Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-05-27, 08:59   #16
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Detta är så vansinnigt så jag har svårt att reagera. Jag skiter i mello men att styra konst och musik utifrån genuspedagogik (detta hittepå) är ju bara sjukt.

Skall dom kvotera in kvinnor i alla helmanliga band snart också, annars förbjuda deras musik? Lill Babs i Metallica, najs.

Varför vill dom inte kvotera in kvinnor bland gruvarbetare? Kanske höja straffen för kvinnor också så vi får mer kvinnor i fängelse och därmed en jämnare könsfördelning på insidan? Kanske tvångsbehandla alla kvinnor med testosteron och därmed höja deras sexualdrift + förse dom med lite valium för att lätta på hämningarna så att fler kvinnor begår våldtäkt på öppen gata, så att inte män är överrepresenterade här också? Oj vilken genusspännande framtid vi har, allt skall vara 50% lika annars skall det tvingas att bli så.

Senast redigerad av 40plus den 2020-05-27 klockan 09:03.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:04   #17
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209


__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:05   #18
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 062
Progressivt är numera ett nyord för regressivt i stil med krig är fred etc. .
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:09   #19
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Därför behöver det emellanåt forceras. Men jag gissar att ni inte är med på den devisen.
Nej, att jubla över rassegregering och diskriminering utifrån kön och hudfärg går emot mina liberala åsikter om en meritokrati. Att mina skattepengar läggs på sådana föråldrade koncept är tragiskt.

Samtidigt skjuter de sig själva i foten. Varje gång en kvinna är med nu så finns molnet att hon bara är inkvoterad för att fylla kvinnokvoten. Värdet av att faktiskt vara med blir obefintligt, likt en participation award, för sitt sexorgan.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:13   #20
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Nej, att jubla över rassegregering och diskriminering utifrån kön och hudfärg går emot mina liberala åsikter om en meritokrati. Att mina skattepengar läggs på sådana föråldrade koncept är tragiskt.



Samtidigt skjuter de sig själva i foten. Varje gång en kvinna är med nu så finns molnet att hon bara är inkvoterad för att fylla kvinnokvoten. Värdet av att faktiskt vara med blir obefintligt, likt en participation award, för sitt sexorgan.
Finns ett inledande motstånd. Men när väl trenden är bruten och gubbarna i jaktlaget inte längre bestämmer allt, då blir det standard utan att någon behöver tvinga fram.
Tror du kvinnlig rösträtt kändes naturligt för alla från början? Knappast.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:16   #21
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Detta är så vansinnigt så jag har svårt att reagera. Jag skiter i mello men att styra konst och musik utifrån genuspedagogik (detta hittepå) är ju bara sjukt.

Skall dom kvotera in kvinnor i alla helmanliga band snart också, annars förbjuda deras musik? Lill Babs i Metallica, najs.

Varför vill dom inte kvotera in kvinnor bland gruvarbetare? Kanske höja straffen för kvinnor också så vi får mer kvinnor i fängelse och därmed en jämnare könsfördelning på insidan? Kanske tvångsbehandla alla kvinnor med testosteron och därmed höja deras sexualdrift + förse dom med lite valium för att lätta på hämningarna så att fler kvinnor begår våldtäkt på öppen gata, så att inte män är överrepresenterade här också? Oj vilken genusspännande framtid vi har, allt skall vara 50% lika annars skall det tvingas att bli så.
Instämmer till fullo!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:20   #22
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Finns ett inledande motstånd. Men när väl trenden är bruten och gubbarna i jaktlaget inte längre bestämmer allt, då blir det standard utan att någon behöver tvinga fram.
Tror du kvinnlig rösträtt kändes naturligt för alla från början? Knappast.
Så det är inte konsumenten av musiken som får bestämma vad denne vill lyssna på? Det skall genusbetvingas?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:22   #23
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Tror du kvinnlig rösträtt kändes naturligt för alla från början? Knappast.
För att rösträtt var en eftergift till de män som skickades ut för att dö i krig? Nej, då kändes det nog inte naturligt att ge det till alla kvinnor från början. Men vad har Sveriges värnplikt med Melodifestivalen att göra?
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:31   #24
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Så det är inte konsumenten av musiken som får bestämma vad denne vill lyssna på? Det skall genusbetvingas?
Visst får konsumenten bestämma vad de lyssnar på. Men SVT sänder och betalar för Mello. Då får de även bestämma regelverket för de som vill delta.

Om du i protest mot ökat kvinnligt deltagande i kultur inte vill lyssna på musiken, då står det sig fritt.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:33   #25
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
För att rösträtt var en eftergift till de män som skickades ut för att dö i krig? Nej, då kändes det nog inte naturligt att ge det till alla kvinnor från början. Men vad har Sveriges värnplikt med Melodifestivalen att göra?
Det har ett samband i att önskade förändringar som går för sakta pga rådande strukturer behöver tvingas igenom. En begravning åt gången håller inte, då införs regler tills det framstår som självklart och reglerna inte behöva längre.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:35   #26
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Visst får konsumenten bestämma vad de lyssnar på. Men SVT sänder och betalar för Mello. Då får de även bestämma regelverket för de som vill delta.

Om du i protest mot ökat kvinnligt deltagande i kultur inte vill lyssna på musiken, då står det sig fritt.
Det är alla skattebetalare som står för notan.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:35   #27
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Visst får konsumenten bestämma vad de lyssnar på. Men SVT sänder och betalar för Mello. Då får de även bestämma regelverket för de som vill delta.

Om du i protest mot ökat kvinnligt deltagande i kultur inte vill lyssna på musiken, då står det sig fritt.
Nej, jag och svenska folket betalar mello. Jag var mer intresserad om du tycker att det är bra eller dåligt att en statligt finansierad organisation skall styra musik med tvång utifrån genusperspektiv. Att kreativiteten inte är lika viktigt som hur könsorganet ser ut på upphovsmännen/upphovskvinnorna?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:36   #28
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Det är alla skattebetalare som står för notan.
Och då skall de enskilt bestämma? Så funkar det aldrig.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:38   #29
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Nej, jag och svenska folket betalar mello. Jag var mer intresserad om du tycker att det är bra eller dåligt att en statligt finansierad organisation skall styra musik med tvång utifrån genusperspektiv. Att kreativiteten inte är lika viktigt som hur könsorganet ser ut på upphovsmännen/upphovskvinnorna?
Tror du kreativitet vinner mot strukturer? Det tror inte jag. Du överskattar meritokratin.

Jag tycker det är helt lugnt att de gör så. Inget annat verkar ju ha hjälpt. Det är samma gamla jaktlag som förekommer år in och år ut.

Sen om evenemanget är värt något alls, det kan jag vara tveksam till. Men det verkar relativt poppis.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:40   #30
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Fel väg att gå. De borde kvotera in Benny Andersson i alla låtar istället. Då jävlar hade ni fått se på musik.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)