Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-04-07, 14:18   #18766
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Någon som sett Tales from the Loop?
https://www.imdb.com/title/tt8741290/

Seriens miljöer skall bygga på Simon Stålenhags verk.
https://www.simonstalenhag.se/
Såg första avsnittet igår och det var för "artsy" för min smak. Fin produktion och så annars men väldigt långsamt och vackert. Jag vill åtminstone har en rejäl premiss innan jag kan uppskatta utdragna delar som ska få mig att reflektera.

Ska se två avsnitt till innan jag bestämmer mig för om jag fortsätter.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-09, 12:31   #18767
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Pratar du om Dexter nu? Serien är känd för att ha många plot holes. Jag gillar den ändå, sett den tre gånger.
Ah jag läste fel, tänkte på You. Ja, Dexter hade en del plot holes men var tillräckligt engagerande ändå (åtminstone de fyra första säsongerna).
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-09, 14:14   #18768
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Sett de tre första avsnitten av The Witcher nu. Går väl att se men inte speciellt bra. Tråkiga, väldigt platta karaktärer jämfört med GoT (för att jämföra äpplen mot äpplen).
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-10, 12:11   #18769
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Såg klart Tiger King igår och alltså ja... jag trodde när jag läste beskrivningen av serien att jag inte skulle fixa fem minuter ens men man satt ju som klistrad. Väldigt skickligt gjord.

Har även sett Unorthodox som gärna hade fått vara längre än fyra avsnitt. Förutsägbar feelgood men sånt behövs ju i dessa tider. Helt fantastiskt skådespeleri av huvudrollsinnehaverskan, och den judisk-orthodoxa världen presenterades på ett väldigt intressant sätt.

Jag fick ett tips om Devs på HBO p.g.a. mitt yrke, någon som sett den? Jag gillar smarta, tänkvärda scifi-serier utan en massa meningslöst pangpang. Jag älskade t.ex. säsong ett av Westworld men eftersom säsong två var kass vet jag inte om jag kommer bry mig om säsong tre ens.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-10, 12:15   #18770
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 738
Future Man tyckte jag var rolig iaf.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-10, 22:28   #18771
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Finns det någon fet dokumentärserie om 9/11? Typ samma scope som Netflix' serie om Vietnamkriget.

Hittade inget på Netflix/hbo/viaplay när jag sökte, det var lite oväntat.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-10, 23:05   #18772
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Finns det någon fet dokumentärserie om 9/11? Typ samma scope som Netflix' serie om Vietnamkriget.

Hittade inget på Netflix/hbo/viaplay när jag sökte, det var lite oväntat.
Vad jag vet finns det ingen serie men det finns två filmer som heter United 93 och 12 strong som är baserade på 9/11.
Al3x är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-10, 23:22   #18773
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag älskade t.ex. säsong ett av Westworld men eftersom säsong två var kass vet jag inte om jag kommer bry mig om säsong tre ens.
Tyckte också att säsong 1 var grym medans säsong 2 tappade. Säsong 3 tycker jag dock återigen är riktigt hög kvalitet. Rekommenderas!
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 05:33   #18774
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag fick ett tips om Devs på HBO p.g.a. mitt yrke, någon som sett den? Jag gillar smarta, tänkvärda scifi-serier utan en massa meningslöst pangpang. Jag älskade t.ex. säsong ett av Westworld men eftersom säsong två var kass vet jag inte om jag kommer bry mig om säsong tre ens.
Tycker den är helt ok, det finns ju verkligen inte många scifi-serier där kvantfysiken har huvudrollen. Den är suggestiv och vacker, men samtidigt skrämmande. Problemet är väl mest att man hela tiden vill ha mer, det är som att få lukta på god mat men inte få äta den.

Att förstå huvuddragen om kvantfysisk och kvantdatorer tror jag gör upplevelsen bra mycket mer fascinerande. Jag gillar även greppet att avancerad vetenskap tangerar magi, och man önskar att sådana här serier kan väcka intresset för vetenskap.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:36   #18775
paropirat
Registered User
 
paropirats avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 388
Snart klar med "The Outsider", baserad på Stephen Kings bok. Extremt bra. Välspelad, kuslig, tät stämning utan att visa eller förklara för mycket. Rekommenderas.
paropirat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:49   #18776
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av paropirat Visa inlägg
Snart klar med "The Outsider", baserad på Stephen Kings bok. Extremt bra. Välspelad, kuslig, tät stämning utan att visa eller förklara för mycket. Rekommenderas.
Kommit hälften... även läst boken. Serien är top notch än så länge och kommer väl att förbli.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 13:51   #18777
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Intressant. Jag tyckte boken The Outsider var lite meh. Men man kanske ska ge serien en chans då...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 18:12   #18778
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av paropirat Visa inlägg
Snart klar med "The Outsider", baserad på Stephen Kings bok. Extremt bra. Välspelad, kuslig, tät stämning utan att visa eller förklara för mycket. Rekommenderas.
+1, den var riktigt bra, jag hade gärna sett en säsong till, men jag har svårt att se hur det skulle kunna gå att göra bra.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 19:47   #18779
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag fick ett tips om Devs på HBO p.g.a. mitt yrke, någon som sett den? Jag gillar smarta, tänkvärda scifi-serier utan en massa meningslöst pangpang. Jag älskade t.ex. säsong ett av Westworld men eftersom säsong två var kass vet jag inte om jag kommer bry mig om säsong tre ens.
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Tycker den är helt ok, det finns ju verkligen inte många scifi-serier där kvantfysiken har huvudrollen. Den är suggestiv och vacker, men samtidigt skrämmande. Problemet är väl mest att man hela tiden vill ha mer, det är som att få lukta på god mat men inte få äta den.
Jag tycker problemet med Devs är samma som The Witcher, att karaktärerna är väldigt platta. Jag är själv utvecklare, gillar kvantfysik (gillade Max Tegmarks "matematiska universum" osv) så jag tillhör definitivt målgruppen, men jag kan inte bringa mig till att lägga tid på serier som saknar välskrivna karaktärer (och tillhörande skådespeleri). Å andra sidan tyckte jag samma sak om Westworld (såg tre avsnitt), så YMMV. Unorthodox tyckte jag var bra däremot.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-11, 20:12   #18780
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Jag tycker problemet med Devs är samma som The Witcher, att karaktärerna är väldigt platta. Jag är själv utvecklare, gillar kvantfysik (gillade Max Tegmarks "matematiska universum" osv) så jag tillhör definitivt målgruppen, men jag kan inte bringa mig till att lägga tid på serier som saknar välskrivna karaktärer (och tillhörande skådespeleri). Å andra sidan tyckte jag samma sak om Westworld (såg tre avsnitt), så YMMV. Unorthodox tyckte jag var bra däremot.
Mmm, kan delvis instämma. Det är väl ett problem med en miniserie, och ett komplext ämne. Tiden räcker inte riktigt till att utveckla saker och ting.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)