Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-24, 15:12   #16
Nilsbergstroom
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 40
Har alltså legat på samma vikt som på sista bilden i ca en månad på 2000-2200 kcal/dag
Nilsbergstroom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 15:30   #17
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Haha känner igen mig!! Livet händer ju imellan och några pubrundor hit och dit sabbar rätt grovt för resultaten, gäller att hitta ett sätt som funkar, så man lyckas hålla rutinerna och kan presentera så bra som möjligt!

Mellan 20-25 så festade jag mycket, jojoade som fan i både styrka, fett och välmående. Nu är jag i min bästa form ever, mkt för jag dricker gal1 sällan. Och tränar även när jag mår skit. Håller bara i det oavsett, och damn där kommer resultaten som på beställning, och nu mår jag så pass bra att jag slipper kröka för att ha kul. Så har inte fallet varit tidigare :p

Dricker dock någon gång ibland, 3ggr senaste 12 månaderna, en av gångerna var det 5 dagars grov ångest, så mest det jag inte pallar asså haha.
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 15:31   #18
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Träna hårdare och och framförallt oftare, lite varje dag minst vilodag här o där. Och öka maten med framförallt protein, typ fryst kronfågel kyckling, 90kcal per 100gram men magen får arbeta
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 15:35   #19
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Funkar mkt bättre att käka lite torr tråkig mat, kroppen har lättare att bli fet av vissa råvaror. "hälsosam kost" ala 2200 kcal ger en snyggare kropp än donken ala 2200 kcal. Övertygad om det via erfarenhet, får sämre kropp och återhämtning när jag deffar på lagkvalitativ mat oavsett om jag kör samma kalorier! (säger inte att du äter donken, bara en grej jag ville tilägga). + här är det mer betydande för folk som oss som måste kämpa hårt för att bli rippade. Vissa har lättare, fact
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 16:01   #20
Nilsbergstroom
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 40
Givetvis! Käkar väldigt rent, brukar satsa på minst 200g protein per dag och sen får fett och kolhydratsfördelningen se ut lite som den vill. Blir oftast 20% fett, 40% carbs och 40% protein en vanlig dag i mitt dagliga intag. Mycket fiberrik kost och när jag ska unna mig något så blir det väl en proteinbar typ. Lyfter på gym minst 5 ggr i veckan á 1.5 timmar och tänker att det ändå är en rimlig nivå för en som är relativt ny till detta? Sällan man rekommenderar folk som gymmat < 2-3 år att träna 7 dagar i veckan tror jag. Men jag försöker att trycka upp kaloriintaget, träna hårt och hoppas att den vikt man lägger på sig iaf till viss del blir muskler I guess. Så jävla omotiverande bara att inte kunna käka mer med tanke på hur mycket tid man ändå lägger ner på träningsskiten haha.
Nilsbergstroom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 18:54   #21
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Jo sant angående rekommendationerna! Men sen är det ju lite som athleanx s måtto. "you wanna look like an athelete, you gotta train like an athelete"

Det som förbättrat min prestation och fysik avsevärt är just det där att träna så hårt och mycket som möjligt utan att gå in i väggen /skada sig. Träningen måste i princip va prio 1 i livet och resten kommer efter :p

Idag blev det 2h gym, nytt pb i böjen 152.5kg. Sen jogg 3km 5/min kilometern, sen cykel i en timme. Det är typ standard volym för mig, kör jag mycket mindre helt ren så får jag inte resultaten jag önskar! Överväger fortfarande om jag ska gå 5k steg med 10 kilo packning, tror det blir så.

Men som sagt, utan att skada sig /gå in i väggen. Får ju jobba upp orken med tiden
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)