Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-06-27, 09:53   #19276
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Han ville köpa fontänen i gamla stan? Är det du eller jag som är mest förvirrad nu?
Jag var också förvirrad när jag läste kommentaren. Såg sedan timoat's signatur och förstod att han målade en tavla.

Är ju lite svårtolkat, borde skrivit "stod ute och målade en tavla, på fontänen i gamla stan":
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Förbannad på mig själv, stod ute och målade, kille glider fram och vill köpa den när den är färdig,

Senast redigerad av 1x0 den 2017-06-27 klockan 09:55.
1x0 är uppkopplad nu  
Gammal 2017-06-27, 12:31   #19277
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Visst att det hade kunnat vara lite tydligare men det är ju ganska enkelt att lista ut från kontext att det inte är fontänen han ska sälja eller målat på.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 13:01   #19278
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Jag ska ge dem, de har tystat ner sig lite, men det jag stör mig på är deras reaktion. Ska JAG skruva upp volymen i tyst avdelning för att dränka ut dem? Resten av folket i vagnen som bokat tyst för att få lite lugnt och ro då? Nackskott på såna människor, snacka om egocentrerarde.Ska säga att jag sitter precis bredvid, en halvmeter från dem.
Gav du igen? De hade tur som inte råkade på en nära-till-kortslutning Blomkål i sitt esse. Då hade de suttit med varsin resväska i halsgropen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 13:02   #19279
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Varenda gång jag ska tävla blir jag sjuk en vecka innan.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 13:08   #19280
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Timoats situation kan framkalla reaktioner som påminner om filmen Falling Down med lätthet.

Det värsta med den typen av as är att respekten helst ska vara enkelriktad. Om situationen vore den omvända så vore det inte okej från deras perspektiv.

Egoister är förutsägbara.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-06-27 klockan 13:09.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 14:08   #19281
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Gav du igen? De hade tur som inte råkade på en nära-till-kortslutning Blomkål i sitt esse. Då hade de suttit med varsin resväska i halsgropen.
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Timoats situation kan framkalla reaktioner som påminner om filmen Falling Down med lätthet.

Det värsta med den typen av as är att respekten helst ska vara enkelriktad. Om situationen vore den omvända så vore det inte okej från deras perspektiv.

Egoister är förutsägbara.
Yep, tyvärr är jag en spenslig jävel, tyckte det var start nog att säga till dem. Resten av vagnen sa inte ett skit, men jag såg dem kasta irriterade blickar mot dem. Nästa gång säger jag inte ett skit, bara går till konduktören så får han fixa. Jag sa Tom till snubben "jag hatar att låta som en mattant men... " jag önskar att jag kunnat gå full Larry David och bara flippa ut utan att bry mig. Jag känner att det är nära hehe. Man kommer till den åldern där det är mindre viktigt att man gör en scen än att man är bekväm.

De var på väg till Guns n roses konserten, så tänk er relativt storvuxna medelklass lantissvennar med tribals och sleeves och och deras feta brudar.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 15:10   #19282
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Sitter på tåget ner till Skåne från Stockholm, beställer alltid i tyst avdelning så man slipper lyssna på folks tjatter och kan få lite jobb gjort.

Allt funkar bra tills Nässjö då 4 Pers kommer in och sätter sig vid ett gemensamt bord och börjar tjattra som om ingen annan fanns i vagnen. Runt 40 års åldern, två kvinnor och två män. Efter 10 minuter gör jag nåt jävligt osvenskt, tar mod till mig och säger jag lite schysst " ursäkta mig, men vet ni om att ni bokat plats i tyst avdelning?" varpå alla 4 tittar på mig som om jag vore från yttre rymden. Den ena snubben, kille på 40 bast med skägg säger "du har ju hörlurar på dig" varpå jag säger "ja, och jag kan höra er rakt igenom ändå, du har nästan lika mörk röst som jag" han kontrar med " använd volymknappen" och jag replikerar " ja precis, jag håller med". Sen sitter de och skakar huvudet och småskrattar åt mig, och fortsätter tjattra. Fan man blir förbannad.

Jag har själv blivit ombedd att vara tyst då jag glömt att jag satt där, då säger man "oj förlåt, jag glömde" sen håller man käften. Man bokar Fan inte 4 Pers som vill snacka o tysta avdelningen!

Edit. Den ena kille öppnade precis en öl, kl är 9 på morgonen.
Det är vid sådana tillfällen det är bra att vara riktigt stor och att man har möjligheten att se riktigt bitter ut.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 15:12   #19283
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Kokt skinka.

Den borde vara rökt
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 16:41   #19284
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Jag ska ge dem, de har tystat ner sig lite, men det jag stör mig på är deras reaktion. Ska JAG skruva upp volymen i tyst avdelning för att dränka ut dem? Resten av folket i vagnen som bokat tyst för att få lite lugnt och ro då? Nackskott på såna människor, snacka om egocentrerarde.Ska säga att jag sitter precis bredvid, en halvmeter från dem.
Du var artig och väluppfostrad. Det funkar inte i Sverige 2017. Du måste behandla folk som de smutsiga fähundar de är.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 21:58   #19285
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
En (svensk) kompis boendes i Norge har fått ett scambrev med påstådd skuld som ska betalas in till Kronofogden med ett annat IBAN nummer än vad de har på sin hemsida och några fler felaktigheter gällande mail osv.
Det är säkert folk som kommer betala in utan att kolla upp mer eller ifrågasätta.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 23:02   #19286
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
En (svensk) kompis boendes i Norge har fått ett scambrev med påstådd skuld som ska betalas in till Kronofogden med ett annat IBAN nummer än vad de har på sin hemsida och några fler felaktigheter gällande mail osv.
Det är säkert folk som kommer betala in utan att kolla upp mer eller ifrågasätta.
Du är förbannad för att en vän till dig fått ett bluffbrev? Vart är världen på väg!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 23:07   #19287
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Yep, tyvärr är jag en spenslig jävel, tyckte det var start nog att säga till dem. Resten av vagnen sa inte ett skit, men jag såg dem kasta irriterade blickar mot dem. Nästa gång säger jag inte ett skit, bara går till konduktören så får han fixa. Jag sa Tom till snubben "jag hatar att låta som en mattant men... " jag önskar att jag kunnat gå full Larry David och bara flippa ut utan att bry mig. Jag känner att det är nära hehe. Man kommer till den åldern där det är mindre viktigt att man gör en scen än att man är bekväm.

De var på väg till Guns n roses konserten, så tänk er relativt storvuxna medelklass lantissvennar med tribals och sleeves och och deras feta brudar.
Strongt gjort att du orkade bemöda dig om att säga till. Det är kurage så det räcker. Problemet med att gå till handgripligheter är att det finns tre miljarder rötägg kvar som hade behövt samma knogmacka, men som slipper undan bara för att de ännu inte hunnit ofreda just dig. Konsekvenserna av att bre en sådan är aldrig värd priset. Jag hade möjligen skvallrat för konduktören men annars bara funnit ett enormt lugn i att vara bra mycket förnuftigare än medresenärerna i fråga.


Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Det är vid sådana tillfällen det är bra att vara riktigt stor och att man har möjligheten att se riktigt bitter ut.
En stor vältränad polare (194 cm, 120 kg) brukar påpeka detsamma: "Det har bara med storleken att göra. Det är överlevnadsinstinkt."

Han säger att han bara ställer sig lite för nära och glor förbannat lite för länge för att få sin vilja fram om det behövs.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-06-27 klockan 23:08.
baktung är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 23:20   #19288
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
En kompis till mig idag påpekade när vi käkade lunch på en restaurang att några typ kollat på mig som om jag vore gigantisk.
mvh 200cm 123kg.

Jag vet dock inte för att jag har inte behövt hamna i en sån situation än.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-27, 23:39   #19289
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Du är förbannad för att en vän till dig fått ett bluffbrev? Vart är världen på väg!!
Nja. Jag är förbannad att jag inte kom på idén själv.
Nej men ärligt, skulle jag skriva vad jag var förbannad på i mitt liv skulle det bli ett jävla liv här och det pallar jag inte med.
Men det är sjukt att försöka lura av folk pengar.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 00:04   #19290
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
En kompis till mig idag påpekade när vi käkade lunch på en restaurang att några typ kollat på mig som om jag vore gigantisk.
mvh 200cm 123kg.

Jag vet dock inte för att jag har inte behövt hamna i en sån situation än.
Nu har jag nog läst 3-4 inlägg av dig idag där du påpekat din längd. Det gör mig förbannad. Just nu.
Blomkål är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)