Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-09, 18:12   #76
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
You know it!

Jag tror dom väger 10 kg. Kommer ihåg att vi hade stora diskussioner om det på mitt gamla gym.. alltid räknat med 10 kg dock. Ni har ju en våg på Stil så ta och prova nästa gång du är där.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 18:21   #77
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
You know it!

Jag tror dom väger 10 kg. Kommer ihåg att vi hade stora diskussioner om det på mitt gamla gym.. alltid räknat med 10 kg dock. Ni har ju en våg på Stil så ta och prova nästa gång du är där.
Smart. Jag gör en dubbelblindstudie, och berättar för den ena ez-stången att den minsann väger 20 kilo. Idiotsäkert.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 14:38   #78
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Dagens pass presenteras av Sepiamusic - Crazy Burn i samarbete med BelowAverage

Ben

Försök till muscle-ups
10 försök tot.
Försöker öva upp explosivitet i den rörelsen, långt kvar.

Partiel Knäböj
1x10 @stång
1x6 @stång
1x6 @60kg
1x6 @80kg
2x4 @90kg
1x6 @80kg

Enbensknäböj - pistol - med stöd, återigen
4x6
Fast jag klarade en med högerbenet utan stöd nu, woop woop woop!

Vadpress
1x10 @stång
3x6 @70kg

Bencurl
1x10 @21kg
3x6 @42kg

Handstand träning

Från sittande på knä till handstående -strikt
Cirkus 20 st över hela passet

Sedan blev det en jävla mängd gå på händer vanligt. Och med väldigt brett grepp och skorpionrygg. Testade även att stå på huvudet och sänka ned benen, sedan lyfta upp dem, tränar ländrygg och balans. Och sedan göra pushups därifrån. Och träna enarms handstående.
Ett par handstand pushups. Testade också att sänka mig ned från handstand till planche med böjda ben, det går en liten bara, bara resten kvar ju
Och kullerbyttor bakåt upp i handstående - dålig på dessa men det kommer!
Sedan stå på händerna som när man gör plankan, stå på underarmarna och ha händerna bredvid varandra och försöka på upp i handstående - fail

Överlag ett grymt roligt pass, blev inte nån jättevolym ben med det är inte det jag brinner för heller. Balansen och säkerheten i handstående har tagit nått steg fram nu känns det som, börjar kännas riktigt bra.


Chill-out musik: Sepiamusic - Ease Me
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 14:51   #79
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Gillar att det står "Ben" och sen direkt efter "försök till muscle-ups", märks att du brinner för benträning

Näe men bra böj, är det i närheten av parallellt djup eller?

Låter riktigt avancerat med de där handstand övningarna, mäkta imponerande, faktiskt. Jag blir lite jelly..
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 15:02   #80
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Gillar att det står "Ben" och sen direkt efter "försök till muscle-ups", märks att du brinner för benträning

Näe men bra böj, är det i närheten av parallellt djup eller?

Låter riktigt avancerat med de där handstand övningarna, mäkta imponerande, faktiskt. Jag blir lite jelly..
Jo, medveten om hur fult det blev med muscle-up grejen :P
Men tänkte att det skadar ju inte att dra igång kroppen lite extra innan böjen, tycker det är en knepig övning. Ang. djupet så vågar jag inte riktigt uttala mig, men gör det iallafall! Kanske 70 grader?

Funderade idag på att skrota knäböjen helt som det var tänkt från början och träna explosiva jämfota-hopp upp på plint eller något. Får se vad som händer, kanske testar det nästa pass.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 16:12   #81
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Funderade idag på att skrota knäböjen helt som det var tänkt från början och träna explosiva jämfota-hopp upp på plint eller något. Får se vad som händer, kanske testar det nästa pass.
Verkar dumt att skrota en sån bra övning..

Kör "jämfota-hopp" (aka. "upphopp" eller "box jumps") som komplement till knäböj om du vill. Väldigt rolig övning och ganska meningsfull om du vill bli mer explosiv.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 16:26   #82
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
You know it!

Jag tror dom väger 10 kg. Kommer ihåg att vi hade stora diskussioner om det på mitt gamla gym.. alltid räknat med 10 kg dock. Ni har ju en våg på Stil så ta och prova nästa gång du är där.
7,5kg väger EZ-stången på underground. Men, det verkar finnas allt mellan 7,5 och 20kg.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus

Senast redigerad av Ristretto den 2011-12-11 klockan 16:29.
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-12, 11:38   #83
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Axlar

Human flag träning
Ca 10 försök på varje sida. Detta lär nog ta de väntade 6-12 månaderna kändes det som idag

Militärpress
1x10 @stång
1x6 @50kg
4x2 @62.5kg
1x2 @62.5kg + 1 push-press
1x1 @62.5kg

Hängande benlyft
3x8

Lyft åt sidan
1x10 @5kg
2x6 @12kg - ostrikta
2x6 @10kg - strikta

Dips
1x8 @kv
1x6 @kv+15kg
2x5 @kv+40kg
1x4 @kv+40kg

Liggande axel-extension
1x8 @12.5kg
2x6 @15kg

Lyft framåt - hantel
3x6 @12.5kg

Delt flyes - maskin
1x10 @55
2x6 @59kg
2x6 @41kg - strikta
Tror jag kan ha varit för viktkåt här och inte haft helt ROM tidigare. Skiljer rätt lite i ROM men å andra sidan har jag inte bråttom att öka vikten.


Blev även lite träning av kullerbyttor och handstående i början av passet eftersom jag tränade med en likasinnad kamrat
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 11:27   #84
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Min mp3 har gått och hängt sig, men jag kan ju faktiskt ändå presentera mina pass med musik ändå.

Dagens pass presenteras av Atomship - Pencil Fight i samarbete med BelowAverage

Rygg

Pull-ups
1x6 @kv
1x3 @kv+24kg
1x2 @kv+32kg PB
1x3 @kv+24kg
1x1 @kv+32kg
1x0 @kv+40kg - illa, halvvägs enbart
1x2 @kv+24kg
1x10 @kv

Riktigt roligt att göra dessa nu, har fullt ROM även med 32 kilos

Hyper-extensions
1x8 @kv
3x6 @kv+15kg

Sneda rygglyft
3x6 @kv+15kg

T-bar - stång som är i ställning, hittar inga handtag för t-bar med fristång
1x10 @stång
1x6 @35kg
2x6 @55kg
Min ländrygg är vek som en pensionerad tant.

Sittande kabelrodd - v-handtag
1x6 @40kg
1x6 @70kg
1x5 @85kg
1x6 @70kg
1x6 @70kg

Preacher curl
1x6 @stång
1x3 @stång + 20kg
1x2 @stång + 25kg

Rotary torso - kör full ROM, så blir 6 set med 3 på varje sida
1x6 @2kg
3x6 @8kg

Hängande benlyft
3x8

Sen blev det paus med julmust och russin, älskar stil som bjöd , men gymfan spräcker ju min deff

Träning av handstående
1x10 från sittande på knä till handstående.

1x6 ca, "blomman" kallade två mma tränande killar på gymmet det :P vet inte vad det heter, men man står på händer med knäna på armbågarna, sedan går man (strikt) upp i handstående.

1x8 stående på underarmar
1x10 stå på huvudet. 5 av dessa sänk ryggen / rumpan och lyfte upp igen, tar finfint på ländryggen.

1x4 stå på huvud, sedan upp i handstående kontrollerat

2x2 handstand pushups

En del gå på händer, lite svårt att mäta volym.

Gå på händer och väga över till en hand växelvis. Gick ganska bra att stå på enbart högerhanden nu, känns som det blev 1.5 sekund iaf, vilket är PB!

Om det är fler som är intresserade av att lära sig på på händer och annat kan jag bara tipsa er att börja nöta. Det är roligt, och när man ger det lite tid känns det som att utvecklingen fullkomligen exploderar.

Chill-out musik: Taj Mahal - Lovin In My Babys Eyes
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 18:09   #85
oscape
Registered User
 
oscapes avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 274
Fint pass! Riktigt fint med viktade pull-ups :>, keep up!
oscape är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 19:24   #86
Hetz
Registered User
 
Hetzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 338
Fyhelvete, två riktigt feta pass du smällde av där! I vanlig ordning är pressarna riktigt riktigt bra! Riktigt snygga pullups också.

Son, you got potential.
__________________
Livet med diet-hjärna
Hetz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 12:15   #87
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
oscape: If I cant keep up I wont step up

Hetz: Passen fick större volym än jag tänkt, återstår att se om det var dumt. Men roligt var det. Tack och tack, master, you are too kind!

Dagens pass presenteras av Submersed - Hollow i samarbete med BelowAverage

Bröst

Bänkpress
1x10 @stång
1x6 @stång explosiva
1x6 @60kg
6x2 @90kg
Känns perfekt att ligga på dessa vikter, tungt och ansträngande men når inte alls i närheten av fail på samma vis som när jag gör fler reps.

Pullover - hantel
1x10 @20kg
2x6 @30kg
2x4 @35kg

Skullcrushers
1x10 @stång
1x8 @stång + 20kg
1x6 @stång + 30kg
2x4 @stång + 30kg

Pec-flyes, cable cross
1x10 @18kg
1x6 @23kg
2x6 @27kg

Face-pulls
1x10 @41kg
1x8 @59kg
2x6 @59kg

Hängande benlyft
2x8
1x6

L-chinups
1x6

Lite handstående i vanlig ordning, däremot blev det inge vidare och jag gav strax upp, triceps gav liksom vika.
Rörlighetsövning för bröst/skuldror när man håller en pinne i händerna framför kroppen, sen för armarna bakom kroppen med någorlunda raka armar. Kan tillägga att jag gör detta nästan varje pass nu, riktigt skönt.

Vilodag imorrn, jag vill inte

Chill-out musik: Submersed - Answers
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 12:20   #88
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Gjorde du 6 set med 2 reps?
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 12:20   #89
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Ja, dåligt?

Kan tillägga till Danne2k's nöje (hoppas jag) att jag värmde upp inför bänken med utåtrotationer och gummiband nu, och gjorde såna där axelrotationer man alltid tvingades göra joggandes under skolidrotten. Kändes riktigt bra och tar ju inte lång tid heller, OPTI!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2011-12-14 klockan 12:24. Anledning: tillägg
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 12:25   #90
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Ja, dåligt?
Nä. Bara kollade så att jag antog rätt om vad som är set och vad som är reps.

Du får rätt hög volym på passen. Du känner dig inte sliten, med tanke på dieten?
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)