Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-07, 21:35   #16
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
ät mer 3000kcal + på den vikten upp till 70kg iaf! kanske 3500
Jag vet att jag borde. Det är bara så Jä*la svårt när ens hjärna säger: NEJ!!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 21:42   #17
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av RykteT Visa inlägg
Jag vet att jag borde. Det är bara så Jä*la svårt när ens hjärna säger: NEJ!!
tips om problemet är att du är mätt, byt ut lite/all vätska i din gainer eller vassle drink mot grädde, vips så är du uppe i kcal fort som attan

jag är 186cm och deffar till 75kg utan att ha några muskler att tala om. så tryck så mycket kcal du kan till typ 70kg där kanske du ska ta det lite saktare imo. njut av alla goda saker medans du kan se bara till att hålla proteinet högt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-07, 21:45   #18
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
tips om problemet är att du är mätt, byt ut lite/all vätska i din gainer eller vassle drink mot grädde, vips så är du uppe i kcal fort som attan

jag är 186cm och deffar till 75kg utan att ha några muskler att tala om. så tryck så mycket kcal du kan till typ 70kg där kanske du ska ta det lite saktare imo. njut av alla goda saker medans du kan se bara till att hålla proteinet högt.
Jag hoppas jag får hem min gainer innan fredag så ska jag försöka börja med 3000 på söndag. Kommer säkert få en härlig känsla i en vecka och sen kommer ångesten!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-08, 22:19   #19
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Nionde loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 62,6 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Rygg-biceps

Fysisk status: Fick idag hem min Gainer som jag tog efter träningen. Sjukt god och jag hoppas den gör det den är till för nu också! Ökade mitt kaloriintag ett snäpp idag.

För att tala om träningen så är jag väldigt nöjd. Ett bra pass med några ljusglimtar så som att jag ökat i bicepscurl igen! Även rygg är underbart skönt att köra enligt mig då man får sån grymt skön hållning!

Psykisk status: Som sagt har jag fått hem gainern och den fick mig väll att ta mig i kragen och öka lite i kaloriintag. Jag har däremot haft en del ångest under eftermiddagen/kvällen på grund av magen (min Akilles häl) då jag inte ser magrutorna lika tydligt idag. Jag antar att detta är ett bra tecken då jag även gått upp i vikt och har fått större armar, axlar samt bröst men det slår ett hårt slag mot min psykiska barriär så jag kommer antagligen vara ett odrägligt as de närmaste dagarna. Nu fan ska jag klara detta!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-08, 22:36   #20
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
P.S Kommer bild upp på Lördag och då kommer förhoppningsvis även lite mer självförtroende att smyga sig in i hjärnan (tänker lägga upp bild mest för att bevisa att jag brytit mig ur mina vanor). Höll även på att glömma: Första Freakin' benpasset i mitt liv imorgon! Blir intressant att se hur det slutar!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 21:14   #21
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Tionde loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 62,9 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Mage-Ben

Fysisk status: Dagens pass var mitt livs första benpass *Applåder*! Kan ju lugnt säga att det var underbart, givande, smärtsamt och euforiskt på en och samma gång! Kunde inte gå upp för källartrappan tidigare för att hämta lite mat så blev till att sätta sig på ändan och hasa sig upp (som när man var typ 3 år och för liten för trappstegen). Träffade sedan en kompis på gymmet och även om magpasset blev otroligt bra idag så gillar jag att träna själv trots allt (eller att i varje fall träna med någon i samma liga som en själv) så blev lite störd av detta.

Imorgon är det vilodag (thank god!) så det blir till att lugna ner mina ömmande benmuskler och njuta utav The dark knight rises imorgon kväll!

Psykisk status: Har gått upp en smula i vikt och det är alltid ett plus trots att denna underbara hjärna säger att det är något dåligt... Har bestämt att från och med söndag äta 3000 kcal/träningsdag och det kommer bli tufft, men jag skall klara det!

Har lite småproblem med mitt utseende annars men det kommer fixa sig snart tror jag (tyvärr vill hjärnan att det går snabbare än kroppen vill).
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 22:14   #22
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Elfte loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 63,1 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2400 kcal
Dagens träningspass: VILODAG!!

Fysisk status: Smärtan.. I.. Benen.. Är.. UNDERBAR!! Känslan av att gå på två glasspinnar kan jag leva med bara för att man känner sig så levande!

Psykisk status: Har varit en tung dag psykiskt då jag inte var nöjd med gårdagens magpass men det blev lite lättare när man såg att man gått upp på vågen i morse! Keep on fighting viskar en röst nu.
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 20:04   #23
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Tolfte loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 63,9 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2350 kcal
Dagens träningspass: VILODAG!!

Fysisk status: Som sagt har jag gått upp nästan 0,8 kg (morgonvikt) sen igår så jag är såklart överlycklig över detta när det kommer till fysiken. Lägger även ut en bild nedan för att visa dagens utseende.

Psykisk status: Som jag gissade så gick jag upp i vikt och det har slagit tungt mot min hjärna idag då jag känt mig tjock sen jag steg upp i princip... Men jag vet att det är något jag måste göra så får ta och bita ihop och bara träna på och sen njuta av hur jag kommer bryta ner min hjärna ett tag här framöver!

P.S Ber om ursäkt för dålig bildkvalité! Tagen i badrummet, själv, utan att spänna några muskler! Lägger upp några bättre bilder snart där jag även spänner kroppen för att ni ska få en lite bättre bild.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_0992.jpg (94.2 KB, 131 visningar)
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 22:08   #24
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
13e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 64,1 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Kondition-Mage

Fysisk Status: Mycket bra träningspass idag trots träningsvärk i benen. Har även bestämt mig för att lägga mig på 2900 kcal en vecka till innan jag ökar då jag uppenbart har gått upp i vikt trots det låga kaloriöverskottet! Jag är nöjd med att ha gått upp i vikt i varje fall och hoppas den här trenden fortsätter!

Psykisk status: Det är som sagt ansträngande att inte få ångest för det jag äter men jag kommer antagligen att komma över det snart! Sjukt skönt att få träna idag igen, då jag blir nojig när jag bara sitter hemma!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 18:27   #25
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
14e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 63,7 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Bröst-Triceps

Fysisk status: Kändes grymt skönt att träna styrka igen efter 3 dagars dåsighet med bara ett konditionspass. Aldrig haft sådan pump i triceps som jag hade idag och för första gången skippade jag att köra bänkpress under ett bröstpass och tränade bara sned-bänk och hantelpress (tillsammans med det vanliga). Vi får se resultatet imorgon (då jag hoppas/tror att jag har träningsvärk)!

Psykisk status: Inget riktigt att säga här förrutom det faktum att jag inte har så mycket ångest längre för att jag gått upp i vikt! Jag har på tal om det nått sommarens mål som var att gå upp 2 kg tills skolan började (har gått upp 3 kg+)! ACHIEVEMENT COMPLETE!! Detta blir en milstolpe i jakten på nästa mål som är 70 kg blankt! Sen får vi se vart det tar mig!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 19:08   #26
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
15e loggen:
Ålder: 18 år
Vikt: 64,0 kg
Längd: 183 cm
Dagens kaloriintag: 2900 kcal
Dagens träningspass: Axlar-Nacke-Mage

Fysisk status: Jag går som sagt upp i vikt snabbt som satan just nu! Jag vet att det är bra för mig och jag märker att jag blivit starkare och fått "större" "ådrigare" muskler på överkroppen och benen men min mage hänger inte med i utvecklingen på det sättet som jag önskar att den gjorde! Kan också bara vara inbillning såklart men 2 kg på 7 dagar känns som en jävla massa fett (även om jag tränat ben för första gången i mitt liv så musklerna där väger säkert en del). Detta spökar med min hjärna i varje fall och det är psykiskt påfrestande nu för jag vet inte om jag går upp för snabbt eller inte? Någon som kan svara?

Psykisk status: Som sagt så mår jag grymt bra över att ha fått större muskler över lag men det är jobbigt att ha lagt på mig mer fett på magen. Vet inte ens om jag har det eller om det bara är min hjärna som spökar men det gör mig grymt deprimerad just nu. Sjukt jobbigt att hela tiden få tydligare muskler över hela kroppen FÖRUTOM magen...
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 20:06   #27
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
du ökar lite fort i vikt kanske ja, men du väger ju väldigt lite. 1kg i månaden tror jag är lagom ifall man inte är underviktig.

att du inte tycker magen hänger med beror förmodligen på att den är full med mat inte att du har lagt på dig fett. upplever själv samma sak när jag ätit mycket (även under deff)

sen kan du omöjligt gått upp 2kg fett/muskler på 7 dagar på det låga kcal intaget. det mesta är förmodligen vatten och tarminnhåll. tycket du ska fortsätta med 3k 1-2veckor till och se hur vikten utvecklas nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 23:12   #28
RykteT
Registered User
 
RykteTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 6 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
du ökar lite fort i vikt kanske ja, men du väger ju väldigt lite. 1kg i månaden tror jag är lagom ifall man inte är underviktig.

att du inte tycker magen hänger med beror förmodligen på att den är full med mat inte att du har lagt på dig fett. upplever själv samma sak när jag ätit mycket (även under deff)

sen kan du omöjligt gått upp 2kg fett/muskler på 7 dagar på det låga kcal intaget. det mesta är förmodligen vatten och tarminnhåll. tycket du ska fortsätta med 3k 1-2veckor till och se hur vikten utvecklas nu.
Men nu är jag ju underviktig!

Vågen säger något annat än vad du säger där tyvärr men hade tänkt fortsätta med denna kosten i ca 2 veckor till och se vart jag står då!
RykteT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 23:32   #29
llu1201
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 203
nu är inte jag rätt person att säga detta men man kan tydligen bara gå upp 5kg ren muskelmassa/år.

Förövrigt tycker jag att du ser bra ut rätt deffad ut på bilden
fortsätt kör!
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=188029 <- Journal!
Mål 2012:
Knäböj 65(5x5)/80
Bänkpress 45/60
Marklyft 90/120
llu1201 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 05:32   #30
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Citat:
Ursprungligen postat av RykteT Visa inlägg
Men nu är jag ju underviktig!

Vågen säger något annat än vad du säger där tyvärr men hade tänkt fortsätta med denna kosten i ca 2 veckor till och se vart jag står då!
vågen säger vad du gått upp, inte om det är fett/vatten/muskler/tarminnehåll så vi pratar nog samma språk. 1kg fett= ca7500 kcal och på 2800-3000 kcal per dag ligger du knappast på 2000 i överskott. snarare 500(?) vilket är 0.5kg i fett/muskler.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)