Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-27, 09:50   #31
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Det är bara att identifiera sig som kvinna under tiden så är det inga problem. Alt. skriva in frugan eller något som en låtskrivare.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:01   #32
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Tror du kreativitet vinner mot strukturer? Det tror inte jag. Du överskattar meritokratin.

Jag tycker det är helt lugnt att de gör så. Inget annat verkar ju ha hjälpt. Det är samma gamla jaktlag som förekommer år in och år ut.

Sen om evenemanget är värt något alls, det kan jag vara tveksam till. Men det verkar relativt poppis.
Fan vilken skit du spyr ur dig.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:02   #33
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Och då skall de enskilt bestämma? Så funkar det aldrig.
Vi kan börja med att SVT ska vara opartiska.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:09   #34
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Tror du kreativitet vinner mot strukturer? Det tror inte jag. Du överskattar meritokratin.

Jag tycker det är helt lugnt att de gör så. Inget annat verkar ju ha hjälpt. Det är samma gamla jaktlag som förekommer år in och år ut.

Sen om evenemanget är värt något alls, det kan jag vara tveksam till. Men det verkar relativt poppis.
Detta är verkligen höjden av åsiktsdiktatur. Att anse att det är ok att könsorganets fysiska utformning är viktigare än kreativitet eller en musiklyssnares egna preferenser.
Det viktiga, för dig, är inte om en låt är bra eller om låtskrivare är skicklig. Det viktiga är hur många penisar och vaginor som ligger bakom låten och hur fördelningen mellan dessa könsorgan ser ut.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:10   #35
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Fan vilken skit du spyr ur dig.
"Skit" för att du inte är enig? Du förnekar befintliga strukturer och hur de motverkar förändring?

Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Vi kan börja med att SVT ska vara opartiska.
Opartiska i sin nyhetsrapportering ja. Men program är aldrig opartiska. De är blott program. Och SVT har precis som regeringen en progressiv agenda. Som inte faller alla i smaken.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:12   #36
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Fan vilken skit du spyr ur dig.
Jag har läst mycket dumt i mina dagar men det här är i absoluta toppen av vansinne. Men så kan man heller inte begära att en SJW skall ha sunt förnuft.

För dom handlar allt i världen om könsorganets utseende förutom att det aldrig gör det. Män och kvinnor finns inte, könsskillnader finns inte, men ändå skall "kvinnor" (som inte finns) kvoteras in bland män (som inte heller finns). Och så lite vegansim på det.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:14   #37
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Detta är verkligen höjden av åsiktsdiktatur. Att anse att det är ok att könsorganets fysiska utformning är viktigare än kreativitet eller en musiklyssnares egna preferenser.

Det viktiga, för dig, är inte om en låt är bra eller om låtskrivare är skicklig. Det viktiga är hur många penisar och vaginor som ligger bakom låten och hur fördelningen mellan dessa könsorgan ser ut.
Du misstar dig tror jag. Du tror att mängden gubbar i sammanhanget beror på deras kvaliteter. När det mer beror på att de känner varandra, är inne i branschen, och är gubbar i grupp. Som troligen vill behålla sina platser. Och hjälper varandra att göra det.
Det råkar bara vara könsfördelning som behöver utjämnas här. Kunde lika gärna vara något annat område där det råder obalans och tröghet att förändras.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:14   #38
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Var inte så hårda mot d1nny2 nu
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:15   #39
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Var inte så hårda mot d1nny2 nu
Hehe. Tack för sympatin
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:15   #40
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Men ni blir ju trollade av danny? Eller? Haha, finns väl ingen möjlighet att någon kan mena så korkade saker.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:26   #41
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Denna regel är bara ett spel för Galleriet.

Produktionen/SVT handplockar ju ändå låtskrivarna varje år så ingen utom dem själva kommer att kunna bidra till någon förändring ändå

Många luras att tro att det är en öppen tävling där vem som helst kan skicka in bidrag och komma med. Eller ja man kan såklart skicka in ett bidrag men förhoppningarna om att antal bör man hålla nere till 0. Endast nån enstaka låt från en no name-låtskrivare tas med. De flesta låtskrivare är kontrakterade redan innan de ens börjat skriva på sina bidrag.
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:31   #42
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tycker faktiskt Danny har en poäng. Om ni tror att kreativa verk döms objektivt för sin kvalitet, utan att upphovsperson spelar roll, då är ni rejält ute och cyklar. Speciellt om ni tror att inte könsorganet är viktigt.

Det finns otal exempel från verkliga livet. I högstadiet, t ex, när ingen skrattade när den töntiga killen drog ett skämt, men hela rummet rågarvade en halv dag senare när den coola killen drog exakt samma skämt. Själv lägger jag upp mycket skämt och skämtbilder online; samma skämt kan få tvåtusen gillningar på en sida, men fem på en annan. Var skämtet objektivt roligare på sidan med många gillningar? Vi vet alla att snygga tjejer får mer gillningar av en selfie med orden ”på väg till jobbet” än vad en kille eller ful tjej får av en genial utläggning. Och kolla bara på vilka filmer som blir populärast; skulle ni ärligt talat säga att de är de bästa filmerna som görs på planeten vid tillfället? Ni kanske älskar Twilight, vad vet jag.

Så när Danny påstår att gubbgänget bakom Mello låter sina grabbpolare få sina låtar igenom, medan betydligt bättre låtar skrivna av kvinnor faller bort, då är det mycket möjligt att han har rätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-05-27 klockan 10:32.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:37   #43
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Egentligen kan man ju se det som positivt oavsett vilket håll man betraktar det ifrån. Let's face it, marknadskrafterna har aldrig styrt ett SVT-program. Men nu blir det bara svårare för de metropolitiska gubbcheferna att castingcoucha stackars män.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:45   #44
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Problemet ni beskriver handlar inte om genus för fem öre. Det handlar eventuellt om ett systemfel i meningen svågerpolitik eller kompisgäng, men inte genus.
Gör så samma låtskrivare endast får delta 2 gånger under fem år. Låt folket rösta på vilka låtskrivare som får skriva låtarna, eller på något annat sätt. Men att kvotera är det absolut dummaste sättet att rätta till problem.
Jag är i grunden emot all form av kvotering, oavsett branch, tillfälle och orsak. Det finns alltid en bättre lösning på problemet, eftersom problemet ALDRIG beror på om det är kvinnor eller män som deltar.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:55   #45
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Om ni tror att kreativa verk döms objektivt för sin kvalitet, utan att upphovsperson spelar roll, då är ni rejält ute och cyklar.
Att SVT och Melodifestivalen är korrupt, det är nog de flesta överens om. Däremot så tror jag inte likt d1anny2 att lösningen är att införa diskriminering genom att förbjuda män. Anonymisera istället bidragen och gör processen mer transparent.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)