Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-09-22, 12:51   #271
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Hallberg Visa inlägg
Savickas i en aning smärtare förpackning?
https://www.instagram.com/p/BKpyzOah8_P/
Vet inte om det är vinkeln men på den där bilden ser han ju ut att ha tappat rejält med kilogram. Är sjukt dålig på att uppskatta men 20-30 kg?!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-22, 18:16   #272
Hallberg
Registered User
 
Hallbergs avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Hjorted (Västervik)
Inlägg: 228
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vet inte om det är vinkeln men på den där bilden ser han ju ut att ha tappat rejält med kilogram. Är sjukt dålig på att uppskatta men 20-30 kg?!
Savickas har en hel hög bilder på sin instagram där det tydligt syns att det inte bara är vinklar...
Hallberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-22, 19:43   #273
Mr Eks
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 507
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vet inte om det är vinkeln men på den där bilden ser han ju ut att ha tappat rejält med kilogram. Är sjukt dålig på att uppskatta men 20-30 kg?!
Citat:
Ursprungligen postat av Hallberg Visa inlägg
Savickas har en hel hög bilder på sin instagram där det tydligt syns att det inte bara är vinklar...
han har skadat sig i sin vänstra sida och håller på med rehabträning. han gjorde dock häromdagen 6x6 på 300 kg i knäböj så lite styrka finns uppenbarligen kvar.

han säger att han ska komma tillbaka heavier than ever till arnolds classic och WSM 2017
Mr Eks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-22, 19:45   #274
Mr Eks
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 507
får man ha marklyfts/knäböjs dräkt på de stora strongman-tävlingarna alltså typ Arnolds och WSM??
Mr Eks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-22, 20:12   #275
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
En lättare kroppsvikt är nog bättre för hans hälsa, men för att vinna WSM nu måste man väga runt 175-200 kg.

Han har som vana att slimma ner sig under sin off season, för att sedan börja närma sig 180 kg när det är dags att tävla.

Skulle vilja se honom tävla på Giants Live med en lättare kroppsvikt. Han kommer vara snabbare än vanligt men antagligen fortfarande råstarkare än alla motståndare i startfältet.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-22, 20:42   #276
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Hallberg Visa inlägg
Savickas har en hel hög bilder på sin instagram där det tydligt syns att det inte bara är vinklar...
Okej där ser man

Skickat från min D5503 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 06:02   #277
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
får man ha marklyfts/knäböjs dräkt på de stora strongman-tävlingarna alltså typ Arnolds och WSM??
Yes. Även tillåtet på te.x SM.


Är det någon som ska på giants live?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 07:23   #278
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg


Är det någon som ska på giants live?
Japp. Varit där varje år, nu får det fan vara Årsjös tur att vinna. Tycker att det är ett sjukt härligt evenemang, kolla roliga styrketävlingar och dricka öl
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 07:37   #279
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag kontrar: ska någon gå på Bill Kazmaiers seminarium? Blir rätt dyrt med både det och en biljett till tävlingen så jag får nog väldigt svårt att få med en kompis på seminariumet.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-17, 08:04   #280
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Johnny missar alltså Giants Live, tävlingen som han kom fyra(sjukt nära tredjeplatsen) i förra året. Vilken katastrofal avslutning av säsongen, någon som var där och kollade igår?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-17, 14:27   #281
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Johnny missar alltså Giants Live, tävlingen som han kom fyra(sjukt nära tredjeplatsen) i förra året. Vilken katastrofal avslutning av säsongen, någon som var där och kollade igår?
Japp, jag var där för att se spektaklet. Kändes som att grenarna inte riktigt passade honom men också svårt att ha med andra grenar med tanke på lokalen.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-17, 15:31   #282
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Japp, jag var där för att se spektaklet. Kändes som att grenarna inte riktigt passade honom men också svårt att ha med andra grenar med tanke på lokalen.
Nej han är ju erkänt svag i mark t.ex. Men tråkigt med tanke på hur bra han presterade förra året. WSM måste ha sugit ut rejält med must.

Tror att en Hansson i kanonslag har mer att göra på en Giants Live-tävling än en formtoppad Liljeblad tyvärr men jag blir gärna motbevisad.

Btw så ser ju Savickas rejält rippad ut nu. Hur mycket styrka har försvunnit? Blir intressant att se.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 22:49   #283
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nej han är ju erkänt svag i mark t.ex. Men tråkigt med tanke på hur bra han presterade förra året. WSM måste ha sugit ut rejält med must.

Tror att en Hansson i kanonslag har mer att göra på en Giants Live-tävling än en formtoppad Liljeblad tyvärr men jag blir gärna motbevisad.

Btw så ser ju Savickas rejält rippad ut nu. Hur mycket styrka har försvunnit? Blir intressant att se.
Det var mycket tråkigt att han inte vann, men det var som sagt inte riktigt hans grenar. Tror också att han skulle göra bättre ifrån sig på Giants Live, men den där Liljeblad måste uppenbarligen också vara jävligt bra.

Savickas ser relativt sett jävligt "hård" ut numera. Det ryktas att han ändå ligger på 155-160 kg. För 10 år sen var han lika "fet" på den vikten som han var på 180 kg nyligen. Har ingen aning om hans nuvarande styrka, det mesta han lägger ut på film är komplementsövningar med PT-utförande.

Notera att jag absolut inte menar hård enligt skeva kolozzeum-normer. Enligt dessa var Samuelsson ett riktigt fläskberg som inte ens skulle väga tresiffrigt i "form" och Pudz var blötfet.

Vad tror ni om Giants Live tävlingen då? Jag vet som sagt inte hur pass bra Savickas styrka är för närvarande. Skulle inte förvåna mig om Årsjö kan knäppa honom på fingrarna om han inte är fullt "återställd". Trea blir Felix eller Hollands. Forsmark kan ha en liten chans på tredjeplatsen. Benedikt Magnusson står sig slätt i de flesta moment. Tror knappast att Gustavsson eller Liljeblad har den minsta susning på podiet. De övriga deltagarna vet jag inget om.

Ser att det finns biljetter kvar både till tävlingen och Kazmaiers seminarium. Vette fan om man ska slå till.

Senast redigerad av Bjorneman den 2016-10-21 klockan 22:51.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-24, 15:35   #284
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg

Vad tror ni om Giants Live tävlingen då? Jag vet som sagt inte hur pass bra Savickas styrka är för närvarande. Skulle inte förvåna mig om Årsjö kan knäppa honom på fingrarna om han inte är fullt "återställd". Trea blir Felix eller Hollands. Forsmark kan ha en liten chans på tredjeplatsen. Benedikt Magnusson står sig slätt i de flesta moment. Tror knappast att Gustavsson eller Liljeblad har den minsta susning på podiet. De övriga deltagarna vet jag inget om.

Ser att det finns biljetter kvar både till tävlingen och Kazmaiers seminarium. Vette fan om man ska slå till.
Jag skulle våga påstå att Årsjös vinstchans är som störst i år. Ja, han är skadad, men det är han ju varje år. Trots det så brukar han prestera bra och pressa favoriten, förra året hade han ju t.ex. en hel del oflyt. Utan oflytet hade det nog blivit extremt jämt mellan han och Hafthor. Big Z är starkast någonsin men ska Årsjö ta honom så är det nu, då syftar jag på Z's viktnedgång. Jag tror i och för sig att en hel del styrka finns kvar, och han är ju mycket starkare statiskt än Johannes vanligtvis, men chansen är ändå som störst i år. Duellen om segern står givetvis mellan dessa två.

Forsmark har chans på podium och en bra dag andraplatsen. Kom ihåg att Hansson nästintill knep tredjeplatsen förra året på Felix bekostnad, frågan är hur bra Forsmark 2016 är jämfört med Hansson 2015. Tror att Martin har utvecklat sig i en del grenar, t.ex. kegtoss. Hollands är ingen fantom, det tyckte jag att han visade i WSM-kvalet. Men jävligt svårt att tippa plats 3-5.

Liljeblad får tampas i botten och Gustavsson kan en bra dag närma sig mitten.

1. Årsjö(hans tur i år)
2. Big Z
3. Forsmark
4. Felix
5. Hollands

Extrem glädjetippning Men jag tror inte på Hollands och jag misstänker att Forsmark är starkare än förra året. Men plats 3-5 är som sagt hugget som stucket baserat på min medelmåttiga strongman-kunskap.


Klart du ska gå! Jag skiter nog i Kaz seminarium då jag skulle få gå själv men på själva tävlingen får jag med mig ett gäng kompisar. Jävligt kul event faktiskt, även för de som inte brinner för styrkesport!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-24, 19:12   #285
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag skulle våga påstå att Årsjös vinstchans är som störst i år. Ja, han är skadad, men det är han ju varje år. Trots det så brukar han prestera bra och pressa favoriten, förra året hade han ju t.ex. en hel del oflyt. Utan oflytet hade det nog blivit extremt jämt mellan han och Hafthor. Big Z är starkast någonsin men ska Årsjö ta honom så är det nu, då syftar jag på Z's viktnedgång. Jag tror i och för sig att en hel del styrka finns kvar, och han är ju mycket starkare statiskt än Johannes vanligtvis, men chansen är ändå som störst i år. Duellen om segern står givetvis mellan dessa två.

Forsmark har chans på podium och en bra dag andraplatsen. Kom ihåg att Hansson nästintill knep tredjeplatsen förra året på Felix bekostnad, frågan är hur bra Forsmark 2016 är jämfört med Hansson 2015. Tror att Martin har utvecklat sig i en del grenar, t.ex. kegtoss. Hollands är ingen fantom, det tyckte jag att han visade i WSM-kvalet. Men jävligt svårt att tippa plats 3-5.

Liljeblad får tampas i botten och Gustavsson kan en bra dag närma sig mitten.

1. Årsjö(hans tur i år)
2. Big Z
3. Forsmark
4. Felix
5. Hollands

Extrem glädjetippning Men jag tror inte på Hollands och jag misstänker att Forsmark är starkare än förra året. Men plats 3-5 är som sagt hugget som stucket baserat på min medelmåttiga strongman-kunskap.


Klart du ska gå! Jag skiter nog i Kaz seminarium då jag skulle få gå själv men på själva tävlingen får jag med mig ett gäng kompisar. Jävligt kul event faktiskt, även för de som inte brinner för styrkesport!
Jag tror också att Johannes vinner i år. Det är nog ingen glädjetippning.

Man vet aldrig med Big Z, men med tanke på viktnedgången kan han rimligtvis inte vara lika stark som vanligt.

Mark Felix är helt otrolig. Min favorit.

Forsmark har potential för tredjeplatsen. Det är bra grenar för honom och han har som sagt utvecklat sig i keg toss. Frågan är om det räcker att få över alla tunnor för att placera sig bra i grenen på denna tävling.

Hollands är ett jävla mysterium ibland. Förr kunde han vara något så förbannat bra emellanåt för att nästa tävling vara högst medioker. Numera verkar han alltid vara medioker. Det enda han är riktig världsklass i är truckpull och marklyft. Menar givetvis i jämförelse med världseliten i strongman, inte i jämförelse med mig själv eller någon annan räkodlare.

Min tippning blir alltså:

1. Årsjö
2. Savickas
3. Felix
4. Forsmark
5. Hollands

Ja, jag ska gå. Bjöd en kompis på Kaz seminarium, annars hade han nog inte följt med.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)