Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-07-07, 19:23   #4246
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag har fortfarande en iphone 4 som jag använder. Gammal som fan är den.

Det är en hel del appar som inte funkar eftersom den inte har det senaste OS:et (och inte har haft det på säkert 5-6 år). Tror det är iOS 7.12 i den, och den har inte kunnat uppdatera på massor av år nu.

Jag känner mig ibland lite anti och bakåtsträvande mot allting som har med mobiler att göra så jag har tänkt använda den tills den faller i bitar. Känns som att det inte står på nu... Fler och fler appar har slutat funka på den, och batterietiden börjar bli sämre också.

Tror iphone 6s är den äldsta modellen som stödjer det senaste operativsistemet. Jag tror 5s inte kan ha nyare os än iOS12, och iphone 5 kan inte ha nyare os än ios10.

Jag tror ios12 är fullt okej för de flesta apparna så iphone 5s borde vara okej några år till. Men ganska många appar kräver ios 11, så du kan nog få problem med en del grejer ifall du skaffar en iphone 5.

Iphone 5 och 5s är lika smal som iphone 4, men är lite längre, och skärmen blir också lite mer avlång, så man kan inte se större videoformat (jämfört med 4:an). 6s är större på både längden och brädden jämför med iphone 4, och den får man nog inte plats med i jeansfickan lika lätt som jag kan få ner min gamla relik.

Det finns att köpa både 5s och 6s om man kan tänka sig begagnat. Tror de har nån slags garanti på grejerna därifrån.
http://www.billigteknik.se/648-mobil
Samma. Har i dagsläget en 5SE som tydligen får hänga med på IOS 13, men jag vägrar liksom tro att utvecklingen är på väg åt fel håll

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag vill råda dig att acceptera ödet och gå på en lite större telefon. Storlekar som iPhone 5 är döda och verkar inte vara på väg tillbaka.

Storleken på iPhone 6-8 kanske kräver lite tillvänjning men därefter kommer du sannolikt uppskatta den. De är behändiga samtidigt som den större skärmen medför stora fördelar.

6;an börjar bli lite väl till åren gången. De är lite långsamma idag och eftersom vi lär titta på begagnat är det risk att batteriet inte längre är på topp. Jag skulle föreslå i varje fall en 7S, men när jag kollar runt lite på priserna verkar 8;an vara det bättre valet.

I vilket fall skulle jag gå på 7;an som minst, om du har tight budget. Annars 7S eller 8.
Jag hör till de som fortfarande tycker att telefoner är till för att ringa och smsa med. Nu köper jag såklart att internet (även synkad kalender, kartor, mobilt bankid, swish och email) är behändigt att alltid ha med sig, men jag skiter fullständigt i skärmstorlek :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-07-07 klockan 19:25.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-13, 09:54   #4247
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Står i valet och kvalet nu.

Antingen Samsung S10+ för 445SEK/mån hos Comviq 10gb surf, fria samtal, sms/mms. Har inte haft Comviq förr så vet inte hur bra det fungerar när man är i norra delen av landet?

Eller Huawei P30 pro från Halebop, 8gb surf, fria samtal + sms/mms för 409SEK/mån, vet av erfarenhet att det fungerar hyffsat i norr.

Är det någon som har jämfört lurarna IRL och kan säga något?

Säkert fina lurar båda två, har googlat och läst och kollat videos och det känns som att det är väldigt jämt skägg mellan dessa två. Har en Samsung Note 4 så allt blir ju såklart bättre än nuvarande, men vill hamna så rätt som möjligt.

En bra kamera är väl viktigast. I övrigt är det önskvärt att de är någorlunda vatten- och stöttåliga.

Någon som har bra input?
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 18:40   #4248
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Blev en Huawei P30 pro röd/orange, hoppas man blir nöjd. Den verkar ha fått bra kritik.
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-16, 19:10   #4249
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenflaska Visa inlägg
Blev en Huawei P30 pro röd/orange, hoppas man blir nöjd. Den verkar ha fått bra kritik.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 01:03   #4250
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Vilken mobil är det som gäller nu om man vill ha som mest privacy och minst övervakning, minst kopplat till facebook osv? (Smartphones)
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 06:54   #4251
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Vilken mobil är det som gäller nu om man vill ha som mest privacy och minst övervakning, minst kopplat till facebook osv? (Smartphones)
Vilken som helst som du flashar cerberus på, annars finns ju blackphone och andra billigare varianter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 08:39   #4252
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 291
Samsung S10 plus eller Note 10 plus?
Har förbeställt Noten och den kommer den 30e.
Är CPUn i S10 plus mkt sämre än i Noten? Stor skillnad mellan 9820 vs 9825, kollat lite tester men blir inte klokare av det direkt.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 09:19   #4253
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Trodde att min Oneplus 5 sjong pa sista versen nar dash charge slutade funka, reboota och rengjorde uttaget precis som man foreslog pa natet utan resultat

Slutade med att jag kopte en ny sladd for £3.00 och nu funkar den som vanligt igen sa nu haller den sig ett tag till tills nat spannande dyker upp

Laxan man har lart sig: Dash charge ar minsann viktigt
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 10:27   #4254
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Trodde att min Oneplus 5 sjong pa sista versen nar dash charge slutade funka, reboota och rengjorde uttaget precis som man foreslog pa natet utan resultat



Slutade med att jag kopte en ny sladd for £3.00 och nu funkar den som vanligt igen sa nu haller den sig ett tag till tills nat spannande dyker upp



Laxan man har lart sig: Dash charge ar minsann viktigt
Kom ihåg att putsa högtalaren med aceton också.

Jag bytte kameraglas på min opt3t för typ 50kr. Det oleofobiska skiktet var borta

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-28, 13:46   #4255
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 291
Det blev en Samsung note 10 plus!
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 14:12   #4256
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Dags att byta mobil, kan inte ladda min galaxy S7 längre, eller koppla in hörlurar. (Ja jag har fått bort allt damm i uttagen.) Vad finns det för prisvärda mobiler på marknaden nu?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 14:23   #4257
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Dags att byta mobil, kan inte ladda min galaxy S7 längre, eller koppla in hörlurar. (Ja jag har fått bort allt damm i uttagen.) Vad finns det för prisvärda mobiler på marknaden nu?
Asnöjd med min P30 Pro.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 10:28   #4258
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 291
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Dags att byta mobil, kan inte ladda min galaxy S7 längre, eller koppla in hörlurar. (Ja jag har fått bort allt damm i uttagen.) Vad finns det för prisvärda mobiler på marknaden nu?
Denna är nog mest prisvärd. Xiaomi-mi-9t-pro

https://www.mi-store.se/sv/mobiltele...b-carbon-black
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:00   #4259
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Dags att byta mobil, kan inte ladda min galaxy S7 längre, eller koppla in hörlurar. (Ja jag har fått bort allt damm i uttagen.) Vad finns det för prisvärda mobiler på marknaden nu?
Vilket pris tänker du dig? Du hade en s7, var du nöjd med prestandan eller tyckte du den var seg? Xiaomi mi9t pro/redmi k20 pro är samma telefon, redmi telefonen kan du köpa från aliexpress.com för runt 3000:-. väldigt prisvärd.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-20, 14:55   #4260
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Jag är trött på att min Samsung Galaxy S9+ inte klarar en heldag med ordentlig användning av till exempel kamera och navigation. Så jag tänkte köpa ett battery case. Vilket är bäst? Ska helst kunna sitta på jämt, gå att ladda luren och caset trådlöst och ska helst inte vara skitfult/skitstort. Vad har vi för tips?

Tack på förhand!

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)