Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-08, 11:10   #1
j0nisch
Registered User
 
j0nischs avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Båstad
Inlägg: 451
Tävla Alströmer utan coach?

Tjena! . Jag hade tänkt ställa upp i Alströmer i år. Hur viktigt är det med en coach? Om man kämpar med posering och försöker ta reda på hur det går till på tävlingsdagen så löser man det själv? Och det räcker att jag betalar för licensen som Alströmer erbjuder för sisådär 800kr?

Och vad gäller posering, hur ska man göra där? Tänkte tävla i MP. Ska man bara kopiera killarna i videos eller ska man lära sig riktiga kvartsvändningar? Nån som har nån vettig guide att gå efter?

Tips mottages gladeligen.

Tack på förhand!

Mvh Johan
__________________
Läs min journal: Styrketräning med hjälp av Jim Wendler!

Nuvarande stats Mål till
Bänkpress:135, 2x130/ - Knäböj: 4x200/ - Marklyft: 210, 4x200/ - Militärpress: 4RM 90kg /
j0nisch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 17:18   #2
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 498
Det är bra att ha med någon som håller reda på en, och ens grejor, under tävlingen. Hjärna är inte skarp på tävlingsdagen.

Aldrig fel att någon kan se på en från alla håll och se till att allt är perfekt innan du går ut på scenen.

Bäst är att alltid titta på tävlingar och se hur de tävlande gör. Du kommer att få massor av tips av det.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 18:18   #3
j0nisch
Registered User
 
j0nischs avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Båstad
Inlägg: 451
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Det är bra att ha med någon som håller reda på en, och ens grejor, under tävlingen. Hjärna är inte skarp på tävlingsdagen.

Aldrig fel att någon kan se på en från alla håll och se till att allt är perfekt innan du går ut på scenen.

Bäst är att alltid titta på tävlingar och se hur de tävlande gör. Du kommer att få massor av tips av det.
Denna "någon" behöver kanske inte vara en coach? Kan det vara någon anhörig bara kanske?

Har inte varit på en tävling tidigare, det är kanske till stor nackdel? Vad är det främst då man ska veta? Proceduren på scenen?

Hur många tävlar på Alströmer utan coach? Hur mänga är helt nya utan coach? Är det vanligast utan coach? Känner mig lite halvt vilsen hahah....
__________________
Läs min journal: Styrketräning med hjälp av Jim Wendler!

Nuvarande stats Mål till
Bänkpress:135, 2x130/ - Knäböj: 4x200/ - Marklyft: 210, 4x200/ - Militärpress: 4RM 90kg /
j0nisch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-09, 13:44   #4
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av j0nisch Visa inlägg
Denna "någon" behöver kanske inte vara en coach? Kan det vara någon anhörig bara kanske?

Har inte varit på en tävling tidigare, det är kanske till stor nackdel? Vad är det främst då man ska veta? Proceduren på scenen?

Hur många tävlar på Alströmer utan coach? Hur mänga är helt nya utan coach? Är det vanligast utan coach? Känner mig lite halvt vilsen hahah....
Denna någon kallas för coach. Oavsett vem det är.

Du skall kunna reglerna för din disciplin, och hur det går till på scen.
På Alströmer är det lite olika jämfört med en vanlig tävling inom SKKF/IFBB, men det kommer att informeras om det under tävlingen.
Annars är det bara att maila arrangören.

Du måste inte ha någon som kallar sig coach och tar betalt för det, men det är bra att ha med sig någon som hjälper dig och håller lite koll på tider osv (alltså, en coach)
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)