Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlingar/Tävlingsförberedelser - tips och tricks m.m.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-10, 10:35   #1
Cassies
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 163
Coach och Team för tjej!

Har fattat att man får söka runt lite och mejla dom olika teamen som finns, men jag som inte har en enda susning om hur detta fungerar så vill jag ju gärna ha en coach som hjälper mig mot tävlingen

Det kan ju va rätt bra och ha en coach från samma team som man själv ska tävla för eller spelar det ingen roll?

Söka sig fram till en coach, hur går man till väga på bästa sätt?
Ska man kolla in deras bloggar och ska man kolla lite på hur dom har lyckats på sina tävlingar och vad dom har för koncept?

Tusen frågar, men skulle va så tacksam för svar och om ni har något att tillägga, så gör gärna de

Tack på förhand!
Förvirrad tjej
Cassies är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-10, 14:44   #2
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Team hittar du genom att kolla registrerade team på skkfs hemsida.

Coach får man oftast leta reda på själv även om vissa team har coacher anslutna till dom och det kan vara riktigt lurigt.

När det kommer till coach så kan det vara skönt att ha någon i samma stad så droppar du din stad här så kanske någon kan ge förslag. Annars så är det bara att kolla vilka andra personer haft som coach och vad dom tycker om dom. Jag skulle säga att det är viktigt att du hittar en person som du klickar med för att personen ska fungera som bra coach för dig.

Sist så vill jag varna för att inte betala för mycket för coach. Jag har hört lite mycket skräckhistorier senaste tiden om folk som betalar massor till coacher som sedan bailat. Bra etablerade coacher i Sverige kan ta en bit över 5000kr, om du ska betala en sådan summa så ska personen kunna visa upp klienter dom haft, betala inte det för någon okänd. Vissa coachar tom gratis. Om du inte har någon kunskap själv så rekommenderar jag att du tar en coach som har lite erfarenhet och kunskap.

Utöver detta så ska du veta att du inte måste betala sjuka summor för bikini.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-10, 17:21   #3
Cassies
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av AronP Visa inlägg
.


Tack för informationen!

Jag bor utanför Jönköping och här vet jag att Body Nutrition i Jönköping finns, men tänkte se om de finns några flera att jämföra med

Har någon haft någon av coacherna från Body Nutrition?
Antar att de inte spelar någon roll om man har en manlig eller kvinnlig, utan att de spelar större roll hur man klickar som personer?

Senast redigerad av Cassies den 2014-09-10 klockan 17:23.
Cassies är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-10, 17:40   #4
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Tjejer kan vara lite bättre på att ha tjejer men erfarna män kan hantera tjejer också. Anders är väldigt duktig men också lite dyrare.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 21:59   #5
Cassies
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av AronP Visa inlägg
Tjejer kan vara lite bättre på att ha tjejer men erfarna män kan hantera tjejer också. Anders är väldigt duktig men också lite dyrare.

Jo, jag tänkte att jag skulle göra ett besök hos honom här framöver
Har hört väldigt gott om honom.

Men nu har jag suttit och sökt som en tok och hittar inga coacher, nästan så man kan tro att de är lite hemligt (a)

Ne, men om någon har tips på en bra coach nära jkpg, så är jag tacksam för dom tips jag får!
Cassies är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)