Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-04, 19:54   #3571
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Har aldrig testat att blanda. Kanske är en idé! Du får berätta hur det blev när du testat att blanda
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 08:25   #3572
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Borde gå väldigt enkelt att göra "fluff" bara med ägg + frysta bär + sötningsmedel

Brukar själv göra snabbglass med vispade ägg + frysta hallon + grädde + sötningsmedel. Det blir fantastiskt bra och krämigt.

Hårdvispa ett ägg
kör ner ägg-fluffet med en 200-250g hallon (ungefär 4dl) i en mixer
tillsätt sötningsmedel efter smak och grädde tills du får en mjukglassliknande konsistens.
Går också ersätt grädde med mindre mängd mjölk eller yoghurt.


Om man ska göra fluff så kan man testa ersätta proteinpulver i fluffet med hårdvispade ägg. Det blir fluffigt på bara 2-3 minuters vispande. Lär väl dock behövas en del experimenterande innan det blir bra.

Senast redigerad av Tomten den 2016-06-05 klockan 08:28.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 12:30   #3573
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Jag brukar köra 100g ävvita och 120g hallon + stevia. Det blir gott, men inte riktigt lika krämigt som mer pulver.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-15, 14:08   #3574
Mjuggen
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 90
Ett tips är att fluffa på lokas nya smaker av vatten, speciellt chokladbulle smaken!

Fluff SSnutritions kasein Bounty smak, lokas chokladbulle vatten och frysta jordgubbar eller fryst banan blir ett riktigt gott fluff
Mjuggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 09:15   #3575
ventilation
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 100
Citat:
Ursprungligen postat av Mjuggen Visa inlägg
Ett tips är att fluffa på lokas nya smaker av vatten, speciellt chokladbulle smaken!
Är det någon skillnad att fluffa med kolsyrat vatten/dryck kontra vanligt vatten/dryck?
ventilation är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-19, 12:41   #3576
Mjuggen
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 90
Citat:
Ursprungligen postat av ventilation Visa inlägg
Är det någon skillnad att fluffa med kolsyrat vatten/dryck kontra vanligt vatten/dryck?
Det blir rätt likt tycker jag. Dock så brukar jag låta själva "smeten", alltså pulvret o vattnet stå i kylen en stund o sätta sig innan jag tillsätter bären. Tror inte det skall göra någon större skillnad.
Mjuggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 17:15   #3577
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Hur gör man bäst chokladfluff? Vill få maken att äta mer protein, och tror att fluff är ett bra alternativ.

Ska gå till affär och fixa testers imorgon.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 17:36   #3578
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Minns när jag bodde hemma och fluffade (morsan har en kitchen-aid artisan), jag fick alltid lätt yrsel efter jag åt det?

Verkade fucka med min skalle, typ bukfyllan för stor gentemot kalorierna det gav. Minns iaf att min favorit var blåbärsproteinpulver (vassle, aldrig ägt kassein) ihop med frysta blåbär. Blåbär funkade bäst.

Funderar på inhandla kaseinproteinpulver och en prisvärd, billig mixermaskin. Kan bli användbart som lowcarb efterrätt när jag hårddeffar.
______________
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Hur gör man bäst chokladfluff? Vill få maken att äta mer protein, och tror att fluff är ett bra alternativ.

Ska gå till affär och fixa testers imorgon.
Halvfryst banan och chokladproteinpulver, fluffa och rör i kakaopulver med en sked? +Ev extra sötning (sötströ). Tror att fettet ifrån kakaon dödar fluffmöjligheterna, om du har i det från början.

EDIT* nåt krm salt i chokladfluff har jag för mig gör susen också!

Senast redigerad av 1x0 den 2016-07-15 klockan 17:39.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 17:39   #3579
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Halvfryst banan och chokladproteinpulver, fluffa och rör i kakaopulver med en sked? +Ev extra sötning (sötströ). Tror att fettet ifrån kakaon dödar fluffmöjligheterna, om du har i det från början.
Kanske problematiskt att varken han eller jag gillar bananer. Annars låter det gott
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 08:46   #3580
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Senaste dagarna har det gått åt helvete när jag ska göra fluff. Brukar köra ungefär:
1 dl äggvita från dunk
0,5 dl Kasein kanelbulle
0,5 dl Swedish Supplements Casein
1-2 dl kallt vatten.

Detta brukar bli riktigt bra! Typ 1 liter fluff när man vispat med elvisp i några minuter.

De senaste dagarna då det har gått åt helvete har det inte blivit något fluff. Äggvitan tog slut så tog vanliga ägg och kläckte men det verkar inte funka alls. Tog typ dubbla mängden kasein också utan något resultat. Det blir bara en tjock smet som inte vill ta upp luft. Är det äggvitan det beror på eller möjligtvis temperaturen utomhus som förstör det?

Tidigare har jag kört Night PRO och Fairing Supplements Sloow Casein och det har då funkat med enbart vatten och kaseinet. Börjar fan gå mig på nerverna att det inte blir något fluff nu alltså.

Har även funderat på om elvispen kan ha blivit sämre av någon anledning? Hjälp mig nu träningsgurus!
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 08:21   #3581
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Senaste dagarna har det gått åt helvete när jag ska göra fluff. Brukar köra ungefär:
1 dl äggvita från dunk
0,5 dl Kasein kanelbulle
0,5 dl Swedish Supplements Casein
1-2 dl kallt vatten.

Detta brukar bli riktigt bra! Typ 1 liter fluff när man vispat med elvisp i några minuter.

De senaste dagarna då det har gått åt helvete har det inte blivit något fluff. Äggvitan tog slut så tog vanliga ägg och kläckte men det verkar inte funka alls. Tog typ dubbla mängden kasein också utan något resultat. Det blir bara en tjock smet som inte vill ta upp luft. Är det äggvitan det beror på eller möjligtvis temperaturen utomhus som förstör det?

Tidigare har jag kört Night PRO och Fairing Supplements Sloow Casein och det har då funkat med enbart vatten och kaseinet. Börjar fan gå mig på nerverna att det inte blir något fluff nu alltså.

Har även funderat på om elvispen kan ha blivit sämre av någon anledning? Hjälp mig nu träningsgurus!
Du separerar äggulan från vitan sen du bytte från dunk till vanliga ägg? Fett gör fluff svårfluffat

Senast redigerad av Klistergeten den 2016-07-25 klockan 08:22.
Klistergeten är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 19:57   #3582
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Optimum Nutrition Naturally Flavored Chocolate Micellar Casein (jösses vilket namn) anlände just. Provfluffning med 2 skopor + 2.5dl vatten ser otroligt lovande ut.
Först hade jag bara en skopa, det blev bara chokladsås av det, så tillsatte en till.

Ingen smaksensation i rumstemp rörde i lite chokladsås och ställde in fluffet i kylskåpet. Tänker mig detta som enkel måltid/efterrätt eller dylikt.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 08:41   #3583
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
Du separerar äggulan från vitan sen du bytte från dunk till vanliga ägg? Fett gör fluff svårfluffat
Japp jag separerade men måste ha följt med fett från gulan iaf! Har återgått till äggvita på dunk i sann fitnessanda och nu fluffar det igen! Tackar!
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 17:06   #3584
Rudan86
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 53
Ingen som har några nyheter att bjuda på inom "fluffvärlden"? Nu är det sommar och en kallfluff som dessert är mer regel än undantag 👍

Nya kaseinprotein? Nya sätt att gå tillväga? Toppings?
Rudan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 17:14   #3585
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Bör sägas om ON Naturally Flavored. Det är ju stevia i så det har en klart bitter bismak. Detta kan åtgärdas med tillräcklig mängd chokladsås.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)