Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-05-20, 20:51   #1
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Cool Peder's träningsjournal

Nu har jag börjat på ett nytt gym å allt, har bytt från ett källargym till ett riktigt gym "lustfylld träning för vanligt folk" sägs det vara. Jag har kört två pass så här långt...

Torsdag: Ben+mage
Knäböj, ca 3*9 på 70 kg i smith.
Bepress, ca 2*10 på 80 kg.
Sen körde jag ca 2 maskiner för fram och baksida lår.
Sittande vadpress, ca 3*12 på 40-50 kg
Sen nån stånde grej på X punds.

Söndag: Bröst+biceps+axlar
Sittade bicepscurls, ca 8*3 på 17 kg
Skivstångcurl, ca 3*7 på 40 kg, med viss hjälp från en kompis.
Hantelpress: 1*4 på 30kg, 2*8 på 24kg
Lutande hantelpress: 1*10 på 24kg, 2*8 på 20 kg
Militärpress: framsida, 3*8 på 40 kg. Baksida, 3*8 på 20 kg. Det var första gången jag körde militär baksida, känner av träningsvärk i nacke/axlar idag.


De va de..Jag tycker att det är fruktansvärt att köra armar. det är nog en av mina svagaste länkar i min kropp. Ni är välkommna att ge mig tips på hur jag ska få större biceps. triceps är jag rätt stark i men biceps :mad: jag lägger upp lite mått sen.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-20, 21:02   #2
Pecca
Dryg, fet och hårig
 
Peccas avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Linköping
Inlägg: 1 697
Post

Skulle man kunna få lite info om sådant som ålder, vikt hur länge du har tränat, träningsschema mm???

Angående armarna så verkar det som om du kör väldigt få set, 6 om jag har räknat rätt.
__________________
STRIPPER CREW 2010!!!
O när jag går förbi står flickorna på rad, dom himmlar o ler, trugar och ber:
-Kom med oss ut ikväll följ med oss i natt...
SNYGGAST PÅ KOLOZZEUM!
"Powered by Optimum Nutrition"
Pecca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-20, 21:09   #3
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Post

Jag är 20 år gammal, väger 79 kg, har lite fett på magen som jag vill ha bort. 186 cm lång. Det här med schema jobbar jag på.

Nu när jag har bytt till ett gym som har allt så ska jag plocka i hop ett, som är splitat på 3 lr 4 dagar. Tipsa om ni vet nått bra. har kollat lite på hur J. Bartoll tränar, har har ju viss erfarenhet.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 17:13   #4
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Post

Körde rygg i morse, gick ganska bra. Så här körde jag(efter J.Bartolls schema) .

Latsdrag, brett (uppvärmning) 3 x 12, 6, 4 på nån vikt som inte e angett i kilo, 100
Latsdrag, smalt, supinerat, 2 x 10 samma här som ovan fast på 150
Skivstångs rodd, 2 x 8 på 50 kg
Hantelrodd, 2 x 8 på 25 kg
Sittande kabelrodd, 2 x 10 på nån vikt som inte e angett i kilo.
Hyperextensions, 2 x 12 med 10 kg's vikt
Skivstångsshrugs, 3 x 10 på 50kg
Chrunches, ca 4 set på olika sätt

JAg tyckte att det var ett ganska bra program. Ska nog fortsätta med detta, vikterna jag använde nu var inte tillräckligt på vissa övningar, tar ett tag innan man hittar rätt nivå..
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 17:16   #5
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Post

En sak till som jag har glömt att säga, jag har tränat sedan januari -01, så det e snart 1,5 år nu.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 18:46   #6
supremo
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Hällefors
Inlägg: 1 323
Post

Ser bra ut, bara å köra på!

Hur äter du?
__________________
Jaha, du tänker så.
supremo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 20:29   #7
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Post

Så här äter jag, det är inte bra. MEn jag ska bättra mig..

Frukost: mjölk med flingor.

Lunch: Det kan variera, idag blev det ärtor med fläsk, BOBS 500G och ett par glas lättmjölk.

Middag: varierar, idag var det smal korvgryta med potatis och ett glas mellanmjölk.

Ca en timme innan jag lägger mig: 50g Protec+4 dl mellanmjölk.

Kommentera gärna på detta, jag behöver kritik.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 20:42   #8
Lillen
Registered User
 
Lillens avatar
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Luleå
Inlägg: 92
Post

Tjenare Peder !

Vi kör på ungefär lika vikter och övningar. Desutom så äter vi ungefär samman sak

Så det ska bli intressant att följa din utvekling !
Lillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 20:48   #9
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Post

Svar till Klogh

Coolt! Har du nån dagbok själv? Isf måste jag ju kolla in den, det e ju kul att jämföra med nångon som man e jämnstark med.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 20:53   #10
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
Nu har jag börjat på ett nytt gym å allt, har bytt från ett källargym till ett riktigt gym "lustfylld träning för vanligt folk" sägs det vara.
Va!, gillar du inte källargym... Finns inget som slår spindelväv i taken juh

Lycka till med träningen nu!...och glöm inte att bröla!

MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 20:56   #11
Abel
Jarod är KUNGEN!
 
Abels avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 272
Post

Angående hur du äter så tycker jag du borde lägg 2 mellanmål i dagen. Sedan så drick mycket mjölk, men det verkar du göra till måltiderna. Frukosten vet jag inte vad det är för flingor men tänk på att äta långsamma kolhydrater och gärna lite mer protein än bara mjölk. Nåt vassle protein vore att föredra. Sedan så vet jag inte hur du äter inför och efter träning. Men ät långsamma kolhydrater och lite protein 1h innan tränigen ca och direkt efteråt tar du snabba kolhydrater ex dextros och ett vassle protein!

Tänk på att äta ofta och rätt sort mat så blir det nog bra! Glöm inte heller av tonfisk, kesella!

[ 21 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]
__________________
Jarod är min sexslav!
Abel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 21:03   #12
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Post

Citat:
Va!, gillar du inte källargym... Finns inget som slår spindelväv i taken juh

Lycka till med träningen nu!...och glöm inte att bröla!
De källargymmet hade en bänk och lite hantlar i princip Men innan källargymmet, tränade jag på sats och innan de ca 3 mån på nautilus. vill inte säga vad jag tyckte om deras träningsmetoder :o Tack ska du ha
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 21:10   #13
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Post

Citat:
Angående hur du äter så tycker jag du borde lägg 2 mellanmål i dagen. Sedan så drick mycket mjölk, men det verkar du göra till måltiderna. Frukosten vet jag inte vad det är för flingor men tänk på att äta långsamma kolhydrater och gärna lite mer protein än bara mjölk. Nåt vassle protein vore att föredra. Sedan så vet jag inte hur du äter inför och efter träning. Men ät långsamma kolhydrater och lite protein 1h innan tränigen ca och direkt efteråt tar du snabba kolhydrater ex dextros och ett vassle protein!
Tänk på att äta ofta och rätt sort mat så blir det nog bra! Glöm inte heller av tonfisk, kesella!
TAck för tipsen först av allt! Det här med mellanmål tycker jag e svårt. Hinner inte, lr de kanske jag gör men det krävs en hel del planering. Flingorn är väl mer müsli kanske. jag brukar inte äta nått speciellt innan träningen annat än middag. Ska jag köpa ett vassleprotetin, jag har ju protec med de e ju långsamma proteiner i det. Efter träningen brukar jag ta en protec med vatten+dekstropurpulver iblandat.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 21:17   #14
Abel
Jarod är KUNGEN!
 
Abels avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 272
Post

Nåt som alltid funkar för mig som mellanmål är:

1 äpple och 1 burk kessela, bara att ta fram skeden å gräva Eller om man inte deffar 1 liter mjölk.

Tycker att du borde inhandla någon sorts vassle protein som du tar efter träning istället för protecen och även på morgonen.
Vet itne riktigt vad musli har för GI men antar det e relativt högt. Köp all-brankes istället, eller ät gröt

[ 21 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]
__________________
Jarod är min sexslav!
Abel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-21, 21:26   #15
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Post

Citat:
Nåt som alltid funkar för mig som mellanmål är:
1 äpple och 1 burk kessela, bara att ta fram skeden å gräva Eller om man inte deffar 1 liter mjölk.

Tycker att du borde inhandla någon sorts vassle protein som du tar efter träning istället för protecen och även på morgonen.
Vet itne riktigt vad musli har för GI men antar det e relativt högt. Köp all-brankes istället, eller ät gröt
Ok, jag ska testa kesella och ett äpple, kessella verkar användas mycket i byggarkretsar. Sen ska jag byta ut müslin mot havregryn+mjölk kallt lr varmt. Har du nått tips på nått bra/billigt vassleprotein? Gymgrossistens star top of the line 80 tror du att den funkar?
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)