Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-01-08, 21:34   #1
Joachim B
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 652
Cool Kommentera Bartolls Journal!

Här kan ni ge kommentarer, ställa frågor eller läxa upp mig rejält.

Direktlänk:
Min träningsjournal
__________________
Joachim Bartoll
Kommunikationsdirektör, Redaktionschef
MM Sports
Joachim B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-08, 22:09   #2
The Dwag
Guest
 
Inlägg: n/a
Wink

Ser bra ut !

Fick se en ny sorts Triceps Push Down… den skall provas tackar

Då man fick läxa upp dig -RAKA dig under armarna

Regards / The Dwag
  Svara med citat
Gammal 2002-01-08, 22:50   #3
tn22aj
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Väldigt inspirerande! Du passar förresten i rakat huvud.
  Svara med citat
Gammal 2002-01-08, 23:13   #4
Joachim B
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 652
Post

The Dwag: raka mig under armarna? ska raj raka bröstet, magen, armarna och benen också. Nä, det är alldeles för tidskrävande. man får se till sommaren då man ska vara i "form" på alla sommaraktiviteter inom branschen. Chefredaktören måste ju vara "representabel".

Tessan: Tack! Men jag passar nog bäst i det när jag är smalare i ansiktet. Vi får se till sommaren.

Har förresten lagt till någon ny bild i arkivet...

[ 08 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: Joachim Bartoll ]
__________________
Joachim Bartoll
Kommunikationsdirektör, Redaktionschef
MM Sports
Joachim B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-09, 00:15   #5
Pernilla_L
Guest
 
Inlägg: n/a
Smile

Ursakta att jag varit borta ett tag. Jobbar just nu sedan nagra manader i Tyskland och har bara tillgang till internet hos en kompis.

Din journal är super, och du likasa.
Jag ringer!
  Svara med citat
Gammal 2002-01-09, 00:32   #6
VillBliGrov
Guest
 
Inlägg: n/a
Wink

Tycker Du har en mycket bra muskelutveckling (om man tittar på dina foton och läser dina texter) genom åren. Stark är du också

Men Du äter som en häst (+4000 kcal) och blir inte så fet verkar det som. Själv väger jag 90-92 och äter ungefär 3000 kcal (äter jag mer blir jag fet direkt...).

Lycka till med träningen och tidningen,
Jocke
  Svara med citat
Gammal 2002-01-09, 06:55   #7
razores
Mycket Bitig edlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Helsingborg
Inlägg: 343
Post

Tjena!

Är också imponerad av bilderna! Riktigt grov vid bara 68kg! Vad har du som mål nu och din nuvarande vikt är...?
Kör på!
/Kristian

[ 09 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: razores ]
__________________
- min klocka börjar sitta riktigt tight nu...-
razores är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-09, 08:24   #8
Joachim B
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 652
Post

Min nuvarande morgonvikt pendlar omkring 84 kg och 86-87 på dagen. Målet är något kilo muskler till och sedan att komma i bra form till våren/sommaren med tanke på alla aktiviteter och evenemang.

I ditt tidigare inlägg nämnde du något om att skicka brev. Det går bra att skicka insändare och dylikt till:

Joachim Bartoll
Chefredaktör, Svenska Ironman
Girovägen 13
175 62 JÄRFÄLLA
__________________
Joachim Bartoll
Kommunikationsdirektör, Redaktionschef
MM Sports
Joachim B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-10, 11:10   #9
Cuddly
Erfaren Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Post

Hej Joachim,

Hur långt ifrån failure (antal reps ifrån) brukar du vanligtvis köra? Kör du någonsin till failure?

/Thomas
Cuddly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-10, 11:25   #10
Joachim B
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 652
Post

Jag kör vanligtvis några uppvärmningsset där belastningen ökar och repsen sänks för varje set. Efter det kör jag 2-3 övningar med 2-3 set per muskelgrupp. På dessa arbetsset kör jag alltid till absolut positive failure. I sista setet kör jag ibland cheating eller negativa reps med hjälp av någon på gymmet. Detta verkar fungera bäst för mig, men det tar hårt på CNS, så varje muskelgrupp tränas var 6-7:e dag beroende på hur kroppen känns.
__________________
Joachim Bartoll
Kommunikationsdirektör, Redaktionschef
MM Sports
Joachim B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-10, 11:49   #11
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Post

Tjena Jocke. Precis det träningsupplägget som jag kör. Måste säga att jag är imponerad av din tillväxt de senaste 2 åren. Man ser ju lite skillnad på korten.

Kör hårt!
mangs
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-10, 12:18   #12
Cuddly
Erfaren Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Joachim Bartoll:
<STRONG>Jag kör vanligtvis några uppvärmningsset där belastningen ökar och repsen sänks för varje set. Efter det kör jag 2-3 övningar med 2-3 set per muskelgrupp. På dessa arbetsset kör jag alltid till absolut positive failure. I sista setet kör jag ibland cheating eller negativa reps med hjälp av någon på gymmet. Detta verkar fungera bäst för mig, men det tar hårt på CNS, så varje muskelgrupp tränas var 6-7:e dag beroende på hur kroppen känns.</STRONG>
Intressant. Brukar du periodisera din träning med lättare perioder eller kör du på detta sätt året om?

/Thomas
Cuddly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-10, 12:29   #13
Joachim B
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 652
Post

Jag periodiserar min träning. Ofta blir det 6-8 veckor av träning som nämndes ovan följt av 2-4 veckor med lättare träning. Med lättare träning menar jag att jag ökar reps antalet från 4-8 till 8-12 och aldrig kör till positive failure eller där bortom. När jag känner att det går tungt och jag max kan få ett reps till så avslutar jag det setet. Både kroppen och CNS behöver en lättare period med jämna mellanrum. Dessutom tror jag det bara är bra att variera träningen med sådana perioder för bästa muskeltillväxt. Även en vilovecka kan vara att rekommendera några gånger om året - framförallt när man kör tungt och bortom total muskelutmattning.

Nä, nu ska jag, Jessica och Lasse (Fairing) till Haninge Hälsostudio. Därefter bär det av på en liten tur ut på landet och på lördag är det visst meningen att jag och Jess ska vara i Bålsta?! Åtminstone enligt Martin och Kattis. De har väl hittat på något dumt igen...
__________________
Joachim Bartoll
Kommunikationsdirektör, Redaktionschef
MM Sports
Joachim B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-10, 13:28   #14
Cuddly
Erfaren Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Joachim Bartoll:
<STRONG>Jag periodiserar min träning. Ofta blir det 6-8 veckor av träning som nämndes ovan följt av 2-4 veckor med lättare träning. Med lättare träning menar jag att jag ökar reps antalet från 4-8 till 8-12 och aldrig kör till positive failure eller där bortom. När jag känner att det går tungt och jag max kan få ett reps till så avslutar jag det setet. Både kroppen och CNS behöver en lättare period med jämna mellanrum. Dessutom tror jag det bara är bra att variera träningen med sådana perioder för bästa muskeltillväxt. Även en vilovecka kan vara att rekommendera några gånger om året - framförallt när man kör tungt och bortom total muskelutmattning.

Nä, nu ska jag, Jessica och Lasse (Fairing) till Haninge Hälsostudio. Därefter bär det av på en liten tur ut på landet och på lördag är det visst meningen att jag och Jess ska vara i Bålsta?! Åtminstone enligt Martin och Kattis. De har väl hittat på något dumt igen... </STRONG>
Tackar för svaren! Dessvärre föder de fler frågor men du får hojta till om det blir för mycket...

Hur ligger repsantalet under din nuvarande (tunga) period? Kör du samma antal set under dina lätta perioder?

Har du tidigare testat att kombinera tung och lätt träning under samma period? Isåfall, hur fungerade det relaterat till hur du kör nu och hur tränade du då?

Hur är det med aerobisk träning? Om du överhuvudtaget använder dig av det, har du mer intensiva perioder av konditionsträning också? Din förbränning verkar ju vara extrem ändå så jag kan tänka mig att du ligger lågt på denna front off-season.

Mycket frågor som sagt...men förhoppningsvis har du vilat ut i Bålsta under helgen så du orkar med dem!

Trevlig helg,

Thomas
Cuddly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-01-10, 13:45   #15
CHEF
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Hemma
Inlägg: 28
Post

Jocke! Vad Kattis har tänkt vet man aldrig. Bäst att ta med sig tandborste och överlevnadskittet + några proteindrinkar så klart. Nu är det iallafall slut på två månaders konditionträning och dags att börja bygga lite muskler igen. Har ett härligt bröstpass i eftermiddag att se fram emot.
Och kan bara hålla med: den där tricepspressen är en riktig cheefövning!
CHEF är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)