Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-08-15, 10:36   #3256
Bmwtwinturbo
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Arctrooper Visa inlägg
Jag tycker det är viktigt att höja dom med 2.5 också för att få vikt vanan.
Jag själv kör programmet så att jag kör med slingshot så t.ex. igår gjorde jag två 1:or på 127,5 istället för att köra negativa.
ifall du har bommar att lägga stången på så är det ju lugnt också, bara dom är stadiga.
Första negativa var förvånansvärt lätt så det är nog inga problem att öka det mesta av det som föreskrivs. Höjde bommarna 1 steg mot vad jag brukar ha och landar mjukt i botten så det går fint. Är Eleiko så det håller nog fint.
Bmwtwinturbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 06:37   #3257
Arctrooper
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 29
Märker att tråden inte är speciellt aktiv längre vilket är synd.

Jag har i stort sätt kör igenom hela gamla MM2kv2 nu och ökat bra!
Körde Sheiko 3-day program som grundträning och har nu med mm2k satt följande pers
8 reps på 102,5
7 reps på 105
5 reps på 110
2 reps på 120 vilket var gamla 1 rep maxet i början av maj.

Har modifierat programmet lite för jag ville köra med min slingshot.
Sista passet max-passet kommer jag inte köra utan det blir att maxa på klassiska bänkpress DM nästa lördag. Hoppas då slå mitt gamla tävlings pers (115).
Arctrooper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 15:12   #3258
Mjuggen
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 90
Jag har lite svårt att köra negativa reps just nu då jag skadat axeln för inte så länge sedan. Finns det någon som gått runt detta på något vis med bra resultat? Hade en lite lägre vikt med stopp funkat kanske?
Mjuggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-27, 06:36   #3259
Arctrooper
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av Mjuggen Visa inlägg
Jag har lite svårt att köra negativa reps just nu då jag skadat axeln för inte så länge sedan. Finns det någon som gått runt detta på något vis med bra resultat? Hade en lite lägre vikt med stopp funkat kanske?
Som jag förstår programmet så är dom negativa repsen till för att man ska få träna med tyngre vikter.

T.EX. Jag körde med en slingshot istället, så ifall det ståg 2x1 på 135 negativa så gjorde jag dom två singlarna med slingshoten istället.

Ifall du har skadat axeln så kanske det här programmet inte är jätte snällt med den. Jag upplevde programmet som väldigt slitsamt, men du kan ju testa och se hur de känns, första 3-4 veckorna var inte så farliga (Tyckte jag.) så testa och utvärdera hur de känns med stopp istället.
Arctrooper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-09, 09:49   #3260
liftbig
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 73
Tänkte köra detta program igen, körde det förra vintern med mycket gott resultat. Problemet är att jag inte har excel längre och ingen lust att köpa det.

Finns det något sätt att ändra på tabellerna ändå?
liftbig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-09, 11:41   #3261
Arctrooper
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av liftbig Visa inlägg
Tänkte köra detta program igen, körde det förra vintern med mycket gott resultat. Problemet är att jag inte har excel längre och ingen lust att köpa det.

Finns det något sätt att ändra på tabellerna ändå?
Du kan ladda hem openoffice och göra deras verison av excel
Arctrooper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-09, 12:20   #3262
liftbig
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 73
Citat:
Ursprungligen postat av Arctrooper Visa inlägg
Du kan ladda hem openoffice och göra deras verison av excel
Tack ska du ha!
liftbig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-09, 17:23   #3263
Bmwtwinturbo
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 225
Skaffa google konto gratis så kan du ändra i googles motsvarighet
Bmwtwinturbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-19, 10:47   #3264
Lövbiffen
Registered User
 
Lövbiffens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Norrtälje
Inlägg: 966
Jag tänkte sätta igång gamla mm2k v2 nästa vecka och funderar lite över vila mellan seten. Har inte lyckats hitta några rekommendationer i dokumenten på dropbox (kanske bara är blind). När jag kör tungt vanligtvis brukar jag bara köra två tunga set och resten riktigt lätt. Då vilar jag tio minuter mellan första och andra setet. Jag antar att arbetet som utförs i varje set i mm2k är mycket mer välbalanserat än i mitt eget "schema" då jag i princip lägger all vikt på de två första seten.

Kan väl nämna att jag i ungefär ett halvårs tid lyft allt från 120*4*2 till 130*2*2 (aldrig med stopp). Däremot har jag legat på ett litet underskott eller balans matmässigt under tiden. Jag försökte under ett tag komma upp till 5 reps på 120 men lyckades ej. Det blev lätt så att jag hade riktigt bra form ena veckan när jag körde på 120 bara för att nästa känna mig svagare (verkar ha lätt att slita ut formen). När jag gjorde 130*2*2 lyckades jag få igång CNS bra och fick till stegen: 122,5*3*2 och sedan 125*3*2 2 veckor senare har jag för mig. Därefter blev jag viktkåt och prövade om jag kunde göra 2 reps på 130 vilket fungerade. Veckan efter blev det som sagt 2 2or på 130.

Skälet till att jag drar den här långa berättelsen är att jag nu känner mig rätt sliten och börjar att köra lätt som tusan veckan innan mm2k och att jag kommer sätta mitt max på 130 även om jag tror jag med bra aktiverat CNS (bra dagsform) kan pressa upp 135 med stopp. Lyckas jag öka från 130 till 140 eller lite mer på 6 veckor blir jag minst sagt positivt överraskad och slipper göra bort mig på ett DM som jag eventuellt tänker delta i, haha.

Har ökat på maten något den här veckan också men funderar på att öka den lite till nästa vecka. Ogillar dock att bli fläbbig.

Sorry för ett onödigt långt inlägg. Den viktiga frågan som jag hoppas någon kan svara på är väl hur lång vila som kan tänkas vara aktuell samt om några lyckats bra trots ett litet överskott eller till och med balans?
__________________
"Han jobbar med vinklar. Små vinklar."
HADES
Lövbiffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-08, 21:29   #3265
ReXi
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 426
Jag förstår inte, excel-filen jag laddat ner visar endast sju stycken pass?
Bifogar bild. Någon vänlig själ som kan förklara?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg skum.jpg (177.4 KB, 10 visningar)
ReXi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-08, 21:52   #3266
ReXi
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 426
Citat:
Ursprungligen postat av ReXi Visa inlägg
Jag förstår inte, excel-filen jag laddat ner visar endast sju stycken pass?
Bifogar bild. Någon vänlig själ som kan förklara?
Nevermind, kollade fel fil
ReXi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 17:48   #3267
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Uppdate i efterskott.
Började köra mm2k i oktober förra året och maxade 1a januari i år. Gjorde då en ökning på 30kg.

Förklaringen var mycket långt uppehåll helt från träning. Så muskelminnet gjorde det möjligt till den ökningen.

Efter den mm2k perioden så hoppade jag på en ny direkt, i efterhand jäkligt optimistiskt.

Blev antagligen övertränad efter att ha kört tung bänk 3ggr i veckan i ca3 månader.

Så det slutade med att jag var tvungen att avbryta.

Har efter det kört varierad träning med en hel del högrepare.

Tänkte väl ge mig på en ny mm2k period inom kort.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-06, 08:02   #3268
So Strongk
Registered User
 
So Strongks avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 45
Dags för en mmk igen, körde senast 2015 och inte heller kört styrketräning regelbundet sedan dess. Gick över till konditionsutövande med vätternrundan,vasaloppet osv. Men nu har jag kört lyftning i ett år och tänkte att jag måste testa mmk igen då jag ökade från 102,5 till 112kg sist i bänk

1rm satt till 105. Körde pass 10 igår och 2 singlar på 108 gick upp lätt!
Så hoppas på all time nästa vecka när sista settet är försök på 115

Gillar verkligen upplägget på detta program, kör gamla mmk, ska testa nya testa runda.
So Strongk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-06, 08:19   #3269
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Kan du lägga upp pass för pass? Mm2k är ett underskattat program, vore kul att följa
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-12-06, 08:35   #3270
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Haha mm2k den gamla klassikern. Inget jag skulle köra idag då jag tycker det finns femtielva bättre saker
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)