Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-18, 08:39   #1
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
När jag totalt gått sönder..

..både fysiskt och psykiskt, då är det dags att ta tag i sin hälsa. Kanske också starta den näst ärligaste journalen på forumet? Inspireras så och rörs så av personen som har journalen "Den ärligaste journalen på kolo". Det här blir nog något liknande. De senaste månaderna har jag mått sämre än sällan innan. Det har inneburit att min kost har bestått av choklad, godis, bakverk och annat liknande. Motionen jag fått har vart till ICA för att handla mer choklad. No joke.

Jag har börjat komma lite back on track. Går regelbundet hos psykolog, börjat med mediciner. För att börja må bra på riktigt dock krävs det näring och rörelse. Så, jag har kastat ihop ett kravlöst schema att följa resten av året, har jag tänkt.

Måndag: Överkropp
Tisdag: Underkropp
Onsdag: Vila
Torsdag: Kondition
Fredag: Helkropp
Lördag: Kondition
Söndag: Vila/Vad jag känner för

Ska kasta in en promenad varje dag för att det är skönt ungefär. Har även en motionscykel hemma att använda. Vill åtminstone röra på mig varje dag och se till att få i mig vettig mat.

Kostmässigt skja jag försöka ligga på balans. Väger just nu 82, 187 lång med en förfallen kropp á inte en muskel kvar. Så, jag känner att balans är vad som skulle få mig att må bra i dagsläget och då måendet är långt mer prioriterat än utseende just nu är balans ett vettigt. Intag. Kan tänka på att det handlar om 2500-2700 kcal. Börjar där någonstans, i alla fall.

Ska logga i korta drag vad jag äter och hur träningen faller sig här. Mest för att jag ska kunna hålla mig till vad jag bestämmer och för att kunna blicka tillbaka och bolla lite tankar med mig själv och om någon mot förmodan finner en sådan här icke prestationsinriktad dagbok har.

Det är väl bara att skrida till verket nu. Jag varken orkar eller tänker acceptera att jag behandlar mig själv så här nu mer. Jag har fått nog. NOG. Jag är arg, ledsen och besviken på mig själv men fast besluten på att vända det här. Nu.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)