Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-10-15, 11:02   #17761
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Kul att läsa dina eftertankar om dina aktiviteter
Grymt sprunget hur man än ser på saken!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-15, 19:22   #17762
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Det är fantastiskt hur du är så eftertänksam och analytiskt över din träning/tävling. Varje gång
Hah, jag reflekterar mycket när jag skriver i journalen, så det har nästan ett primärt syfte för mig själv. Personlig utveckling rulez

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Kul att läsa dina eftertankar om dina aktiviteter
Grymt sprunget hur man än ser på saken!
Hah tack. Går alltid att lära sig något och utvecklas på något område
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-15, 19:27   #17763
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Upper II (lite bänk och mark bara)

bänkpress
10 x 20 kg
6 x 60 kg
2 x 80 kg
1 x 90 kg
1 x 95 kg

bänkpress backoff sets
2 x 85 kg
2 x 85 kg

marklyft
8 x 20 kg
6 x 60 kg
2 x 90 kg
1 x 110 kg
1 x 130 kg
1 x 140 kg
4 x 110 kg



summering:
Begränsat med tid idag, så fick bli ett kortare pass mer fokuserat på styrka. Fick en rejäl adrenalinkick i bänken, nästan så jag glömt hur det känns när man är på gränsen till att faila men plötsligt så händer något i kroppen som gör att man kan pressa igenom. Sedan när man reser sig upp så skakar hela kroppen, yay. 25 kg ifrån mitt gamla PB nu, lite synd att jag inte kunde nå det lite snabbare, för jag behöver ställa om lite och börja nöta mer kondition nu igen.

I marken lekte jag mest med teknik och filmade lite olika startlägen, men jag har även där en bra bit kvar till gamla PB't.

Skönt att få trycka skiten ur kroppen en snabbis iaf och just nu mular jag en libapizza med tomatsås, massor med ost, jalapeño, nötfärs, champinjoner och lohmanders bea. Rätt ut i erector spinae, b00m!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 12:35   #17764
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Fått lite feedback på gårdagens filmklipp på marken på 140. Lyfter fortfarande lite osynkroniserat, men tycker personligen att det ser bättre ut när jag startar med röven högre upp. Ska leka lite mer framöver, men fyfan idag är kroppen galet mör. Även om tävlingen i lördags bara var 10 km, så känner jag av det lite i benen, inte minst från slutet då jag tryckte på lite mer. Gårdagens marklyft gjorde inte saken bättre, är riktigt trött i rygg och överlag i bålen idag. Lägger mig så högt jag kan (orkar äta) på protein idag och hoppas på bra återhämtning.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 19:16   #17765
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kortare kvällspass

Träningsform: Trailrun
Distans: 3,2 km
Tid: -
Snittpuls: -
Terräng: Fyrhjulingsväg


summering
Fan också vad hösten slog till med mörker snabbt. Jag kan inte minnas att det blev så här mörkt så här fort innan (har nog bara förträngt det). Det är en sak om man springer på elljusspår eller vägar, men jag såg att det var lite solsken idag och tänkte att jag skulle få en portion ljus på mig under löpningen. Körde iväg till soptippen två lass med trädgårdsavfall först efter jobbet och sedan bytte jag om för löpning. Innan jag kom till parkeringen så var klockan 18:10 och de kommande 10 minuterna förändrades löpbarheten markant. Från att jag märkte att det började bli lite mörkare till att det plötsligt brakade på rejält. Givetvis hade jag lämnat pannlampan hemma, för jag skulle ju få solskenslöpning?!?!

Nåväl, tack och lov var sista biten ner till bilen grusväg så jag kunde löpa på, men jag får notera att kl 18 är det försent att springa utan pannlampa. Enda sättet för mig att få springa med dagsljus nu blir om jag kan träna på lunchraster samt på helger då, eller om jag lyckas sluta tidigare från jobbet och kan starta runt 16:00.

Stigen jag testade nu var ingen stig, utan en sönderkörd fyrhjulingsväg där MC, mopeder och MTB-cyklister kört sönder vägen totalt. Det var mer vattenhinderbana och lerhål än vad det var stig. Faktiskt vansinnigt tråkigt underlag. Det var mer hjulspår än vad det var stenar och rötter. Överlag är jag besviken över Vildmarksleden som denna sträcka går efter, Bohusleden levererar ack så mycket mer skön traillöpning.

Blåste ur lungorna lite och fick genomblödning i benen, så är nöjd ändå även om distansen blev kort. Inbillar mig att varje rörelse i någon form är bättre än inget för mig som annars har 95% stillasittande tid varje dag.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 07:37   #17766
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kortare kvällspass


jag får notera att kl 18 är det försent att springa utan pannlampa.


Inbillar mig att varje rörelse i någon form är bättre än inget för mig som annars har 95% stillasittande tid varje dag.
Jo tack, det noterade vi också. Löpte vid samma tidpunkt och sprang lite vilse. Pannlampa-inköpet närmar sig med stormsteg!

Det sista du skriver är givetvis hundra procent sant. Dels så tror jag att det är superpositivt fysiskt men kanske främst psykiskt. En jävla skillnad på att jobba stillasittandes hela dagen och fortsätta stillasittandet hemmavid jämfört med att bryta av inaktiviteten med lite rörelse, hur lite det än må vara.

Det är som mitt minimalistiska pass igår med chins och curls, det var ju knappt ett pass, ändå så känns det så jävla mycket bättre inombords att ha gjort något i alla fall! Sedan räknas ju allt, inte bara det rejäla. Får fortfarande lite extra chins och curls in på kontot precis som att du får ett par km in på ditt konto. I långa loppet gör sådant skillnad.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 23:17   #17767
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
....
Det är som mitt minimalistiska pass igår med chins och curls, det var ju knappt ett pass, ändå så känns det så jävla mycket bättre inombords att ha gjort något i alla fall! Sedan räknas ju allt, inte bara det rejäla. Får fortfarande lite extra chins och curls in på kontot precis som att du får ett par km in på ditt konto. I långa loppet gör sådant skillnad.
Visst är det så, tycker bara 20 min träning oavsett slag ger ett märkbart bättre välmående psykiskt. Får man lite pump eller vad som så triggar det måbra-substanserna
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 23:20   #17768
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Vilodag

En till dag med tjänsteresa där jag visste att jag måste vara utsövd - och en till natt innan som jag givetvis knappt kunde sova på alls. Var tvungen att köra astidigt också. Sedan tog en kollega upp min lunch, så trots att jag gjorde i ordning en fet matlåda igår, så fick jag inte i mig någon lunch. Därefter tidspress för att köra hem, men fick stanna utanför Jönköping och lägga mig i bilen och blunda en stund. Hade jag kört 30 minuter till så hade jag somnat bakom ratten och kört av vägen. Galet.

Kom hem, drack tre muggar kaffe utan effekt och fick dra tre muggar till innan jag i huvud taget lämnade komastadiet. Dock försent för att träna, så fick fokusera på att få i mig mat och sköta hushållet.

Vissa dagar är verkligen Meh, men detta var veckans värsta dag också, så nu kan det bara bli bättre.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 10:11   #17769
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Snodde någon din pizza?? Galet dålig stämning efter det
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 10:49   #17770
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Snodde någon din pizza?? Galet dålig stämning efter det
Haah, gårdagens matlåda var en låda med fullpumpad med ost, vinmarinerad kassler (smakar som skinka och inte kassler), rödlök, melas kebabsås på kvarg/gräddfil samt lite pasta. Den är inte fy skam den heller.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 18:37   #17771
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Trailrun, eller mudrun?

Träningsform: Trailrun
Distans: 10 km
Tid: 75 min
Snittpuls: 157
Terräng: Stig/elljusspår/skogsväg


summering
Provade ny sträcka idag i Lerum. Tråkig start i elljusspår, men kom snabbt in på en stig. Dock såg jag bebyggelse en bit in på stigen vilket drog ner intrycket av vildmark. Lite senare blev det bättre och stigen blev rätt mysig, men så iiiiiiiiiiiin åt helvete blöt och lerig. Det var lerhål överallt och jag gled som en vante i leran, så jag fick rätt ofta stanna och försöka ta försiktiga vägval runt hindren.

Mina ben var dock konstiga, men allting var stumt när jag började springa idag. Löpsteget var klumpigt och stelt, istället för att fötterna kändes spänstiga. Vänster vad krampade nästan?! Kan det vara så att tävlingen i lördags, trots bara 10 km, slet så in åt h-e på mina fötter att jag ihop med löpningen i förrgår inte är återhämtad ännu?! Det verkar som det.

Jag kände att fötterna hängde liksom aldrig med och andningen blev aldrig kraftig då jag släpade fötterna bakom mig nästan. Stannade flera gånger och snörade om skorna (jag slarvar lite för mycket med att snöra mina skor överlag vilket faktiskt kan vara en skaderisk), fotade en del osv, så det tog sin lilla tid att ta mig runt slingan.

Fick ett skönare avslut dock efter en timmes löpning. Kände mig lite mjukare i fotlederna och kände mig plötsligt piggare, så det var en behaglig och mysig feelgood-känsla när jag kom tillbaka till bilen.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 08:14   #17772
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Galet vad sliten jag känner mig i kroppen nu, lol. Haft lite småont i ryggen några dagar och det sitter kvar, så har någon låsning där som jag snart måste ta hjälp med att få bukt med. Räcker med en kiropraktor som bara knäcker till bålen, men det är sådant sablarns projekt att boka tid och åka in i centrum för ett sådant besök mitt i jobbet osv.

Idag signalerar ljumskarna att gårdagens traillöpning bet något så djuriskt. Det är egentligen komiskt att ynka 10 km kan ta så hårt på kroppen, men det hade varit kul att göra en analys och se hur mycket mer energi och hur många fler fotsteg och sidoförflyttningar jag tar på ett trailpass kontra ett asfaltspass. I benen känns det som om jag har sprungit ett göteborgsvarv igår.

Det kan vara så att jag måste optimera återhämtningen idag. Med en kebabpizza med pommes. Det kan vara så...
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 17:14   #17773
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Hur blev det?
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 19:51   #17774
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Hur blev det?
Jag gör inte en feeder besviken!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 20:21   #17775
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Upper I

bänkpress
8 x 20 kg
6 x 60 kg
6 x 70 kg
6 x 75 kg
6 x 80 kg

fu-bänk
8 x 65 kg

stångrodd
8 x 20 kg
6 x 60 kg
6 x 70 kg
6 x 75 kg

latsdrag
8 x 30
8 x 40
8 x 45
8 x 50

pushdowns
8 x 25 kg
8 x 35 kg
7 x 35 kg

lutande hantelpress
8 x 25 kg
8 x 25 kg
7 x 25 kg + static hold/neg

stångcurl
10 x 10 kg
8 x 30 kg
6 x 40 kg
8 x 30 kg



summering:
Heh, annorlunda pass ikväll. Behövde jobba och tänkte köra ett kortare pass, men blev mer och mer pepp på ett fullt pass. Väl på gymet var jag inte ensam som jag nästan alltid brukar vara utan det var dessutom en hög med damer där vilket gjorde att jag kom av mig lite tidsmässigt. Dessutom ett par (som jag inte kände igen men som kanske är kända) som jag förutsätter tävlar då tjejen strippade kläder och körde fotosession. Det är ju ett byggargym så inget att bli förvånad över, men hon var i mycket bättre form än mig och bra mycket mer muskulös.

Bänken kändes fin och det är gott att jag fortsätter rampa upp styrkan. Det tar sin tid och går inte att skutta från 70 kg tillbaka till 125 över en natt, men så länge jag ökar på i princip varje pass så känns det gott. Kände mig starkare i allt och kände mig en aning mer svullen i kroppen, trots att jag mestadels har haft en bra vecka kostmässigt, så tolkar det som att kreatinet har lagrat in lite mer vätska nu. Tyckte jag såg lite mer fyllig ut i spegeln också och på rätt ställen då för en gångs skull.

Hela min omställning i träningen från 5-split till hel/halvkroppspass och tätare än 1 ggn/vecka per muskelgrupp, samt mer än dubbelt så lång setvila, känns helrätt.

Kom av mig fullständigt i träningen dock då en tjej började träna i en övning som... blottade allt. Tightsen var så pass tunna och det kan omöjligt ha funnits något under. Det var helt omöjligt för mig att återfå fokuset på min övning för jag kunde inte släppa tanken på de sablarns blygdläpparna. Ta på dig shorts eller trosor nästa gång människa!

Noterade en herre också som jag sett och hejjat på lite innan och som jag tyckte stämde in på Melas beskrivning som sin kusin, så jag slängde fram garden och växlade några ord. Trevlig kille och bara gott om jag kan ha någon som kan hjälpa till med att ta en passning på gymet någon gång.

Gott pass iaf!
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)