Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-14, 23:40   #121
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
I see! Vad tyckte du om Koloz koffein? Är en tablett 100 eller 200mg? Lite tidigt för en recension efter en dosering kanske
Under själva passet var det väl nja, tog tabletten ca 45 min innan gymmet och det kanske var lite sent. Efter passet var jag jävligt pigg däremot, stora problem att somna efteråt...

Ny utvärdering imorgon.

Fan, Omark uppflyttad till andralinen, de spelar på 3,5 h... Bara sovit 5 timmar inatt och har alla möjligheter i världen att vrida tillbaka dygnet å få bra dygnsrytm men är så jävla sugen på att se matchen. Svåra val. Onödigt sova bort halva dagen, måste träna å skriva skola.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-15, 07:53   #122
Curls
Yatesism
 
Curlss avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 4 368
Här regnar det in PB! Bra jobbat Davvan
__________________
Roc Marciano - Panic
Curls är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-15, 14:13   #123
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
Här regnar det in PB! Bra jobbat Davvan
Regnar vet jag inte, mer att det alltid slutar med väldigt få reps i bänkpressen, hade tänkt köra 3-4or men blev 3 3 2. Ingen volym där inte precis... Men det är bara en liten stund till.

Såg hockeyn ändå, somnade runt halv 6. Hade tänkt gymma tidigt men kommer köra ikväll inte alltför sent istället. Ben/vader/rotator/bål hade jag tänkt mig. Åt lite igår, blir äta desto mer idag.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-15, 21:02   #124
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
I see! Vad tyckte du om Koloz koffein? Är en tablett 100 eller 200mg? Lite tidigt för en recension efter en dosering kanske
Missade att besvara frågan ser jag nu. En tablett är på 200 mg. Ska strax iväg å köra ben, vågar fan inte ta en Men imorgon blir det en inför axlar/triceps.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 14:39   #125
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Gårdagens snabba ben/vadpass, kördes runt 22 eftersom en av de jag bor med fastnade vid datorn och aldrig började laga mat. Kvart över åtta började jag koka potatis, hade väl ätit klart runt 21.00. Var tvungen smälta maten lite, vilket gjorde att det blev ett stressigt och alldeles för kort benpass. Som vanligt.

Stretching/uppvärmning

Fotleder, sittandes på huk osv...

Boxböj - med stopp

1x10 20 kg - boxen på fel sida, för hög
1x10 20 kg - rätt djup, lite mer än 90 grader
1x6 50 kg
1x6 60 kg
1x6 70 kg

Frontböj

3x5 70 kg

Utfallsgång - med hantlar

3 vändor 8 kgs-hantlar

Liggande lårcurl

1x6 35 kg
2x10 27 kg

supersettat med

Benspark

1x6 61 kg
2x10 75 kg

Stående vadpress

1x20 6 plattor fötterna såhär: \ /
1x15 6 plattor fötterna såhär: | |
1x16 5 plattor fötterna såhär / \ - inte riktigt så mycket men ni fattar idén

Slarvades med ben igen. Kul småpinnarna får lite träning iaf. Boxböjen gick väl okej, tar några set innan jag blir nog varm och kommer ner på rätt sätt. Bra träning att "sätta" mig mer i böjen. Måste fortsätta med det här och stretcha baksida och rumpa höftböjare om jag någonsin vill kunna utföra en bra knäböj. Frontböjarna gick okej, var lite småtungt efter boxböjen. Utfallsgång gick okej, liggande lårcurl är ingen favorit men den sittande var trasig. Benspark suger men ont om tid. Vaderna siktade jag på 3x45 reps, sänkte till en låg vikt men sket sig direkt när jag krampade på 20 repset. Pinsamt. Inge rotator, inge bål, missade benövningar... Opti.

Axlar/triceps ikväll, lite negativ bänk före, viktvana är syftet.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 18:08   #126
Bluesparv
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 1 257
Träna så sent låter jobbigt
__________________
Kramkalas i min lägenhet, alla är välkomna!


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148544<--- En Bluesparvs bekännelse
Bluesparv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 00:13   #127
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesparv Visa inlägg
Träna så sent låter jobbigt
Det var ganska jobbigt! Hatar mig själv för att jag slarvar med benträningen så. Hoppas det blir bättre efter jul och nyår.

Kvällens tricepspass, lite negativ bänk före. Axlar hann vi inte, får köra lite utsida å baksida imorrn.

Snabb rotator med 2.5 kgsvikt, 15 utåt.

Bänkpress

1x10 20 kg
1x3 60 kg
2x2 115 kg - negativ

Smal bänkpress

1x4 95 kg - PB enkelt
1x2+1 100 kg - PB
1x2 100 kg - PB

Dips

1x3 KV+40 kg - slet bra i axlar
1x7 KV+20 kg
1x6 KV+20 kg

Stående repdrag över huvud i CC

3x6 60 kg

supersettat med

Pushdowns i CC

3x6 60 kg

Rotatorcuffar

1 set inåt, utåt å teres minor

Skönt tricepspass, man har en helt annan styrka när man inte kört axlar innan trots negativ bänkpress. 115 var inte så tungt ändå, däremot sista biten andra setet trodde jag högeraxeln skulle få sig en rejäl smäll, orkade typ inte hålla emot och la över mer vikt på högra sidan... Jobbigt. Kör aldrig så långsamma när jag väl maxar om vi säg som så. Smala bänken gick skitbra, PB igen fast nu var den andraövning så det gör ju mycket iofs. Strikta och kontrollerade reps, gött. Dips var man sliten i axlar men 40 kg är alldeles för tungt, livsfarligt. 20 kg okej. Superset av triceps är det typ hela tiden men det funkar bra. Avslutade med välbehövlig rotator.

Blir NHL inatt och en fjärde chans för Omark att ta chansen att briljera/producera lite... Matchen börjar 03.30 så ska försöka PN:a innan om det går. Blir lättare rygg/mage å axlar imorrn då. Samt öl. Opti....

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 01:23   #128
Bluesparv
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 1 257
Öl är alltid opti

Stabila smalbänkar får jag säga!
__________________
Kramkalas i min lägenhet, alla är välkomna!


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148544<--- En Bluesparvs bekännelse
Bluesparv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 02:22   #129
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesparv Visa inlägg
Öl är alltid opti

Stabila smalbänkar får jag säga!
Visst är det så.

Smalbänkarna gick bra, även om det är sjuk få reps... Blir nytt upplägg efter jul och jag ser fram emot det. Axlarna strejkar lite.

Har problem med nedre rygg och har typ bumpat tre trådar om det redan, kan lika gärna här lägga upp en snutt på svanken och jul(put)magen. Stretchar baksida lår, höftböjare och rumpa men alla tips emottages tacksamt. Försöker köra lite vacuumträning och bål och mage med.



1 timme kvar... blir ingen pn.

Edit. Smygform.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 12:06   #130
qubie
Jul-John
 
qubies avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 710
Ska aldrig mer sova borta. Då missar man ju såna här legendariska filmer
qubie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 12:14   #131
Curls
Yatesism
 
Curlss avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 4 368
Det där var ett skumt klipp...

Men tycker inte det ser ut som att det skulle va nåt vajsing med varken din rygg eller svank... tippar nog snarare på att du kanske överansträngt dig eller dyl, ta några vilodagar bara så blir det de där nog bra.
__________________
Roc Marciano - Panic
Curls är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 15:00   #132
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av qubie Visa inlägg
Ska aldrig mer sova borta. Då missar man ju såna här legendariska filmer
Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
Det där var ett skumt klipp...

Men tycker inte det ser ut som att det skulle va nåt vajsing med varken din rygg eller svank... tippar nog snarare på att du kanske överansträngt dig eller dyl, ta några vilodagar bara så blir det de där nog bra.
Legendary.

Hehe, skum som fan. Men du tycker inte att svanken ser överdriven ut på något sätt? Röv bak, mage fram osv.

Problemet med ryggen är att det är ett bestående problem, det är mer eller mindre spänt hela tiden och jag har fått rådet av sjukgymnast av stretcha baksida lår, höftbörjare och rumpa varje dag. Samt köra benpress.

Därför jag tänkte utvidga analyserandet och inkluderat svanken, jämför jag bara med andra personer så tycker jag den är mycket större.

Tack för all feedback!
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 16:24   #133
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Tjohej då.

Blev inget rygg/magpass i fredags, sliten i rygg av nån konstig anledning samt fest på kvällen... Sliten i lördags med så blev inget då heller. Fyllekäka fredag, igår åt jag bara två hamburgare och en chipspåse men... Inte ätit överdrivet i veckan heller. Drack iofs säkert 3 liter vatten igår på kvällen å kroppen verkar ha bundit det bra för imorse när jag vägde mig låg vikten på 91.0 kg. PB med råge. Helt jävla sjukt faktiskt. Tror inte på den vikten riktigt men...

Dvs nästan 4 kg mer än i måndags. Jävligt jävligt skumt. Vägde mig i tisdags eller onsdags och då vägde jag 86.9 kg morgonvikt... Men vikten stämde för kompisarna.

Tog mått och nya bilder idag, måtten delar jag med mig och bilderna håller jag på. Planen är att ta nya bilder sen i slutet av mars och därefter börja skala av lite... Hoppas att vikten lugnat ner sig lite sen dess. Därefter lägga upp en del bilder och jämföra och se ifall det hänt något visuellt också.

De första måtten i höst togs den 5 september, då låg vikten på 81.5 kg.

Dagens mått 19/12 ca 15.00 vikt 91.0 kg (+9.5 kg). Kalla, opumpade, druckit lite vatten och bara sovit 4 timmar typ. Första måttet är utan flex och andra med flex.

Midja 91.5 cm (+6.5) 89.5 cm (+5.5)
Höfter: 93.5 cm (+5.2)
Axlar: 129 cm (+9) 131.5 cm (+10.2)
Bröst: 110 cm (+7) 113 cm (+4.5) 115 cm (spände lats med)
H.överarm: 37.5 cm (+2) 40 cm (+3.5)
V.överarm: 37.5 cm (+2.5) 36.3 cm (+3.2)
H.underarm: 31 cm (+1.5) 31.4 cm (+1.4) 34.8 cm (+2.8) gooseneck sista
V.underarm: 31 cm (+2) 31.2 cm (+1.7) 34.5 cm (+2) gooseneck sista
H.lår: 62 cm (+5) 62.8 cm (+5.3)
V.lår: 63 cm (+6) 63.5 cm (+6)
H.vad: 37.5 cm (+1.5)
V.vad: 36.5 cm (+2)
Rumpa: 100 cm (+3.5)
Nacke: 42.5 cm (+1.5 cm)

Vikt 81.5 -> 91.0 kg (+9.5 kg)

Måttskillnader: (hela kroppen)

+55 cm (oflex) +57 cm (flex)

Tja, viktökningen vetefan alltså, sedan så är väl ökningarna enligt spelets regler... förutom vader som jag typ kört 3 ggr i höst, de och benen är pinsamma även om jag är väldigt överraskad av att låren vuxit så pass bra ändå. De ser mindre ut än vad måttet visar. Midjan är ganska (väldigt) stor men den ska bli mindre. Kollar jag på bilderna så ser jag typ lika fet ut som när jag vägde 81.5 kg i höstas, vet inte om det är positivt eller negativt... Har ingen hårdhet i kroppen kan konstateras, slät som en jävla säl.

Kanske blir några pumpbilder imorgon från bröst/bicepspasset, planen är så iaf. Undrar om man ser nå ådror då?

Blir fortsätta äta å trycka, men det vore väldigt konstigt om inte morgonvikten lugnat ner sig till imorrn.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 18:23   #134
Bluesparv
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 1 257
Jävlar vad du har växt då :o

Du har nog en del vatten i dig skulle jag gissa? Annars är det mysko med den viktökningen i veckan...
__________________
Kramkalas i min lägenhet, alla är välkomna!


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148544<--- En Bluesparvs bekännelse
Bluesparv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 19:20   #135
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesparv Visa inlägg
Jävlar vad du har växt då :o

Du har nog en del vatten i dig skulle jag gissa? Annars är det mysko med den viktökningen i veckan...
Ja, den är jävligt skum den viktökningen. Förmodligen är det ovanligt mycket vätska men ändå... Så här mycket brukar det inte diffa. Vi får se framöver hur vikten ser ut.

Lade upp några (ganska många) bilder i dagsformstråden för att förhoppningsvis få någon kritik men tyvärr så blir det som vanligt, nån stor kille (i det här fallet Bailah) kommer in och lägger upp en bild så ens egna bilder faller i glömska...
Ser egentligen ingen skillnad om jag jämför med bilder från tidigare i höstas eller förra våren, bara att jag är lite fetare överallt... Fast för att väga 91 kg så känner jag mig inte fet.

Blir fortsätta ladda på inför bröst/bicepspasset imorrn, snart handla på ÅC.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)