Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-15, 10:12   #31
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
vågen säger vad du gått upp, inte om det är fett/vatten/muskler/tarminnehåll så vi pratar nog samma språk. 1kg fett= ca7500 kcal och på 2800-3000 kcal per dag ligger du knappast på 2000 i överskott. snarare 500(?) vilket är 0.5kg i fett/muskler.
Okej, jag förstår vad du menar och jag tror själv att det beror på vätska i kroppen då jag har kissat som bara den de senaste dagarna. Vikten är däremot morgonvikt så jag vet inte riktigt om det kan vara tarminnehåll men annars håller jag med! Jag ser det bara som något positivt i varje fall!

P.S Det är knappast 500 kcal överskott heller! Skulle gissa på 200-300 MAX!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 10:14   #32
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av llu1201 Visa inlägg
nu är inte jag rätt person att säga detta men man kan tydligen bara gå upp 5kg ren muskelmassa/år.

Förövrigt tycker jag att du ser bra ut rätt deffad ut på bilden
fortsätt kör!
Det har jag också hört någonstans men muskelmassan för mig är inte prio. Det är hur jag ser ut som är prio (detta når jag ju iofs genom mer muskelmassa men jag hoppas du förstår min poäng! )
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 11:34   #33
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av RykteT;5928211

P.S Det är knappast 500 kcal överskott heller! Skulle gissa på 200-300 [U
MAX[/U]!
då lär du knappast lagt på dig mer än 0, 5kg under en vecka. det jag menade med vätska är att musklerna binder vätska de tror jag inte har något med urineringen att göra

keep on going!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 12:26   #34
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Oj, för det första önskar jag dig lycka till med dina mål!
För det andra tycker jag du ska sluta lägga för mycket vikt vid varje dag. Jag kan diffa +/- 3 kg på någon dag bara genom att manipulera med vätskan i kroppen, och som någon skrev så binds vätska i musklerna vilket kan få en att vara tillfälligt lite svullen samt tung. Har du precis börjat träna ben är det säkert möjligt att det är det som spökar, eller så binder du vätska av den där gainern du tar på kvällarna. I varje fall, försök att inte räkna viktuppgång för varje dag sådär, det kan lätt ge ångest och sånt för att man lurar sig själv. Om du skulle räkna ut en medelvikt per vecka så spelar det inte så stor roll om du en dag har bundit extra vatten, för de två veckor du skrivit här så vägde du i snitt 62,7 vecka 31 och 63,1 vecka 32. Så får du se vad det blir av veckans snitt. Men tänk inte för mycket om du ökar lite väl mycket såhär i början, det planar ut.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 15:18   #35
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Oj, för det första önskar jag dig lycka till med dina mål!
För det andra tycker jag du ska sluta lägga för mycket vikt vid varje dag. Jag kan diffa +/- 3 kg på någon dag bara genom att manipulera med vätskan i kroppen, och som någon skrev så binds vätska i musklerna vilket kan få en att vara tillfälligt lite svullen samt tung. Har du precis börjat träna ben är det säkert möjligt att det är det som spökar, eller så binder du vätska av den där gainern du tar på kvällarna. I varje fall, försök att inte räkna viktuppgång för varje dag sådär, det kan lätt ge ångest och sånt för att man lurar sig själv. Om du skulle räkna ut en medelvikt per vecka så spelar det inte så stor roll om du en dag har bundit extra vatten, för de två veckor du skrivit här så vägde du i snitt 62,7 vecka 31 och 63,1 vecka 32. Så får du se vad det blir av veckans snitt. Men tänk inte för mycket om du ökar lite väl mycket såhär i början, det planar ut.
Det var nog något sådant jag behövde höra!

Jag vet att man inte borde lägga krut på sin dagsvikt men som sagt så har jag lite problem när det gäller den biten!

Vad vågen än står på så kommer jag i varje fall inte ändra mitt kostschema så att jag börjar äta mindre!

Måste också tilläggas att det var ett bra tips att räkna ut veckans medelvikt. Det ger mg nog lite mer krut och gör mig lite lugnare när jag ser att det inte blir så galet ändå!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 15:29   #36
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av RykteT Visa inlägg

Måste också tilläggas att det var ett bra tips att räkna ut veckans medelvikt. Det ger mg nog lite mer krut och gör mig lite lugnare när jag ser att det inte blir så galet ändå!
ladda ned appen "Libra" man skriver in sin vikt varje dag så får ritar den en graf där du kan se den exakta vikten varje dag och även en linje som motsvarar medelvikten. du kan oxå se hur stort kcal över/under skott du ligger på m.m. rolig och bra app
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 09:47   #37
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
ladda ned appen "Libra" man skriver in sin vikt varje dag så får ritar den en graf där du kan se den exakta vikten varje dag och även en linje som motsvarar medelvikten. du kan oxå se hur stort kcal över/under skott du ligger på m.m. rolig och bra app
Tack för ett mycket bra förslag! Skall göras omgående!

Här är i varje fall loggen som uteblev igår då jag hade fullt upp...

16e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 64,1 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Rygg-Biceps

Fysisk status: Efter ett väldigt lyckat bicepspass där jag fortsätter att slå nya personliga rekord så kan man acceptera ett halvdant ryggpass som ändå blev bättre än förväntat i slutändan! Nu (dagen efter) kan jag säga att det var två mycket bra pass!

Psykisk status: Det var tungt att gå från gymmet igår trots många goda råd och tips från både sweetkarolina och Jeml. Min bror är nämligen på besök och jag har en tendens att få grov ångest när han är här. Jag vet inte varför det är så men jag tror det har att göra med att han är en sådan människa som kan slänga i sig hur mycket mat som helst utan att bli fet. För mig är det extra jobbigt denna helgen då skolan börjar på måndag och det var dagen innan skolan började (förra året) som jag blev inlagd på sjukhus första (och sista) gången i mitt liv på grund av mina sjukdom.. Jag måste nog be honom att åka hem tidigare än han planerat...
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 10:07   #38
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
lite bilder på vad du äter och näringsvärden vore kul

sen finns det inga som kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt ifall dom inte förbränner det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 10:18   #39
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
lite bilder på vad du äter och näringsvärden vore kul

sen finns det inga som kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt ifall dom inte förbränner det.
Gårdagens näringsvärden var:
Kcal: 2900
Fett: 60.5 g
Protein: 300 g
Kolhydrater: 258.5 g

Nej, det är sant men han har någon hormonstörning (tror jag det var) som ökar på hans ämnesomsättning.
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 11:30   #40
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av RykteT Visa inlägg
Gårdagens näringsvärden var:
Kcal: 2900
Fett: 60.5 g
Protein: 300 g
Kolhydrater: 258.5 g

Nej, det är sant men han har någon hormonstörning (tror jag det var) som ökar på hans ämnesomsättning.

bra Makros

okej då är det en annan sak
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 11:40   #41
tearz
Registered User
 
tearzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 223
Sitter lite i samma båt som dig angående ätstörningar /:

Lycka till och detta kommer följas.
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203518

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 18:21   #42
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
bra Makros
Tackar! Jag är väldigt noga med vad jag äter som du säkert förstår!


Citat:
Ursprungligen postat av tearz Visa inlägg
Sitter lite i samma båt som dig angående ätstörningar /:

Lycka till och detta kommer följas.
Det är en jobbig sits att vara i och det är inget jag ens skulle önska min värsta fiende. Jag hoppas i varje fall att min journal här hjälper dig lite med självförtroendet och om du behöver råd eller liknande så är det bara att fråga då jag antagligen vet vad du känner/går igenom!

17e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 64,0 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Ben-Mage

Fysisk status: Jag verkar ha fått kläm på det här med benträningen nu och det är ju en grymt skön känsla! Enda negativa måste vara att när man ska köra plankan efter 1 h benpass så vibrerar hela kroppen som om jag fått en mindre stroke eller liknande!
Magpasset idag kan nog ha varit det bästa på länge också! Kan äntligen urskilja alla 3 paren magmuskler (antagligen kunde jag bara urskilja de 2 översta innan för att jag hade för lite muskler på magen)! Detta har boostat mitt självförtroende något så enormt!

Psykisk status: Fick en panikattack i omklädningsrummet på gymmet efter ett gräl med morsan. Efter ett hårt slag in i en metallpelare lugnade jag ner mig däremot och kunde använda ilskan i träningen istället! Tur att ingen var där (hade antagligen trott jag var galen)!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 09:41   #43
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Blev lite försenad från igår men bättre sent än aldrig!

18e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 64,1 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2250 kcal
Dagens träningspass: VILODAG!

Fysisk status: Gårdagen var rätt lugn då jag bara låg stil hela dagen och slappade. Kollade genom alla tre sagan om ringen filmerna (extended version såklart) så ni kan ju föreställa er hur mycket jag rörde mig igår.

Psykisk status: Hade grym ångest igår (därför jag kollade film) då min mor hade sagt till mig att jag fick ta och "stå ut med ångesten, du är ju van". Den är sjukt skön att höra när man har dödsångest och vill bara försvinna... Från sin mor...
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 22:41   #44
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
19e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 64,1 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Kondition-Mage

Fysisk status: Det känns som om jag högpresterar på gymmet varje gång jag kommer dit, nu för tiden! Skön känsla. Märker också på min kropp att jag har fått större muskler men lite slappare (tror det är vatten och kolhydratsansamlingar) och det känns skönt att den nya dieten gör skillnad åtminstone.

Psykisk status: Kunde lugnt mått bättre. Får mer och mer ångest för var dag som går. Vilodagar är hemska då jag fortfarande har energi men inte vill slita ut mina muskler. Har fått riktigt mörka tankar angående min kropp också då jag har blivit större och mer "fyllig". Det gör inte saken bättre att jag låter det gå ut över min familj vilket ger mig ännu mer ångest. Jag ångrar så mycket av det jag sagt och utsatt min familj för, så som ångestattacker och påhopp. Jag önskar att jag inte var född väldigt ofta nu för tiden då jag sårar dem men kan inte riktigt känna någon sorg.

En utav mina högsta önskningar är just nu att bara kunna känna någon känsla (bortsett från ångest). Gråta är omöjligt, trots att jag är ledsen, för jag känner ingen sorg. Skratta går men jag känner ingen glädje genom skrattet. Ett tomt skal där ångesten ekar inuti är mitt liv nu och jag orkar inte med det. Jag vet att jag slänger bort de bästa åren i mitt liv på grund utav all ångest och jag vet hur mycket mina föräldrar lider för att de inte kan hjälpa mig.

Jag som är väldigt filosofisk av mina undrar: Varför i he***te föds man om man hade orsakat mindre smärta och lidande om man inte fötts? Varför ska man sätta ett barn till världen då det inte finns någon mening med ens existens? Varför är inte livet enkelt?

FAN!! Orkar inte med det här..
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 20:36   #45
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
20e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 64,8 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Bröst-Triceps

Fysisk status: Som sagt hade jag en morgonvikt på 64,8 och det absolut bästa av allting är att jag inte kunde bry mig mindre! Här ska ni få förklaringen till varför:

1. Jag började 3:an på gymnasiet idag och tänkte klä upp mig lite fint så tog på mig en skjorta. Det här låter väll inte så konstigt tycker ni men det är så att jag krympte ur alla mina skjortor innan sommarlovet. Det som gjorde mig så glad var att skjortan idag var för liten över axlarna och bröstkorgen och passade perfekt i midjan vilket innebär att jag har blivit bredare!

2. Jag körde bröst-triceps idag i gymmet och slog nytt PB i bänkpress! Det blev 5x85 kg och det känns toppen att kunna lyfta 20 kg mer än sin kroppsvikt!

Psykisk status: Det märktes på min mor att hon var ledsen över hur dåligt jag mådde så jag bad om ursäkt för hur jag betett mig på senaste tiden och vi kom fram till att vi skulle göra vårt bästa för att kämpa vidare!
Idag har helt enkelt varit en toppendag!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)