Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-31, 19:16   #3856
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Dagens: mest ben och lite biceps, torsdagsträning på friskis V.22

Uppvärmning:
ja jävelberg alltså vad smärtsamt det är att foamrolla låren. Jag får spader!! Men det är nog bra ändå. Sen gjordes ett gäng övningar och sen var jag varm.

1-bens knäböj med trx och vikt:
30 st med restpause, hade 9 kilo i handen uppe vid nyckelbenet. Därefter statiskt 30 sek håll på mitten (utan vikt), därefter 5 reps direkt. Sheisse! Och så andra benet, lalalalaaaa...!

Raka mark:
75 kg och 23 st med restpause. förra gången tog jag 15 st på 70 kg men då var det första raka marken på ett tag så jag har potential att knocka upp styrkan mer här.

Sittande lårcurl:
61 kg och 27 reps med RP, därpå statiskt 30 sek med 27 kg.

EZ-curl:
28 kg och 14 reps med RP, sen 18 kg och 30 sek statiskt på mitten typ, sen 5 reps direkt på det.

TRX:
enbensböj
upphängda utfall
lårcurl
Sen glömde jag göra sidplanka med höftdrop, klantigt! O well, en gång är ingen gång


Najs pass! Toppade det hela med ett svettigt solariepass. Jag luktar så jävla gott nu
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 18:55   #3857
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Todaysies: söndagsdisco! V.22

Dagens pass var det köttigaste i denna 4-veckors-period iom jag hade 2 omgångar av DC-set att göra på alla övningar, de andra passen är det bara 1.


Uppvärmning: Det är inte längre lika pissigt jobbigt att ta sig igenom 10 st turkish getups på varje arm. Det är bara å mata på så är de klara liksom Gjorde lite andra blandade småhopp och stretch och foamrollermassage också.

Hantelpress plan:
18 kg och 18 st med restpause, därpå statiskt 30 sek statiskt med 10 kg. Sen en till omgång med 18 kg och 12 st med RP, följt av 30 sek statiskt med 10 kg.


Latsdrag smalt grepp: 61 kg och 28 reps med RP, direkt 30 sek statiskt på 35 kg.
En till omgång med samma vikter och 17 reps (RP) i första delen.
Samma vikter som förra ggn men nu orkade jag 2 reps till, plus att jag ju gjorde ett till "set". Det var lättare att hålla statiskt också.

Sittande axelpress m KB: 12 kg och 15 reps RP, statiskt 30 sek med 5 kg och sen 5 reps dirr.

Pressdown triceps: 32 kg och 30 reps RP, 18 kg statiskt 30 sek. Mina stackars triceps ylade lite, jag kontarde med ett till dc-set samma vikter men 20 reps RP.

Flye 60 sek statiskt med 1-kiloshantlarna

Häng i stång 60 sek och den här gången klarade jag hela minuten utan problem!! Förrförra gången var den första gången och då orkade jag 16 sek LoL! fick mjölksyra i underarmarna vid 50 sek men 10 sek var inga problem att härda ut, en tårtbit!!


Ja det var det hela. Awesum pumpf i överkroppen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2012-06-03 klockan 18:56.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 19:07   #3858
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Lite AW-posande
(om man tittar noga och har lite god vilja så kan man ana en begynnande bicepsbuckla dära. Aww yea!)

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.

Senast redigerad av Madame den 2012-06-03 klockan 19:08.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 02:04   #3859
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!
 
sissas avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: skåne
Inlägg: 4 058
Hej! Vad har madammen för mål i sikte just nu?
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 14:20   #3860
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Hej! Vad har madammen för mål i sikte just nu? : )
Långsiktigt mål är att tävla i af, så nu gör jag vad som går i linje med att nå dit. Där är ingenting spikat ännu, det beror på en massa andra faktorer också. Jag tänker inte bara bestämma när jag ska tävla innan jag vet att jag kan fullfölja det, men det är definitivt något som ligger i bakgrunden och styr. Det är bla därför jag inte ställer upp i tjurruset i år även om det verkar ball. Det innebär ju att jag måste löpträna en del, och redan där föreligger en viss skaderisk med mina knäppa knän, en risk som jag inte vill ta eftersom det inte går i linje med mitt huvudsakliga mål

Jag vill definitivt bygga så mycket det går och jämna ut symmetrin. Sen vill jag få ordning helt på min axel, och min ena vad/fot som är jävligt grötig och gör att jag rör benen olika i tex böj (varför jag inte böjer atm, blir bara skevt belastad och skadad).
Biffandet atm går inte så jävla bra eftersom jag nu har tappat i vikt istället! Fast det är ändå av en bra anledning :
Jag har slutat med mina antidepressiva som var aptithöjande som bieffekt. Nu är det att kriga med gaffeln varje dag för att orka få ner allt jag behöver. Iom jag har slutat med medicinen har jag även blivit piggare, vaknare, blir stört rastlös så allt jag gör görs med mer energi, mindre sömnbehov osv. Tror det kan påverka min förbrukning för när jag slutade med medcen började jag tappa lite mer trots att jag ligger på samma kostplan.
Anyways, ska revidera kostplanen med min tränare så att det vänder.

Så, det är statusen; biffa, jämna ut symmetrin, få ordning på skador, pow pow pow!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 14:22   #3861
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Väldigt bra tankar kring träningen, som jag sagt tidigare. DIN träning, DINA regler
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 14:32   #3862
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Bra läsning och schysst tänk!
__________________
En narcissist in action

Journal
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 14:39   #3863
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
spanx guisse!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 15:02   #3864
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Justja, jag tränade ju igår också!
Jag jobbar mer än heltid nu och tränar 4 ggr i veckan och är sjukt nazi med min kostplan och matlåderejs, då hinner jag inte alltid sitta å skriva i journalen direkt efter träningen.
Here it goes iaf!

Tisdagsträning! V.23

Uppvärmning: Dat dere foamroller på låren. Det gör så jävla ont så jag blir illamående ibland O.o But I like it!
Som vanligt lite andra småhopp och stretch, rörlighetsgrejer.

Benpress:
120 kg, 20 reps med restpause, sen 80 kg statiskt 30 sek
120 kg, 15 reps med RP, sen 80 kg statiskt 30 sek
BAM! vilket jävla hestbett det där tog om låren. Underbart!

Benspark:
61 kg, 20 reps PR, 27 sek statiskt 30 sek
Aha, det finns tydligen tre olika bensparkar på mitt gym(!). Nu har jag provat dem alla, gillar denna senaste bäst!!

Raka mark med KB, 1 ben/1 arm:
Jag vet att jag blir trött och svettig och andfådd av dessa iaf, och då blir jag nog lite fit på köpet med!
32 kg 18 reps med RP, sen 30 sek statiskt 1-bent höftlyft på bosuboll
sen samma på andra benet såklart
32 kg 12 reps RP, 30 sek statiskt bosuboll
Fyfan vilken monsterövning!! Total bonanza i hela kroppen!

Skivstångscörl:
27,5 kg (höjning från 25!) och 15 reps RP, statiskt med 17,5 kg (!) 30 sek. jag råkade läsa fel och trodde jag hade 12,5 kg till den statiska biten, tänkte hellllllvette vad tungt det var nu då?! orkade inte hålla statiskt hela, utan det blev lite RP på den biten med.
27,5 kg och 10 reps RP, sen statiskt 12,5 kg i 30 sek.
Bikeppz, here I come! 30 sekunder statiskt här är skoj, det är 30 sekunder som jag helt legitimt kan stå och smygbeundra mina flexade gunz i spegeln utan att nån undrar vad det är för jävla fitnessfjolla som står och åmar sig

V-up version 2 (en magövning):
16 kg KB, 30 reps RP
Den här övningen kan jag orka förklara en annan dag, jag kan säga att den är supernajs iaf!

Statiskt 1 min:
sissysquat i hacklift, 35 kg
bicepscurl 12 kg
planka

Tabataintervaller på löpband:
15,5 kmph, 20 sekunder ON, 10 sek OFF (står på kanterna på sidan bara), 8 såna intervaller. Knasigt jobbigt, och jag älskart!!1!



All good!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 21:00   #3865
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 072
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Jag har slutat med mina antidepressiva som var aptithöjande som bieffekt. Nu är det att kriga med gaffeln varje dag för att orka få ner allt jag behöver. Iom jag har slutat med medicinen har jag även blivit piggare, vaknare, blir stört rastlös så allt jag gör görs med mer energi, mindre sömnbehov osv.
Jag gick upp 10kg när jag började med antidepp. De stannar dock kvar efter att jag slutat ta mediciner dock.
Så var glad.

Några av kilona var iaf muskler, alltid något.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 22:32   #3866
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!
 
sissas avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: skåne
Inlägg: 4 058
oki,du har ju verkligen förutsättningar för af tycker jag:-) lycka till hur som helst!
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-07, 23:28   #3867
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Jag gick upp 10kg när jag började med antidepp. De stannar dock kvar efter att jag slutat ta mediciner dock.
Så var glad.

Några av kilona var iaf muskler, alltid något.

Jag var glad att orka äta mer och kunna gå upp i vikt när jag började med mina piller, varför ska jag vara glad över att ha börjat tappa nåt som jag måste kämpa röven av mig för att nå upp till igen?!
Du kanske hade varit glad av att gå ner dina kilon igen, men du är inte jag och jag är inte du

Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
oki,du har ju verkligen förutsättningar för af tycker jag:-) lycka till hur som helst!

Tack!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 00:23   #3868
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Dagens Torsdag V.23

Uppvärmning: det vanliga

Hantelflyes:
9 kg och 20 reps med RP, 5 kg statiskt 30 sek
sen på't igen!
9 kg och 15 reps RP, 5 kg statiskt 30 sek

Enarms latsdrag:
35 kg, 22 st med restpause, 30 sek statiskt med 20 kg
35 kg, 15 st med restpause, 30 sek statiskt med 20 kg
Den här tar satana på bicepsen och underarmarna med! Och magen, och en massa muskler, jag får säkert större vader av den också lol!

1-arms hantelrodd:
30 kg och 18 reps med RP, 14 kg statiskt 30 sek
30 kg och 12 reps med RP, 14 kg statiskt 30 sek
Det jobbiga med enarmsövningar att man måste anstränga sig dubbelt så många gånger för att få räkna en gång.

Hantellyft sidan:
7 kg, 15 reps RP, 30 sek statiskt med 3 kg (aaaaaj! teh mjölksyra!!)

Ja, sen skulle jag ju kört TRX-övningar, men den hade blivit stulen från gymmet. Happ
Jag gjorde lite motsvarande övningar i 90°-cablecrossen:
tuttpress
triceps över huvvet

Sen blev jag pissed på att de inte bara kan sätta upp en jävla TRX i en ställning och sätta fast med hänglås. Som det är nu får man låna en påse med den i, man kvitterar ut den i repan mot sitt medlemskort. Jag fattar inte hur den kan bli stulen då egentligen, eller slarvar de med att ta medlemmens kort i pant? Anyways, imorgon får det bli träning på friskis parkmöllan ist för johanneslust som jag brukar vara på. På parkmöllan har de lite bättre utrymme för övrigt hopp å skutt å grejjer Sen skaffar jag en egen TRX och då kan inte en jävel hindra mig, hah!

Over'n out!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 10:29   #3869
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Jag tränade igår!!

Pass 4 på lappen Fredag V.23 på friskis parkmöllan

Uppvärmning: Hade sett fram emot att få foamrolla låren, men de hade ingen roller på detta gym, inga medicinbollar eller andra tillhyggen heller
Men trx for laters hade de iaf!

1-bens knäböj med KB och TRX
All the toys samtidigt använde 10 kg, 26 reps med RP i första set, 20 reps med RP i andra set. avslutade båda seten med 30 sek statiskt utan vikt. Och så samma sak på andra benet såklart, pust! Den här övningen ger mig nog räfflor på röven innanför späcket (och tar bra på bålen med!!)

Raka mark
80 kg, 15 reps RP. Därefter statiskt höftlyft på hög stepbräda 30 sek, sen direkt 5 raka mark på 60 kg.
Ökar bra i orken här! Första veckan tog jag 70 kg och orkade inte reppa med mer. Nu känns 70 som hallå hur kunde det vara ett problem? 80 var redigt töngt att göra såhär många på!

Sittande lårcurl
30 reps på 25 kg, fast vikten säger ju inte ett skit för på den maskinen på andra gymmet tar jag 61 kg. Anyways, en vikt jag orkar ca 7-8 st på och sen tuggar jag mig igenom alla reps med lite minipauser emellan. Därefter statiskt 30 sek på 12 kg.

EZ-curl
yeah, lets bring on them biceps!!
28 kg 15 reps med RP. 18 kg statiskt 30 sek
28 kg 12 reps med RP. 18 kg statiskt 30 sek
Maf!

TRX
enbensböj
suspended lunges (utfall med bakbenet i en stropp)
Lårcurl
Sidplanka med höftdrops


Idag är jag trööt i baksida lår, röv och bål. Och så har jag ont i knäet men det beror inte på passet, utan för att min cykelkedja har börjat skutta och slira lite pga jag inte servat den på typ 5 år , och då kan det bli så att man flyger in med knät i styret i ett sånt kedjeskutt. Nu är det ett fett blåmärke precis på droppen invid knäskålen och det gör satana ont att använda knäet. Jäkla tur att det var på väg från gymmet och inte till! Nu ska jag gå å gymma mera och sen ska jag lämna in cykeln!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 17:59   #3870
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Har tränat idag igen!

Lördagsträning Pass 1 på lappen, V.23

Det här passet satt ooooooerhört långt inne, varit seg och inte orkat ta mig för särskilt mycket idag. Gymmet stängde vid fem och när klockan var tio i fyra tänkte jag att nu får jag fan styra mot gymmet om det ska bli nåt. Och det måste bli nåt, 4 pass per vecka, no mercy!! Inte tid att träna imon pga jobb så sista chansen att få ihop till fjärde passet denna vecka...
Så jag styrde mot sängen och glodde en stund i taket sen somnade jag till lite lätt, vaknade en kvart senare. Förihelvete! Hepp hepp, iväg fort som fan till ett turbopass då!!

Uppvärmning: slarvade lite med den gjorde dock det viktigaste inför detta pass!

Hantelpressar: 18 kg 20 reps RP, 30 sek statiskt på 10 kg.
2 reps mer än förra ggn.

Smala latsdrag: 61 kg 30 reps RP, 30 sek statiskt på 35 kg. Samma vikter som förra ggn, två reps mer, och väldigt mycket snabbare restpauser

Sittande axelpress m KB, ryggstöd: 12 kg, 15 reps RP, 30 sek statiskt på 5 kg

Triceps pushdown m rep: 32 kg 30 reps RP, 30 sek statiskt på 18 kg.
Teh böööööörn! älskar den här!

häng i stång 60 sek: crap, orkade inte hänga hela minuten i ett sträck som förra ggn! Due to turbohastighet under passet var jag apsvettig i handflatorna och gled på stången som fan.


Lite impregnerad att jag hann igenom hela passet innan de stängde, tid från att jag parkerade cykeln till jag lämnade gymmet: typ 35 minuter (gjorde uppvärmningsset vid varje övning som jag inte skrivit ut). Seriös pumpf i överkroppen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)