämtning.

Jag hoppas kunna få den effekt jag önskar av detta program, dvs ökad styrka och snabbhet! Är det något som jag har missat? Kom med synpunkter och slå mig i huvet med dem!
__________________
Erik Norberg
Iksu Fitness
eriknorberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-20, 23:39   #2
PepzAdept
Fitnessfjolla
 
PepzAdepts avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 4 246
Ser väl ut som ett bra upplägg. Enda som jag skulle kunna tycka ser lite underligt ut i mina ögon skulle väl vara upplägget för benen. Hinderbana, Baksida lår och framsida lår/vader utan någon dags vila mellan. Inget jag tycker verkar optimalt direkt. Nu är ju iofs Rookie i USA för tillfället men varför frågar du inte honom om ett bra upplägg om du tränar på IKSU? Med tanke på hans meritlista finns det väl få som kan komma med bättre förslag än honom?!
__________________
Journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=120636
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
PepzAdept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-22, 00:24   #3
eriknorberg
Registered User
 
eriknorbergs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Umeå
Inlägg: 11
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept Visa inlägg
Ser väl ut som ett bra upplägg. Enda som jag skulle kunna tycka ser lite underligt ut i mina ögon skulle väl vara upplägget för benen. Hinderbana, Baksida lår och framsida lår/vader utan någon dags vila mellan. Inget jag tycker verkar optimalt direkt. Nu är ju iofs Rookie i USA för tillfället men varför frågar du inte honom om ett bra upplägg om du tränar på IKSU? Med tanke på hans meritlista finns det väl få som kan komma med bättre förslag än honom?!
Tack för ditt svar. Du har förstås helt rätt. Ibland blir man blind. Jag ska ändra på det där. Rookie ska jag fråga när jag stöter på honom nästa gång (vilket är titt som tätt förstås).
__________________
Erik Norberg
Iksu Fitness
eriknorberg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)