Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-18, 18:11   #20416
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
"feeeeed meee.... feeeeeed meeee"

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 18:13   #20417
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Varför är det så roligt att sladda + drifta egentligen? Så fort det kommer lite snö på vägen här i götet så är det sladdspår kors och tvärs från folk som svängt ut bakvagnen. Så fort man åker och ska köra gocart med en grupp så kör majoriteten så det är däcksläpp och ställ i varje kurva. Alltså vad är det som är så speciellt med känslan när man får ett ställ?

(ps jag blev hetsad första dagen med körkortet att lägga upp ett ställ i en kurva och satte volvo 240'n rätt ut på en åker ds).
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 18:57   #20418
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Varför är det så roligt att sladda + drifta egentligen? Så fort det kommer lite snö på vägen här i götet så är det sladdspår kors och tvärs från folk som svängt ut bakvagnen. Så fort man åker och ska köra gocart med en grupp så kör majoriteten så det är däcksläpp och ställ i varje kurva. Alltså vad är det som är så speciellt med känslan när man får ett ställ?

(ps jag blev hetsad första dagen med körkortet att lägga upp ett ställ i en kurva och satte volvo 240'n rätt ut på en åker ds).
Det är kul att sätta en fet sladd där man kontrollerar bilen helt enkelt. Det ger en tillfredsställelse av att man behärskar bilen eller nåt. Jag tycker dock det är roligare att ställa upp en 4wd bil än rwd, för med 4wd kan man få duktigt mycket driv framåt också vilket jag tycker är fetare.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 19:00   #20419
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det är kul att sätta en fet sladd där man kontrollerar bilen helt enkelt. Det ger en tillfredsställelse av att man behärskar bilen eller nåt. Jag tycker dock det är roligare att ställa upp en 4wd bil än rwd, för med 4wd kan man få duktigt mycket driv framåt också vilket jag tycker är fetare.
Hur fan ställer du upp en modern 4WD? Jag tycker min är sjukt tråkig då jag inte kan dra i handbromsen utan måste slänga upp den i ställ, när sedan minsta lilla gas gör den understyrd och häver sladden.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 19:00   #20420
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Om man skulle titta på en Audi Q5, diesel och automat. Någon årsmodell som man bör undvika, något motoralternativ som är bättre eller sämre?
Säg att budgeten är max 200 lök.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 19:02   #20421
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hur fan ställer du upp en modern 4WD? Jag tycker min är sjukt tråkig då jag inte kan dra i handbromsen utan måste slänga upp den i ställ, när sedan minsta lilla gas gör den understyrd och häver sladden.
Vet ej. Hade min gamla Subaru som var kunglig att sladda med. Nu kör jag rwd med aut som är värdelös istället. Men manuell låda är ju ett måste om man vill sladda ordentligt.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.

Senast redigerad av delta_mats den 2018-01-18 klockan 19:08.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 19:13   #20422
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Vet ej. Hade min gamla Subaru som var kunglig att sladda med. Nu kör jag rwd med aut som är värdelös istället. Men manuell låda är ju ett måste om man vill sladda ordentligt.
Manuell låda är så 90-tal
Bara Porsche som inte fattat det av alla biltillverkare.

Finge man bara kunna dra i klykan som folk så är det ju urskoj med 4WD, men det går sådär med dagens digitala handbromsar som antingen inte går att slå till under färd eller så lägger de till 100% kraft direkt. Tack för den televerket. När jag växte upp kunde man iaf dra i handlabben och även upphäva sladden genom den. Kan konstatera att dagens biltillverkare har missat poängen med att det är kul att sladda och istället byggt ALLT som ska motverka det roliga.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 19:23   #20423
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Manuell låda är så 90-tal
Bara Porsche som inte fattat det av alla biltillverkare.

Finge man bara kunna dra i klykan som folk så är det ju urskoj med 4WD, men det går sådär med dagens digitala handbromsar som antingen inte går att slå till under färd eller så lägger de till 100% kraft direkt. Tack för den televerket. När jag växte upp kunde man iaf dra i handlabben och även upphäva sladden genom den. Kan konstatera att dagens biltillverkare har missat poängen med att det är kul att sladda och istället byggt ALLT som ska motverka det roliga.
Går ju att sladda utan krycka såklart även om det inte bli det där tvära sladdarna. Men med gubblåda är det ju klart svårare att finlira när man väl fått ut bilen i ställ.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 19:44   #20424
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Går ju att sladda utan krycka såklart även om det inte bli det där tvära sladdarna. Men med gubblåda är det ju klart svårare att finlira när man väl fått ut bilen i ställ.
Drar jag in kärran med alla urkopplade system in i en korsning och sedan viker upp den så måste jag gasa för att den inte ska stanna och när jag gasar så drar den rätt fram och upphäver sladden direkt. Sjukt tråkigt. Tacka vettja S3an med manuell låda som jag hade för länge sedan, då kunde jag dra klykan för att lägga den i ställ, pressa på med gas men hålla kvar klyckan en aning och kräma mig ur sladden. Sjukt kul =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 10:28   #20425
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Men whut. Det där är ju AMGs signaturmelodi.
Möjligt men det är långt ifrån diskret och MB skall vara diskret enligt min uppfattning men det är självklart upp till var och en att ha en egen uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha diskretare än så? Tyckte ljudet var klockrent, perfekt mercaljud där de har behållit AMG-känslan. Den ska mullra sådär gott dovt.
Anser inte att det låter illa,långt därifrån men vill ha det tystare och diskretare i en MB,såklart upp till var och en hur man vill ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Vet ej. Hade min gamla Subaru som var kunglig att sladda med. Nu kör jag rwd med aut som är värdelös istället. Men manuell låda är ju ett måste om man vill sladda ordentligt.
Nu har jag inte prövat alla alternativ,långt därifrån men det går utmärkt att åka på tvären med bakhjulsdrift och automat,gäller bara att ha tillräckligt brett register att spela på eller att helt enkelt vara lite snabb med spaken.
Har haft två stycken Cheva Caprice (V8 rattväxlad automat och bakhjulsdrifft) och båda var ypperliga åka på tvärenbilar vintertid och är övertygad om att de skulle gått lika bra att åka på tvären med sommartid om det bara funnits lite mer mos att ta av. Nu står en fyrhjulsdriven relik ute på gården men den har jag inte prövat att åka på tvären med ännu och kommer nog låta bli då den faktiskt är lite för fin för att göra något korkat med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 18:15   #20426
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 579
Hjälp med värdering av en bil. Ska köpa en Wolkswagen Polo av min mor. Bilen har gått till och från det lokala storköpet, och har varit på regelbunden service. Bilen är årsmodell 2004 och har gått 105.576 km.

Vad skulle ni säga är ungefärligt värde?
Kräket är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 18:29   #20427
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Hjälp med värdering av en bil. Ska köpa en Wolkswagen Polo av min mor. Bilen har gått till och från det lokala storköpet, och har varit på regelbunden service. Bilen är årsmodell 2004 och har gått 105.576 km.

Vad skulle ni säga är ungefärligt värde?
Ca 20k
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 22:50   #20428
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Ca 20k
Enklaste är att kolla Blocket och de verkar ligga runt ca25k så 20k efter prutning är nog rimligt.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 13:07   #20429
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Någon har borrat hål i bilens bränsletank, som är av plast. Hur lagar man det bäst?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 13:19   #20430
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Någon har borrat hål i bilens bränsletank, som är av plast. Hur lagar man det bäst?
Kika på Hagmans spackelfilmer. Deras produkter är bra.

http://www.hagmans.se/sv/spackel/fil...-i-bensindunk/
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)