Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-01-02, 16:03   #16
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
För att citera deffguiden:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=26881

För att minimera muskelförlusten under diet kan det vara en bra idé att lägga in förbränningsträning så att man inte endast justerar kosten för att komma i tävlingsform.
Lik förbannat måste man inte konditionsträna. "Kan vara en bra idé" är inte samma sak som måste. Om man känner för att äta 500 kcal mindre istället för att jogga bort 500 kcal så går det lika bra. Eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Och du fick fram att TS redan hade hyfsat stora muskler genom detta inlägget?

Hur gjorde du det?
Jag undrar hur du fick fram att jag trodde att just TS inte skulle behöva styrketräna. Faktum är att jag skrev att hon "troligen" behöver styrketräna.

Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Med tanke på hur liten din kunskap är i området så undrar jag varför du överhuvudtaget svarade?
Med tanke på att du verkar feltolka mycket av det du läser tycker jag du själv hade gjort klokt i att sluta svara.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 16:06   #17
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Med tanke på att du verkar feltolka mycket av det du läser tycker jag du själv hade gjort klokt i att sluta svara.
Ok, då gör jag det.

Hoppas att TS följer dina goda råd och att det går bra för henne när hon väljer att tävla.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 21:36   #18
thatice
Registered User
 
thatices avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: norrbotten
Inlägg: 823
Nu tänker jag blotta halsen lite grann då jag ej sett en bikinitävling eller ens träffat någon som tävlat i det men av vad jag kan se så behövs det muskler mer än en elithandbollspelare/brottare eller valfri fysisk idrottskvinna på deff så tycker att man kan lägga ner tankegångarna att man som tjej är rädd att få för stora muskler för det sker inte.
Min träningspartner är en tjej som nog inte skulle göra bort sig på en scen för bikinifitness efter en liten men seriös deff men hon grisar på gymmet långt värre än vad jag gör, ca 5-6 dagar i veckan och hon tränar till 70% för hon gillar känslan av att vara stark övriga 30% för vad hon ser i spegeln "min uppfattning"
Hon kör nu sheikos styrkeschema med en extradag för biceps och övrerygg träning så det innebär att nästan all hennes träning är baserad på skivstänger och hantlar marklyft och böj, bänk och chins med vissa favorit övningar i sin favoritmaskin på det gymmet vi råkar vara.
Sedan har vi ett annat gäng som vill tävla i bikinifitness som kör övningar i de mest konstiga vinklar och i de mest knasiga/verkningslösa maskinerna som finns på gymmet och många av dom har inte utvecklats nånting under året som gått.
Så mitt råd är skivstång/hantel strategisk träning enligt något schema med progression så styrkan ökar efter ett tag upptäcker du vad du saknar eller kan justera och då justerar man.
Lägga ner gruppträningspass de kostar mer än de smakar för att få en kropp som fungerar som en grund inför framtida tävlande.
Till en början så kan jag tycka att det räcker med att få i sig rätt mängd proteiner och sedan hålla koll på kalorierna och sin egen vikt i övrigt.

Angående cardio så visst finns tiden men aldrig byta ett lyftar pass mot ett cardio bättre då att justera kosten, det är väldigt väldigt få som sprungit sig till en vacker kropp men en hel del som gymmat till sig det även på damsidan.


Med andra ord nu första året träna hårt träna klokt fyll på med proteiner dra av lite kolhydrater/fett men börja inte redan deffa om du inte har en grund att stå på (muskler)
thatice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 21:50   #19
XXXL
Banned User
 
XXXLs avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 977
Förlåt för broscience av guds nåde men jag märker av fördelar med att köra cardio även när jag bulkar.

Jag kan inte förklara varför men på något sätt så känns det som att min kropp är mera "med i matchen" på nått vänster.
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 22:40   #20
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Ok, då gör jag det.

Hoppas att TS följer dina goda råd och att det går bra för henne när hon väljer att tävla.
Förlåt för att jag kapar tråden, men jag har en liten fråga och det verkar som om flera insatta bla Jorgen närvarar här
Stämmer det att bikinitävlande ofta blir tillsagda att inte träna midjan, sidomusklerna (eller vad de kallas) för att inte få en bredare midja
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-03, 13:01   #21
Esonda
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 8
Cardio kommer jag köra på ändå i form av bodystep för att det är roligt och håller min motivation uppe. Men nu när ni redat ut det, vad är et kortfattade konkreta tips på vad jag ska börja fokusera på?
Esonda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-03, 13:03   #22
Esonda
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av jenni Visa inlägg
Förlåt för att jag kapar tråden, men jag har en liten fråga och det verkar som om flera insatta bla Jorgen närvarar här
Stämmer det att bikinitävlande ofta blir tillsagda att inte träna midjan, sidomusklerna (eller vad de kallas) för att inte få en bredare midja
Helt okey och kapa! Har inte hört det innan så det är intressant att veta för mig med
Esonda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-03, 17:56   #23
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Esonda Visa inlägg
Cardio kommer jag köra på ändå i form av bodystep för att det är roligt och håller min motivation uppe. Men nu när ni redat ut det, vad är et kortfattade konkreta tips på vad jag ska börja fokusera på?
Börja styrketräna också Ett bra träningsprogram för nybörjare finns här iallafall. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Annars är det bara att starta en tråd om du inte gillar det ovanstående, någon här på brädan lär säkerligen kunna hjälpa med ett schema

Man ska inte glömma bort att det ska även vara kul att vara på gymmet. Så man tar det schema/dom övningarna man tycker är roliga till att börja med
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2015-01-03 klockan 17:59.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-03, 18:37   #24
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Ja på styrketräning och träna för att bli så stark och stor som möjligt. Om du, mot förmodan, börjar bli för stor innan du tävlar för första gången är det bara att dra ner på träningen och anpassa den för dina mål.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-04, 00:41   #25
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Vilket trams.
Jag skulle vilja se den helt normala, otränade tjej som ställer sig på en bikiniscen och placerar sig.

Här har du en av dom bästa biknitjejerna i landet: http://scontent-b.cdninstagram.com/h...64181374_a.jpg

Otränad?
Skulle det där vara ett exempel på en vältränad kvinna..? Bilden visar inget annat än att hon är jävligt hård.

Citat:
Stämmer det att bikinitävlande ofta blir tillsagda att inte träna midjan, sidomusklerna (eller vad de kallas) för att inte få en bredare midja
Till och med män undviker det, för att få bättre V-form. Om det ens gör någon skillnad är en annan sak. Obliquerna har inte så mycket tillväxtpotential så det kanske är struntsamma.

Senast redigerad av cero den 2015-01-04 klockan 00:48.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-04, 09:29   #26
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Skulle det där vara ett exempel på en vältränad kvinna..? Bilden visar inget annat än att hon är jävligt hård.
Tråden handlar om bikini fitness och på bilden har du sveriges bästa bikini tjej, Madelene Myhr, som dessutom råkade komma 3a på EM och 8a på VM 2014.
Visst hon är hyfsat hård på bilden men inte riktigt lika som de i bodyfitness och det är inte samma massa.
Som många har påpekat om bikini så blir tjejerna hårdare och hårdare, större och större och är snart i bodyfitnessklass... så då får dom införa en ny klass.. igen.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-17, 17:59   #27
Action Fighter
Batman
 
Action Fighters avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 814
Citat:
Ursprungligen postat av Hanse Visa inlägg
Tråden handlar om bikini fitness och på bilden har du sveriges bästa bikini tjej, Madelene Myhr, som dessutom råkade komma 3a på EM och 8a på VM 2014.
Visst hon är hyfsat hård på bilden men inte riktigt lika som de i bodyfitness och det är inte samma massa.
Som många har påpekat om bikini så blir tjejerna hårdare och hårdare, större och större och är snart i bodyfitnessklass... så då får dom införa en ny klass.. igen.
Men tanke på t.ex. Sadik Hadzovic's stats kan man ju börja argumentera mot att införa en lättare klass för herrar också vid det här laget. Vissa i MF ser ju ut som byggarna gjorde förr. Lite synd att det alltid ska bli större och större i den här branschen tycker jag. Massa är på tok för prioriterat i samtliga grenar.
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)