Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-17, 16:16   #16
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Mmmm... matlådor fullproppade med knäckebröd.
Ja eller mat från restaurang Husman i Linköping...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 07:32   #17
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Beror mycket på var i landet ---> område i den delen av landet! Var ska du sälja dem? Vilka alternativ finns i området?
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 07:45   #18
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
En toscatårta kostar strax under 40 kr.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 08:20   #19
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Man får tänka lite på vad man jämför med. Om man tex betalar 70-80 kr för lunchen på en trevlig restaurang där man får god mat + bröd, dricka och sallad så är steget långt till att sitta i ett skitigt fikarum och slafsa i sig mat från en plastlåda. 50 kronor känns nästan lite dyrt med den jämförelsen.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 08:35   #20
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Man får tänka lite på vad man jämför med. Om man tex betalar 70-80 kr för lunchen på en trevlig restaurang där man får god mat + bröd, dricka och sallad så är steget långt till att sitta i ett skitigt fikarum och slafsa i sig mat från en plastlåda. 50 kronor känns nästan lite dyrt med den jämförelsen.
Att man skulle kunna äta kvalitetsmat ute för 70-80 kronor ställer jag mig skeptisk till. Inte för att du använder det ordet men antar att du lägger mer i god mat än bara smaken. Det är väl ungefär vad man får betala för burgare, chips, och läsk.

Ska man äta vettig lunch där jag bor så får man då iaf pynta minst 200 svenska kronor. Nu är det ju förvisso inte Sverige men maten är överlag billigare här än i Sverige.

Senast redigerad av Klein den 2017-10-18 klockan 08:37.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 09:04   #21
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Att man skulle kunna äta kvalitetsmat ute för 70-80 kronor ställer jag mig skeptisk till. Inte för att du använder det ordet men antar att du lägger mer i god mat än bara smaken. Det är väl ungefär vad man får betala för burgare, chips, och läsk.

Ska man äta vettig lunch där jag bor så får man då iaf pynta minst 200 svenska kronor. Nu är det ju förvisso inte Sverige men maten är överlag billigare här än i Sverige.
Finns rätt många dagens husman i 75-90 spannet. om man gillar fläsk och löksås, kålpudding, osv.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 09:17   #22
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Jag vet inte hur det ser ut ute i landet men i en storstad med mycket hög konkurrans (I mitt fall Stockholm) är 70-80 kronor för lunch standard. 200 kronor för en lunch har jag aldrig hört talas om, det låter mer som en middag.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 09:22   #23
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Jag vet inte hur det ser ut ute i landet men i en storstad med mycket hög konkurrans (I mitt fall Stockholm) är 70-80 kronor för lunch standard. 200 kronor för en lunch har jag aldrig hört talas om, det låter mer som en middag.
Det finns, men ofta då som "affärslunch" normalt 2-rätters.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 09:45   #24
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Nu är det snart 15 år sedan, men när jag arbetade i Ljusdal fick man köpa frysa matlådor av tidigare dagar överbliven "dagens husman" för 25kr st, eller 5 för 100:- på järnvägshotellet. Överlag bra prisvärd mat.

Senast jag såg något liknande var när jag var i Fagersta.

Best Western Fagersta Brukshotell


Brukslådan v.42
Måndag: Vinpocherad torsk i dill grädde serveras med citron (G,L)
Tisdag: Oxbringa med pepparrotssås kokt potatis (G,L)
Onsdag: Grönpepparbiffar med gräddsås och lingon (G,L)
Torsdag: Långbakad fläskkarré med äpple och rotfrukter (G,L)
Fredag: Kyckling flygande Jakob (jordnötter på sidan) (G,L)

- Färdiga matlådor för 45 kr styck
- Beställes senast klockan 11.00 samma dag eller dagen/dagarna innan
- Bäställningen görs på telefon: 0223-170 60 eller via mail: info@fagerstabrukshotell.se
- Lådorna levereras kalla
- Lådorna tål både att micra och att frysa in
- Nya rätter varje dag, måndag-fredag
- Hämtas på Fagersta Brukshotell mellan klockan 14-18, observera hämtningstiderna!


Så lite beroende på hur konkurrensen och demografin ser ut så tror jag inte man kan ta mer än 50kr för kall mat att ta med.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 09:57   #25
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
70 pix kanske. Skulle dock inte betala för en låda med 95% pasta och en liten pyttebit kyckling, något som jag annars tycker att man får ofta när det är lite billigare priser på "dagens" osv. Får pröjsa 75 kr på restaurang för lunch och 10 kr för en extra kycklingbit osv.

Jämför man med pizza, hamburgare osv så betalar man ju samma oavsett man äter på plats eller tar med hem, men då är det exakt samma måltid också och inte någon nedbantad variant.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 10:23   #26
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
70 pix kanske. Skulle dock inte betala för en låda med 95% pasta och en liten pyttebit kyckling, något som jag annars tycker att man får ofta när det är lite billigare priser på "dagens" osv. Får pröjsa 75 kr på restaurang för lunch och 10 kr för en extra kycklingbit osv.

Jämför man med pizza, hamburgare osv så betalar man ju samma oavsett man äter på plats eller tar med hem, men då är det exakt samma måltid också och inte någon nedbantad variant.
Jag tycker generellt det är för dåligt med grönsaker i lådor. Ofta är det typ 50/50 protein/sås och kolhydrat. med typ 1 klyfta tomat och 2 broccolibuketter.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 10:30   #27
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
En liten extra sak, vad tror ni folk skulle betala för att få måltidspaket? Dvs tänk som att sälja matlåda fast du får frukost lunch middag + mellanmål på t.ex. 2000 kalorier eller vad du beställt.

Om allt var bra med bra variation och bra protein mängd så borde ju folk vara ganska intresserade. Hade ju hjälpt deffandet en del från min sida iaf.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 10:33   #28
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Om det verkligen är bra gjort kan det väl vara värt 75-80 spänn. Om det är som jag tror så inte ett öre.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 11:02   #29
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Jag tycker generellt det är för dåligt med grönsaker i lådor. Ofta är det typ 50/50 protein/sås och kolhydrat. med typ 1 klyfta tomat och 2 broccolibuketter.
hah, den som ändå fick 50% protein typ :P
Tycker jag alltid får tvärtom, massor med sallad och pasta, sedan får man verkligen leta för att hitta en proteinkälla. Har rentav slutat äta på lunchrestaurang av samma anledning eftersom jag alltid får betala massa extra för att få en lunchtallrik jag uppskattar.

Egenproducerade matlådor ftw.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 11:14   #30
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Jag tänker mest att det är grymt bra att äta en stor portion med bra mat och jag mycket hellre betalar 65:- för det än nåt annat skit som kostar 75-100.

Med vissa saker är det även så att man måste lägga en slant för att det ens ska existera.

Hämtmat har lägre moms BTW.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)