Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-12, 11:54   #61
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Jag är tämligen övertygad om att ts har haft diskussionen med sambon innan tråden, och den gav inga svar, antagligen pga. att hon blir sur, svår och skuldbelägger honom om han frågar, därav tråden.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 13:31   #62
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag är tämligen övertygad om att ts har haft diskussionen med sambon innan tråden, och den gav inga svar, antagligen pga. att hon blir sur, svår och skuldbelägger honom om han frågar, därav tråden.
Jag snackade med en erfaren tjejtjusare om tråden och enligt hans utsago så är relationen körd för evigt. Bara tacka och buga och gå vidare och inte vara en mes i nästa förhållande helt enkelt.

Dagens unga svenska tjejer har blivit galna på grund av Tinder och feminism. Det är därför det kommer frågetecken från alla äldre här i tråden angående situationen.

Dagens unga tjejer sitter och swipar höger efter Mr. Perfect medan de för 10-20 år sedan var mer än nöjda med Mr. Right. Inte undra på att depressionen sjunker ner bland åldrarna hos tjejer.

Smartphones och sociala medier är troligen 70-talet rökning:"oj vi hade ingen aning om vilken dålig inverkan det kunde ha på [psykiska] hälsan!"
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 13:58   #63
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag snackade med en erfaren tjejtjusare om tråden och enligt hans utsago så är relationen körd för evigt. Bara tacka och buga och gå vidare och inte vara en mes i nästa förhållande helt enkelt.

Dagens unga svenska tjejer har blivit galna på grund av Tinder och feminism. Det är därför det kommer frågetecken från alla äldre här i tråden angående situationen.

Dagens unga tjejer sitter och swipar höger efter Mr. Perfect medan de för 10-20 år sedan var mer än nöjda med Mr. Right. Inte undra på att depressionen sjunker ner bland åldrarna hos tjejer.

Smartphones och sociala medier är troligen 70-talet rökning:"oj vi hade ingen aning om vilken dålig inverkan det kunde ha på [psykiska] hälsan!"
Jag är en av de äldre, förmodligen äldst. Men redan på 1200-talet så fanns "smygande bästa killkompisar". Jag tror inte det här (specifika fallet) är ett utslag av social media och tinder, utan ett fall av "beta orbiting" som faktiskt lyckats, inte av ts, utan av ts sambos vän. Förutsatt då att det är så illa som vi tror, det är fullt möjligt att vi låtit fantasin skena iväg här.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 13:59   #64
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag snackade med en erfaren tjejtjusare om tråden och enligt hans utsago så är relationen körd för evigt. Bara tacka och buga och gå vidare och inte vara en mes i nästa förhållande helt enkelt.

Dagens unga svenska tjejer har blivit galna på grund av Tinder och feminism. Det är därför det kommer frågetecken från alla äldre här i tråden angående situationen.

Dagens unga tjejer sitter och swipar höger efter Mr. Perfect medan de för 10-20 år sedan var mer än nöjda med Mr. Right. Inte undra på att depressionen sjunker ner bland åldrarna hos tjejer.

Smartphones och sociala medier är troligen 70-talet rökning:"oj vi hade ingen aning om vilken dålig inverkan det kunde ha på [psykiska] hälsan!"
Du är bra jävla skadad du.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 14:37   #65
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag är en av de äldre, förmodligen äldst. Men redan på 1200-talet så fanns "smygande bästa killkompisar". Jag tror inte det här (specifika fallet) är ett utslag av social media och tinder, utan ett fall av "beta orbiting" som faktiskt lyckats, inte av ts, utan av ts sambos vän. Förutsatt då att det är så illa som vi tror, det är fullt möjligt att vi låtit fantasin skena iväg här.
Jag håller tummarna för att det har löst sig för det bästa. Jag är samtidigt inte förvånad eller överraskad om det värsta redan har hänt, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Du är bra jävla skadad du.
Använd mig gärna som "slagpåse" om du mår bättre av det. Tyvärr skapar du bara ytterligare splittringar i samhället genom att göra så.

Faktum kvarstår att om du kliver in på ett gymnasium idag så är det som att kliva in i ett spökhus: helt jävla dött fast korridorerna är fulla av ungdomar.

Ungdomar idag lever sina liv via smartphones och sociala medier. De förlitar hela sin självkänsla, sitt självvärde och självförtroende på antalet likes, hearts, reactions, friends, follows och matchningar.

Tjejerna får mer uppmärksamhet idag än de någonsin har fått tack vare sociala medier. De tappar fotfästet från jorden och tror att de alla kan få en "10a". Det finns sjukt få "10or"-killar.

Detta betyder att majoriteten av tjejerna skippar majoriteten av killar och går efter samma enstaka få topprocent av "10or"-killar. Vad händer med majoriteten av killar som faktiskt hade fått en chans för 10-20 år sedan?

Majoriteten blir ensamma, vissa incels, vissa extremister, de flesta nog deppiga och misogynister (se Flashback & andra nätforum, Twitch chat). Medan majoriteten av tjejer letar efter Mr. Perfect så letar sig killarna utanför Sverige efter tjejer som nöjer sig med Mr. Right (vilket fortfarande inte är Mr. Wrong).

Sedan får vi inte glömma denna bieffekt också: när du vet från botten av ditt hjärta att du alltid kan hitta någon bättre (tack vare Tinder, Badoo, Grindr, etc.) så kan du varje gång det blir friktion i förhållandet söka dig efter bekräftelse eller kanske till och med lite tissel och tassel utifrån.

Du [tjejen] kan alltid rättfärdiga det hela att "han borde ha varit där för mig istället så hade jag aldrig råkat varit otrogen". Även "10or"-killar inser att de kan ligga med många tjejer så de ser egentligen inte grejen med att slå sig ned med en snygg tjej.

Så majoriteten av tjejer skiter i 90% av killarna för att gå efter 10% "10or"-killarna medan dessa 10or-killar inser att de behöver inte slå sig ned så då har vi denna karusell med få killar som ligger med majoriteten av tjejer varav majoriteten av tjejer skiter i 90% av resterande killar. Resterande killar får välja psykiskt sjuka bottennapp.

Jag hoppas ditt "påseslagande" av mig har fått dig att må bättre. Nu har jag uttryckt som jag uppfattar situationen just nu. Detta kan ändras när nya data anländer. Jag beklagar om jag fick dig att må dåligt först.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 18:27   #66
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag hoppas ditt "påseslagande" av mig har fått dig att må bättre. Nu har jag uttryckt som jag uppfattar situationen just nu. Detta kan ändras när nya data anländer. Jag beklagar om jag fick dig att må dåligt först.
Problemet är att du generaliserar alldeles för starkt. Vissa dejtingappar kan ha fört med sig en marginell effekt i den riktning du beskriver men samtidigt är din beskrivning av situationen så tröttsamt betatypisk att det borde finnas ett namn för det. En slags försanthållen förenkling som drabbar massor av unga män med förlorad självaktning eftersom det är den lättköpta förklaringen för den egna isoleringen. Och den effekten är bra mycket vanligare än evidensen bakom din biologidrivna pessimism (ivrigt framhejad av Flashbacks mest vältaliga predikanter).

Du vet, tjejer blir också förälskade ibland och den reaktionen får en utomstående svårt att förklara utifrån din teori. Den gemensamma nämnaren för de som faktiskt använder en app som Tinder verkar snarast vara olika drag av ohälsa. Det är ungefär 90-10 vill jag bestämt hävda. 90 % hej-kom-och-hjälp-mig och 10 % nyfikna.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-06-12 klockan 18:31.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 18:31   #67
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
På grund av detta måste man vara otrogen så snabbt som möjligt för att sen kunna ta motpartens otrohet med en klackspark =)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 19:03   #68
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
På grund av detta måste man vara otrogen så snabbt som möjligt för att sen kunna ta motpartens otrohet med en klackspark =)
För att inte otroheten skall kunna tas med en klackspark tillbaks, så skall man se till att vara otrogen ordentligt dessutom. Inte ligga med någon man träffat på en krog eller kollega på konferens eller liknande fjolleri utan det skall svida på riktigt. Därför skall man försöka ligga med sin partners mamma eller annan närstående för att vinna otrohetskampen och visa vem som är bäst (värst)
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 19:20   #69
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Problemet är att du generaliserar alldeles för starkt. Vissa dejtingappar kan ha fört med sig en marginell effekt i den riktning du beskriver men samtidigt är din beskrivning av situationen så tröttsamt betatypisk att det borde finnas ett namn för det. En slags försanthållen förenkling som drabbar massor av unga män med förlorad självaktning eftersom det är den lättköpta förklaringen för den egna isoleringen. Och den effekten är bra mycket vanligare än evidensen bakom din biologidrivna pessimism (ivrigt framhejad av Flashbacks mest vältaliga predikanter).

Du vet, tjejer blir också förälskade ibland och den reaktionen får en utomstående svårt att förklara utifrån din teori. Den gemensamma nämnaren för de som faktiskt använder en app som Tinder verkar snarast vara olika drag av ohälsa. Det är ungefär 90-10 vill jag bestämt hävda. 90 % hej-kom-och-hjälp-mig och 10 % nyfikna.
+1 .

Till ”Max”. Sluta bry dig om andra män och kvinnor och vad de tycker om dig. Bry dig inte om att få ******. Hitta ditt yrke och bli bra på det. Var en snäll person andra kan lita på. Ta ansvar för saker privat och på jobbet. Ta hand om din kropp. Träffa kvinnor i vardagslivet. Prata med dom. Prata inte med dom. Var snäll och stark. Resten löser sig självt.

Allt ditt snack och överanalyserande är tröttsamt att se. Sluta bry dig. Sluta. Bry dig.

Om ovanstånde inte räcker har du antingen inte slutat bry dig eller så har du något i din personlighet du behöver jobba på. Eller så tillhör du den mycket lilla skaran som faktiskt vill vara som en deltagare i ex on the beach. Isåfall kan jag inte hjälpa dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 19:33   #70
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Problemet är att du generaliserar alldeles för starkt. Vissa dejtingappar kan ha fört med sig en marginell effekt i den riktning du beskriver men samtidigt är din beskrivning av situationen så tröttsamt betatypisk att det borde finnas ett namn för det. En slags försanthållen förenkling som drabbar massor av unga män med förlorad självaktning eftersom det är den lättköpta förklaringen för den egna isoleringen. Och den effekten är bra mycket vanligare än evidensen bakom din biologidrivna pessimism (ivrigt framhejad av Flashbacks mest vältaliga predikanter).

Du vet, tjejer blir också förälskade ibland och den reaktionen får en utomstående svårt att förklara utifrån din teori. Den gemensamma nämnaren för de som faktiskt använder en app som Tinder verkar snarast vara olika drag av ohälsa. Det är ungefär 90-10 vill jag bestämt hävda. 90 % hej-kom-och-hjälp-mig och 10 % nyfikna.
Jag hoppas på att ha fel och att det inte är lika "apokalyptiskt" som jag får det att framstå. Jag hänger som tur var inte på Flashback så jag kan inte tala för deras "mest vältaliga predikanter". Jag baserar det på min begränsade erfarenheter ute på kroglivet och på hemmafester mellan 2008-2018 och hur detta har förändrats mycket på grund av smartphones med sociala medier.

Numera sitter de flesta på sin smartphone och kollar på den nästan som om de sitter med en dopaminspruta som de trycker i så fort det blir det minsta "tråkigt" eller de inte vet vad de ska säga istället för att anstränga sig. Detta menar jag då hos yngre personer. De äldre växte aldrig upp med samma smartphone-hets.

Menar du alltså att 90% av folk som hänger på Tinder regelbundet lider mer eller mindre av någon form av ohälsa? Medan bara resterande 10% är friska nyfikna personer? Jag har minimala erfarenheter där på grund av minimala resultat vilket säger en hel del om hur förutsättningar har förändrats efter cirka 10 år. Har du varit med om att 9 av 10 tjejer du träffat från Tinder visar sig vara "psykfall" mer eller mindre?

Vad jag menar är att det är mer eller mindre lättare idag än någonsin att tissla och tassla bakom ryggen (och tro att man kmr undan med det! Det är den viktiga skillnaden!) bara för att det är tillfällig friktion i relationen eller äktenskapet. Istället för att kämpa tillsammans så finns den enkla (och riskfyllda) utvägen att swipa fram någon tillfällig trevlig lösning på mobilen (gäller både för tjejer och killar men lättare för tjejer för fler killar är mer desparata, case in point).

Visst kunde du gå ut på krogen eller klubben och leta en snabb lösning för 10+ år sedan men då var det mer riskfyllt för någon som kände dig eller din partner kanske skulle se dig tissla och tassla med någon annan medan Tinder och liknande gör det mer osynligt och mycket mer praktiskt än när man behövde sitta vid en dator på dejtingsajter för att hitta sin tillfälliga lösning i ett fallerande förhållande. Håller du och dina erfarenheter med om denna jämförelse? Jag är öppen för att lära mig nya perspektiv baserade på andras livserfarenheter.

JAG VET! Jag visar på en pessimistisk och negativ syn på det hela just nu och det är inget jag stoltserar över. Jag arbetar aktivt på att ändra denna syn för jag är medveten över den och tänker inte tillåta den fördunkla mina möjligheter här i livet. Jag vet att just nu så sätter den mer käppar i mina hjul istället för att agera som socialt glidmedel till ömsesidiga framgångsrika resultat med det motsatta könet.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 19:57   #71
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
+1 .

Till ”Max”. Sluta bry dig om andra män och kvinnor och vad de tycker om dig. Bry dig inte om att få ******. Hitta ditt yrke och bli bra på det. Var en snäll person andra kan lita på. Ta ansvar för saker privat och på jobbet. Ta hand om din kropp. Träffa kvinnor i vardagslivet. Prata med dom. Prata inte med dom. Var snäll och stark. Resten löser sig självt.

Allt ditt snack och överanalyserande är tröttsamt att se. Sluta bry dig. Sluta. Bry dig.

Om ovanstånde inte räcker har du antingen inte slutat bry dig eller så har du något i din personlighet du behöver jobba på. Eller så tillhör du den mycket lilla skaran som faktiskt vill vara som en deltagare i ex on the beach. Isåfall kan jag inte hjälpa dig.
Med all respekt så går de där två råden inte ihop: att vara "snäll" innebär att jag måste vara folk till lags, att jag måste söka bekräftelse och acceptans från medmänniskor. Det betyder INTE att jag måste gå raka motsatsen nu och bli en "obrydd anarkist".

Du har helt rätt i att "sluta bry sig och bara göra det man själv tror på". Jag belyser de faktorer jag belyser för att jag tror de är viktiga att ha i åtanke så att man vet att man har helt andra förutsättningar idag som svensk kille (oavsett ålder) än vad man hade för 10+ år sedan när det gäller dejting och relationer.

Med detta sagt menar jag INTE att "därför ska du ge upp". Det är ungefär som om någon skulle säga, "du är överviktig och 50+, du har helt andra förutsättningar att bygga muskler än att någon som är normalviktig och 18 år gammal." Detta betyder ju inte att den 50+ överviktiga ska "ge upp", men inse att han/hon inte har samma förutsättningar som den 18-åriga personen har beträffande samma mål att bygga muskler. You feeling me?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 21:22   #72
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Man kan ju diskutera hur mycket av det max säger faktiskt händer och hur hårt man kan dra det men man kan inte diskutera att man till en tjej inte skulle behöva ge råd för hur man ska kunna hitta en kille eller få en kille intresserad av dig. Du jobbar på ICA i kassan men är normalviktig och har vanliga kläder på dig? installera tinder eller gör ett konto på happypancake och välj fritt bland intressenterna.

Vad det får för apokalyptiska effekter i slutändan vet jag inte men att det skiljer sig helt extremt mycket mellan vad man behöver göra för att få mail, matches, intresse är inte direkt något man kan ifrågasätta.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 21:27   #73
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag håller tummarna för att det har löst sig för det bästa. Jag är samtidigt inte förvånad eller överraskad om det värsta redan har hänt, tyvärr.



Använd mig gärna som "slagpåse" om du mår bättre av det. Tyvärr skapar du bara ytterligare splittringar i samhället genom att göra så.

Faktum kvarstår att om du kliver in på ett gymnasium idag så är det som att kliva in i ett spökhus: helt jävla dött fast korridorerna är fulla av ungdomar.

Ungdomar idag lever sina liv via smartphones och sociala medier. De förlitar hela sin självkänsla, sitt självvärde och självförtroende på antalet likes, hearts, reactions, friends, follows och matchningar.

Tjejerna får mer uppmärksamhet idag än de någonsin har fått tack vare sociala medier. De tappar fotfästet från jorden och tror att de alla kan få en "10a". Det finns sjukt få "10or"-killar.

Detta betyder att majoriteten av tjejerna skippar majoriteten av killar och går efter samma enstaka få topprocent av "10or"-killar. Vad händer med majoriteten av killar som faktiskt hade fått en chans för 10-20 år sedan?

Majoriteten blir ensamma, vissa incels, vissa extremister, de flesta nog deppiga och misogynister (se Flashback & andra nätforum, Twitch chat). Medan majoriteten av tjejer letar efter Mr. Perfect så letar sig killarna utanför Sverige efter tjejer som nöjer sig med Mr. Right (vilket fortfarande inte är Mr. Wrong).

Sedan får vi inte glömma denna bieffekt också: när du vet från botten av ditt hjärta att du alltid kan hitta någon bättre (tack vare Tinder, Badoo, Grindr, etc.) så kan du varje gång det blir friktion i förhållandet söka dig efter bekräftelse eller kanske till och med lite tissel och tassel utifrån.

Du [tjejen] kan alltid rättfärdiga det hela att "han borde ha varit där för mig istället så hade jag aldrig råkat varit otrogen". Även "10or"-killar inser att de kan ligga med många tjejer så de ser egentligen inte grejen med att slå sig ned med en snygg tjej.

Så majoriteten av tjejer skiter i 90% av killarna för att gå efter 10% "10or"-killarna medan dessa 10or-killar inser att de behöver inte slå sig ned så då har vi denna karusell med få killar som ligger med majoriteten av tjejer varav majoriteten av tjejer skiter i 90% av resterande killar. Resterande killar får välja psykiskt sjuka bottennapp.

Jag hoppas ditt "påseslagande" av mig har fått dig att må bättre. Nu har jag uttryckt som jag uppfattar situationen just nu. Detta kan ändras när nya data anländer. Jag beklagar om jag fick dig att må dåligt först.
Du kanske ingår i en mindre attraktiv liga? För jag ser sällan problem mellan könen bland min omgivning
Leeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 22:48   #74
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Relationen är körd. Det finns ingen vettig förklaring om man drar iväg och inte hör av sig om man är sambo sedan 6 år. Gräset är grönare på andra sidan enligt denna slyna.
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 12:28   #75
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Menar du alltså att 90% av folk som hänger på Tinder regelbundet lider mer eller mindre av någon form av ohälsa? Medan bara resterande 10% är friska nyfikna personer? Jag har minimala erfarenheter där på grund av minimala resultat vilket säger en hel del om hur förutsättningar har förändrats efter cirka 10 år. Har du varit med om att 9 av 10 tjejer du träffat från Tinder visar sig vara "psykfall" mer eller mindre?
Jag har inte träffat någon via Tinder. Men det räcker att svepa en stund för att få känslan av att de flesta har någon borderline-grej för sig eller vore besvärliga att umgås med. Tillåt mig en demonstration. Tio svep, åldersspann 25-30:

1. Mörkhyad tjej med enorma glasögon och överdrivet rödmålade läppar. Begriper inte att skriva mer än en glad smajlgubbe i presentationen.

2. Mörkhyad tjej med superafro som är längre än snittet för svenska män och uppger sig vara vänstersinnad (vilket jag tolkar som väldigt långt ut på den kanten).

3. Ovanligt normalt svenskt utseende. Språkvetare som pluggar på två universitet och klär sig normalt. Inte onödigt stajlad. Verkar jordnära. Ingen presentationstext. Möjligen min kvinnliga motsvarighet.

4. Svenskt utseende. Ser vänlig ut. Men sen rasar det. Feminist som bor i ett kollektiv där det finns massa katter.

5. Svensk. Ingen presentation. Bilder från överdrivet utlevande situationer. Häver bira ur ett stort glas fullt med blommor eller sminkat sig blodig som en zombie.

6. Svensk tjej från konstfack. Bild på när hon sitter och bajsar. Sminkar sig tydligen som en katt ibland.

7. Svensk tjej. Ser vänlig ut. Inget annat än en svensk flagga som presentation. Bild 1: extrem närbild på tillgjort leende. Bild 2: i princip identisk närbild på tillgjort leende. Bild 3: samma leende i samma tappning igen. Bild 4: samma flin från sovrummet med slarvigt bäddad säng. Bild 5: samma flin från samma sovrum med samma slarvigt bäddade säng. Kan inte ha motionerat på många år.

8. Svensk tjej som skriver på spanska och reser jorden runt. 10/10 utseendemässigt. Bilder i modellposé från exotiska stränder och djungel. Make-up artist med enorma örhängen och solglasögon. Helt klart en levnadsglad och välmående donna. Skulle dock skära sig rejält mellan oss, men visst får hon klassas som normal.

9. Svensk. Ingen press. Mycket söt. Tränar på gym men tar översminkade närbilder. Ingen jag skulle orka umgås med men möjligen normal.

10. Svensk. Intetsägande. Går runt i huvudbonad. Tre ord i beskrivningen: "okej kul tjej". Väcker inget intresse alls.


Det är möjligt att samtliga 10 jag svepte fram i stickprovet är långt mer normala än jag men det var ändå på sin höjd 2 eller absolut max 3 av 10 jag hade kunnat ge en chans, och förmodligen bara 1 av 10 jag hade orkat lyssna på en längre stund.


Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Visst kunde du gå ut på krogen eller klubben och leta en snabb lösning för 10+ år sedan men då var det mer riskfyllt för någon som kände dig eller din partner kanske skulle se dig tissla och tassla med någon annan medan Tinder och liknande gör det mer osynligt och mycket mer praktiskt än när man behövde sitta vid en dator på dejtingsajter för att hitta sin tillfälliga lösning i ett fallerande förhållande. Håller du och dina erfarenheter med om denna jämförelse? Jag är öppen för att lära mig nya perspektiv baserade på andras livserfarenheter.
För tillfälliga lösningar i fallerande förhållanden funkar det säkert ypperligt. Men då snackar vi per automatik om olyckliga människor. Söker man otrohet för att göra uppror inom en relation har man passerat gränsen för ohälsa.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-06-13 klockan 12:31.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)