Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-26, 12:02   #31
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Som förskrivaren (i åtminstone flera landsting) inte har tillgång till.
Finns en stor anledning till att vi har gått ifrån pappersrecept för missbrukspreparat.
Finns som sagt ingen nationell läkemedelslista för förskrivare. Det lär ta några år av utredning innan den kan lanseras.


Se till exempel här https://www.ehalsomyndigheten.se/sat...kemedelslista/




Tycker ändå det är kul med koloiters förmåga att försöka mansplaina saker. Ett besynnerligt folk!
Dina recept hamnar i ett register oavsett hur du gör, därmed är du inte "i princip ospårbar" hur du än försöker vinkla det.

Extra tråkigt blir det den dagen som den nationella läkemedelslistan är införd till 100% och din förskrivare ser att du har manipulerat systemet. Så lycka till med din ospårbarhet.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-26, 12:57   #32
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Dina recept hamnar i ett register oavsett hur du gör, därmed är du inte "i princip ospårbar" hur du än försöker vinkla det.

Extra tråkigt blir det den dagen som den nationella läkemedelslistan är införd till 100% och din förskrivare ser att du har manipulerat systemet. Så lycka till med din ospårbarhet.
Gav förskrivarens perspektiv och har sett otaliga gånger hur systemet har manipulerats av personer under normalbegåvningen (och det med mediciner som kräver större försiktighet).

Kan tyvärr inte uttala mig om personer långt under normalbegåvningen skulle klara av det.


Så enligt dig har internetläkarna på Kry och liknande direktåtkomst till receptregister som ingen förskrivare har tillgång till?

Senast redigerad av Aryt den 2018-05-26 klockan 12:59.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 10:58   #33
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Norska skidåkare kan intyga att studiens resultat stämmer.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 10:06   #34
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Jag har faktiskt fått just denna dos (8x0,5mg) Terbutaline utskriven på recept av en läkare precis. Det är fullt rimligt att få i sig utan darrningar.

Läste att det kunde ge vissa resultat och därför var dopingklassat men trodde inte det skulle röra sig 1 kg muskler, det är ju enastående. Även om det säkerligen blir mindre för mig själv i praktiken då jag inte är otränad.

Ska jag göra något experiment åt oss? Hade tänkt strunta i att ta så mycket men nu blir jag ju definitivt sugen. Blir att lägga till till kosttillskottsbudgeten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2018-06-15 klockan 10:10.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 10:47   #35
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Det var inte svårt att få ut heller. Läkaren i princip prackade på mig receptet, jag kom inte ens in på besök för astma (vilket jag inte har). Var halvt förbluffad men han ville väl vara snäll. Gillade mig kanske. Jag gillar honom också nu!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 13:58   #36
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Inget du kommer märka av. Hur ska du märka om du lagt på dig 0.2 - 1.0 kg muskler tänkte du dig?

Speciellt när du redan är tränad som du själv säger. Första gången du tar bricanyl? 8 doser borde ge känningar kan man ju tycka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 16:41   #37
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Inget du kommer märka av. Hur ska du märka om du lagt på dig 0.2 - 1.0 kg muskler tänkte du dig?

Speciellt när du redan är tränad som du själv säger. Första gången du tar bricanyl? 8 doser borde ge känningar kan man ju tycka.
Ja jag får ta tillbaka det där. Den första 0.5x2 känns inte men när den tredje och framförallt fjärde kommer, då är det både darrigt och varmt. Kan knappt sova. Lakan är inget alternativ, det blir bart.

Jag vet inte men vill inte slänga iväg en sån fin möjlighet nu när jag har recept på det. Ska prova 6 doser om dagen i en månad och se om jag märker någon skilnad.

Angående hur jag skulle märka en ökning så hade jag faktiskt tänkt spegeln.
Kan ju också hända att det ger mer effekt på mig därför _att_ jag tränar. I likhet med steroider. Har läkaren gett mig en inkörsport?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2018-06-16 klockan 16:46.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 18:34   #38
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Det var inte svårt att få ut heller. Läkaren i princip prackade på mig receptet, jag kom inte ens in på besök för astma (vilket jag inte har). Var halvt förbluffad men han ville väl vara snäll. Gillade mig kanske. Jag gillar honom också nu!
Ha!
Hade några belackare (som vanligt här på kolo..) som skulle försöka överbevisa mig, men visst skulle det snabbt visa sig inte vara något problem att få ut.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 02:59   #39
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag har faktiskt fått just denna dos (8x0,5mg) Terbutaline utskriven på recept av en läkare precis. Det är fullt rimligt att få i sig utan darrningar.

Läste att det kunde ge vissa resultat och därför var dopingklassat men trodde inte det skulle röra sig 1 kg muskler, det är ju enastående. Även om det säkerligen blir mindre för mig själv i praktiken då jag inte är otränad.

Ska jag göra något experiment åt oss? Hade tänkt strunta i att ta så mycket men nu blir jag ju definitivt sugen. Blir att lägga till till kosttillskottsbudgeten.
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Ja jag får ta tillbaka det där. Den första 0.5x2 känns inte men när den tredje och framförallt fjärde kommer, då är det både darrigt och varmt. Kan knappt sova. Lakan är inget alternativ, det blir bart.

Jag vet inte men vill inte slänga iväg en sån fin möjlighet nu när jag har recept på det. Ska prova 6 doser om dagen i en månad och se om jag märker någon skilnad.

Angående hur jag skulle märka en ökning så hade jag faktiskt tänkt spegeln.
Kan ju också hända att det ger mer effekt på mig därför _att_ jag tränar. I likhet med steroider. Har läkaren gett mig en inkörsport?
Hur har det gått? Har du sprungit till läkaren och begärt mer Bricanyl varje månad och fått maxdoser varje gång nu hahaha.

Går det att dra i sig 6 - 8 doser innan träningen utan att kroppen känns pyton? Magiska ökningar eller bara placeboökningar? Hur ska vi veta?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 09:42   #40
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Hur har det gått? Har du sprungit till läkaren och begärt mer Bricanyl varje månad och fått maxdoser varje gång nu hahaha.

Går det att dra i sig 6 - 8 doser innan träningen utan att kroppen känns pyton? Magiska ökningar eller bara placeboökningar? Hur ska vi veta?
Märkte inte ett skvatt efter en tub så struntade i att hämta ut den andra.

Det går inte att dra i sig 6 doser innan träning, intejag i allafall. Jag kunde ta sex om dagen visade det sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 13:43   #41
clavain
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Hur har det gått? Har du sprungit till läkaren och begärt mer Bricanyl varje månad och fått maxdoser varje gång nu hahaha.

Går det att dra i sig 6 - 8 doser innan träningen utan att kroppen känns pyton? Magiska ökningar eller bara placeboökningar? Hur ska vi veta?
Jag har vid ett och annat tillfälle tagit min Bricanyl för att sen gubbglömma det strax därpå och dragit ett par puffar till. Dom gånger det hänt har jag blivit alledeles darrig och "stirrig", förhöjd puls, hur det känns efter ytterligare två-fyra doser vill jag inte ta reda på. Personligen skulle jag nog inte kunna träna särskilt bra efter 6-8 doser men det kanske är individuellt.
clavain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 14:15   #42
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av clavain Visa inlägg
Jag har vid ett och annat tillfälle tagit min Bricanyl för att sen gubbglömma det strax därpå och dragit ett par puffar till. Dom gånger det hänt har jag blivit alledeles darrig och "stirrig", förhöjd puls, hur det känns efter ytterligare två-fyra doser vill jag inte ta reda på. Personligen skulle jag nog inte kunna träna särskilt bra efter 6-8 doser men det kanske är individuellt.
Instämmer i hur det känns efter mer än 2 doser på raken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 15:01   #43
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Nu behöver ni inte köpa PWO.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 17:59   #44
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Det ni kan prova är väl att sprida ut intaget. Men om ni tävlar så får ni inte ta över en viss nivå.

Ni kan ju alltid testa ta 2 doser på morgonen efter tandborstningen för att sedan 2h innan träningen ta 3 doser lite utspritt med 10 min mellanrum eller liknande för att sedan på väg till träningen ta 2 doser till. Kan ju inte bli samma "känningar" ifall ni tar det utspritt så säga.

Menar, de som åker skidor verkar ju ta megadoser och det är ju garranterat en fråga om utspritt intag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-29, 16:24   #45
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Jag har ventoline 0,1mg/dos, är det jämförbart med terbutaline eller helt olika grejer? Och om normaldosen är 0,5mg/dos för terbutaline vad motsvarar det hos ventoline? Någon som vet?
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)