Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-05, 09:55   #61
Lillleif
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 616
Minimera tiden på sociala medier och forum. För många innebär det en hel del extra timmar per vecka.
Lillleif är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 10:12   #62
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Hemmagym är guld. Ingen restid, alltid själv och man kan duscha när det passar. Sänkte ambitionsnivån också. Så jag kör en timme varannan dag och har lagt ner benträningen. Jobbar skift så träningen blir anpassad till vilket skift som jag jobbar. Men en timme kan jag alltid hitta på dagen. Har en pojk på dryga året. Tjejen jobbar halvtid.

Sen så uppskattar jag gymet så mycket mer nu när det inte är en självklarhet. Att få gå ut och träna och lyssna på musik en timme för sig själv är balsam för kropp och själ

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Så känner jag också. En timme kan jag nästan alltid frigöra, och en timme om dagen blir sju timmar i veckan. Inte kattskit! Håller även med om att man uppskattar träningen mer när tiden är begränsad. Jag tränar mer effektivt och kvalitativt nu än någonsin tidigare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 11:34   #63
SannedTempos
Registered User
 
SannedTemposs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 79
Känner igen mig. Det har varit ett rent h*lvete att få ihop träningen med både småbarn, heltidsjobb, komplett renovering av en lägenhet och en krävande sambo

Har varit tvungen att jobba mycket med den mentala biten. Att tänka att det bara är en relativt kort fas i livet som jag nu tränar mindre (mycket mindre), att underhållsträningen jag gör ibland verkligen spelar roll, etc.

Jag ändrade mina mål också till att t.ex. ge mig fan på att kunna göra 100 snygga armhävningar. Det är relativt enkelt att mängdträna armhävningar under en dag och få framsteg med det.
SannedTempos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-07, 15:34   #64
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Jag hoppar in i tråden och undrar om förslag på upplägg som funkar på 20 minuter på vardagar. Funderat på att köra något där jag kör ett eller två övningar per dag. Böj och dips en dag, mark nästa dag, stångrodd och militärpress dag tre.. Och liksom loopa det. Förslag från andra ?

Senast redigerad av chadd den 2018-12-07 klockan 15:38.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-07, 18:15   #65
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Jag hoppar in i tråden och undrar om förslag på upplägg som funkar på 20 minuter på vardagar. Funderat på att köra något där jag kör ett eller två övningar per dag. Böj och dips en dag, mark nästa dag, stångrodd och militärpress dag tre.. Och liksom loopa det. Förslag från andra ?
Jag körde 12rep x antalet sett jag hann med.
frontböj och dips
Vadpress dragonflags
Lutande hantelpress marklyft



Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-07, 18:49   #66
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Jag körde 12rep x antalet sett jag hann med.
frontböj och dips
Vadpress dragonflags
Lutande hantelpress marklyft



Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Hur hinner du det på 20 minuter?
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-07, 21:16   #67
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Hur hinner du det på 20 minuter?
Ett par per dagspass alltså. Frontböj och dips vartannat sett, typ 15 sekunder vila

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 08:32   #68
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Jag hoppar in i tråden och undrar om förslag på upplägg som funkar på 20 minuter på vardagar. Funderat på att köra något där jag kör ett eller två övningar per dag. Böj och dips en dag, mark nästa dag, stångrodd och militärpress dag tre.. Och liksom loopa det. Förslag från andra ?
Släng in lite Kettlebells. Jag har börjat köra de här två i rad, starta varje jämn minut och kör 5 set av varje så är man klar under 20 minuter.



__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 09:13   #69
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av spas Visa inlägg
Släng in lite Kettlebells. Jag har börjat köra de här två i rad, starta varje jämn minut och kör 5 set av varje så är man klar under 20 minuter.



Inga kattlebells på gymmet men ändå bra tips. Kan köra med skivstång
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 13:03   #70
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Inga kattlebells på gymmet men ändå bra tips. Kan köra med skivstång
Hantel bör funka. Med stång kan du ju köra typ "bear complex" som också blir väldigt mycket träning på lite tid. Eller köp en Kettlebell på valfri lågpriskedja för 300:- och kör hemma för extra mycket tidsbesparing

__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 15:51   #71
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av spas Visa inlägg
Hantel bör funka. Med stång kan du ju köra typ "bear complex" som också blir väldigt mycket träning på lite tid. Eller köp en Kettlebell på valfri lågpriskedja för 300:- och kör hemma för extra mycket tidsbesparing

Frågan är ju då om jag inte får bättre gains genom att supersetta två övningar eller kanske bara repa en övning istället? Vikten jag klarar att pressa är ju helt annan än vad jag klarar att knäböja å så.

Och köra hemma tar ju ärligt talat mer tid av mitt liv än att förlägga det på lunchen
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 09:17   #72
Fysikalisk
Registered User
 
Fysikalisks avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 8
Har 3 smågrabbar. Kommer iväg 3 kvällar i veckan när barnen somnat. Brukar vara på gymmet senast 21.00. I säng runt 23-tiden efter dusch och snabbt käk. Missar ingen vaken tid med barnen vilket känns skönt och jag kan träna i egen takt med gott samvete .

Prioriterar bort film, serier, slösurfande osv..

Fungerar bra. Det som jag istället upplever som största problemet är alla förkylningar osv som kommer med småbarn. Suger ju såklart för träningen, men jag har hittat sätt att jobba mig runt det också tycker jag.

Nu har jag dock beställt hem skivstång, böjställ och bänk, vilket kommer underlätta ytterligare. Tränar styrkelyft så passen blir ganska långa med en del vila mellan set. Tanken är att kunna köra ett set och sen ta mig ut till familjen, datorn eller köket i ett par minuter för att sedan fortsätta. Passar mig skulle jag tro.

Det brukar gå att lösa med planering och prioriteringar. Lycka till!
Fysikalisk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 13:26   #73
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Lifehack nr 1, skaffa inte barn.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 13:43   #74
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Jag har nyligen vågat mig på ytterligare en grej. När frun var borta och jag ville springa snackade jag med barnen om att jag skulle ut efter att de somnat. Om de råkade vakna eller behövde gå på toa och jag inte var hemma så var jag ute i spåret. Okej sade de och allt var odramatiskt. Ska fortsätta med det vid behov. Ska tilläggas att barnen är fem och sju.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 13:59   #75
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Jag har nyligen vågat mig på ytterligare en grej. När frun var borta och jag ville springa snackade jag med barnen om att jag skulle ut efter att de somnat. Om de råkade vakna eller behövde gå på toa och jag inte var hemma så var jag ute i spåret. Okej sade de och allt var odramatiskt. Ska fortsätta med det vid behov. Ska tilläggas att barnen är fem och sju.
Av ren nyfikenhet, vad säger din fru den dagen barnen "tjallar" på dig
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)