Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-15, 20:20   #1666
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Grattis igen! Vackert och stabilt lyft. Tack för att du höll ordning på mig när jag lyfte, jag blir helt lost!
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 20:30   #1667
KRILLE!
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 2 159
Grymt karro!
KRILLE! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 20:57   #1668
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Åh, blev helt varm i hjärtat av alla grattis! Vad fina ni är allihopa!

Å va kul det är att skriva såna här längre sammanfattningar, nästan så det är värt att vara borta från kolo några dagar bara för att få skriva lite utförligare ibland...

Avresan skedde i onsdags och avlöpte finfint. Först till Arlanda, sen flyg till Wien och buss till Bratislava. Framme lagom kvällsmatstid och sovmorgon på torsdagen. Jag och Sandra slappade på rummet och gick och handlade och planerade dagen lite lojt. Tittade på Nina lyfta och så småningom dags att väga in. Hade lite mentala problem, förutom de vanliga då, med att inte veta hur jag skulle ladda riktigt. Jag kände att om jag var för fokuserad på "det är nu det gäller" så skulle jag låsa mig men kom till slut överrens med mig själv att jag skulle göra ett schysst träningspass, med ett par tre tunga lyft på topp
Vägde in på 69,4 kg ungefär som planerat och gick i tredje grupp. En av finskorna vägde över från 67an och bjöd på oväntat motstånd.

Var toktrött på uppvärmningen eller ja innan rättare sagt. Tror kanske jag lyckades somna en stund medans de lättare tjejerna värmde, mitt på golvet bland ställningarna. Nervös, nej inte ett jag inte!

Vaknade iaf till liv och värmningen kändes bra, förutom på att sista lyftet på ingången inte riktigt ville ner till bröstet. Jamroz dök upp precis innan jag skulle börja och tipsade om att domarna var rabiata på startställning med avseende på hur mycket av röven som skulle va i bänken, blev väl egentligen irriterad då men det visade sig väl värt i slutändan (så tack Stefan!!)

130 kg - 3 vita! Men huuuuuuh, vilket lyft. La mig som vanligt och fick utlyft men ingen startsignal, utan ett 'replace'. Då fick jag tipset "hands and feet"? Samtidigt skrek svenskarna 'lägg ner rumpan' ehh, ja så tre fel av tre möjliga. Flytta in handen och ut med fötterna och platt ner i bänken med arslet ut med stången igen ("13 sekunder" skrek nån) och så fick jag starta iallafall. Kom ner och upp med ingen direkt marginal men i varje fall godkänt. Något stressat och snurrigt i varje fall... Visste typ att medalj var säker iom det så det var skönt att få.
137,5 kg - 3 vita! Här gick allt bättre, la mig direkt plattare än vanligt och med fötterna icke uppspända under mig. Fick start direkt och gjorde ett stabilt lyft trots att jag själv tyckte jag låg helt platt (vilket jag nog inte gjorde, men det kändes så!)
142,5 kg - bom! Finskan klarade 140 i tredje så jag behövde 142,5 för guld men det ville inte. Nu kände jag väl att jag nog behövde lite mer brygga för att klara det för fick ingen startsignal direkt. Gled 2 cm med fötterna och lyssnade, gled 2 cm till och precis då kom den. Så platt och jävligt fick jag ta ner stången och den lättade väl 5 cm men var sen chanslös. Inget bendriv alls och helt fel vinklar.

Nåväl, jag är helt toknöjd med silver och 137,5 kg (12 kg pers) så hade inte kunnat vara nöjdare. Gjorde en (helt objektivt) fantastisk tävling oavsett omständigheter, jag kunde ju inte påverka att en finska var starkare, fick ut ungefär max och känner inte att jag har något mer att bevisa just nu liksom. Att jag dessutom gjorde det med tokrabiata domare som fått hybris och således fick bänka med helt annan teknik än vanligt gör det ju inte sämre. Jag säger givetvis inte att någon domare hade fel någonstans, men det lär ju vara en fysisk omöjlighet att delvis lyfta det hästarsel som sitter ovanpå mina pygmében och delvis att ligga med ett runt objekt (hästarslet) fullständigt nere på en plan yta? Alltså, man skulle ju behöva gräva en grop i bänken för att alla delar arsel ska ligga i samtidigt...

Ah, jösses vad långt det blev, får skriva lite allmänna reflektioner senare, nu ska jag sova och imorrn gå till mitt nya JOBB!
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-15, 21:01   #1669
eleni
Kissemiss
 
elenis avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Lund
Inlägg: 3 931
Grattis! Vilken utveckling du haft den senaste tiden. Grymt kul!
eleni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 10:57   #1670
Hoosier
Registered User
 
Hoosiers avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Cph, Danmark
Inlägg: 1 074
Stort grattis! Utroligt flot løftet, især under omstændighederne.
Hoosier är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 13:19   #1671
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Åh, blev helt varm i hjärtat av alla grattis! Vad fina ni är allihopa!

Å va kul det är att skriva såna här längre sammanfattningar, nästan så det är värt att vara borta från kolo några dagar bara för att få skriva lite utförligare ibland...

Avresan skedde i onsdags och avlöpte finfint. Först till Arlanda, sen flyg till Wien och buss till Bratislava. Framme lagom kvällsmatstid och sovmorgon på torsdagen. Jag och Sandra slappade på rummet och gick och handlade och planerade dagen lite lojt. Tittade på Nina lyfta och så småningom dags att väga in. Hade lite mentala problem, förutom de vanliga då, med att inte veta hur jag skulle ladda riktigt. Jag kände att om jag var för fokuserad på "det är nu det gäller" så skulle jag låsa mig men kom till slut överrens med mig själv att jag skulle göra ett schysst träningspass, med ett par tre tunga lyft på topp
Vägde in på 69,4 kg ungefär som planerat och gick i tredje grupp. En av finskorna vägde över från 67an och bjöd på oväntat motstånd.

Var toktrött på uppvärmningen eller ja innan rättare sagt. Tror kanske jag lyckades somna en stund medans de lättare tjejerna värmde, mitt på golvet bland ställningarna. Nervös, nej inte ett jag inte!

Vaknade iaf till liv och värmningen kändes bra, förutom på att sista lyftet på ingången inte riktigt ville ner till bröstet. Jamroz dök upp precis innan jag skulle börja och tipsade om att domarna var rabiata på startställning med avseende på hur mycket av röven som skulle va i bänken, blev väl egentligen irriterad då men det visade sig väl värt i slutändan (så tack Stefan!!)

130 kg - 3 vita! Men huuuuuuh, vilket lyft. La mig som vanligt och fick utlyft men ingen startsignal, utan ett 'replace'. Då fick jag tipset "hands and feet"? Samtidigt skrek svenskarna 'lägg ner rumpan' ehh, ja så tre fel av tre möjliga. Flytta in handen och ut med fötterna och platt ner i bänken med arslet ut med stången igen ("13 sekunder" skrek nån) och så fick jag starta iallafall. Kom ner och upp med ingen direkt marginal men i varje fall godkänt. Något stressat och snurrigt i varje fall... Visste typ att medalj var säker iom det så det var skönt att få.
137,5 kg - 3 vita! Här gick allt bättre, la mig direkt plattare än vanligt och med fötterna icke uppspända under mig. Fick start direkt och gjorde ett stabilt lyft trots att jag själv tyckte jag låg helt platt (vilket jag nog inte gjorde, men det kändes så!)
142,5 kg - bom! Finskan klarade 140 i tredje så jag behövde 142,5 för guld men det ville inte. Nu kände jag väl att jag nog behövde lite mer brygga för att klara det för fick ingen startsignal direkt. Gled 2 cm med fötterna och lyssnade, gled 2 cm till och precis då kom den. Så platt och jävligt fick jag ta ner stången och den lättade väl 5 cm men var sen chanslös. Inget bendriv alls och helt fel vinklar.

Nåväl, jag är helt toknöjd med silver och 137,5 kg (12 kg pers) så hade inte kunnat vara nöjdare. Gjorde en (helt objektivt) fantastisk tävling oavsett omständigheter, jag kunde ju inte påverka att en finska var starkare, fick ut ungefär max och känner inte att jag har något mer att bevisa just nu liksom. Att jag dessutom gjorde det med tokrabiata domare som fått hybris och således fick bänka med helt annan teknik än vanligt gör det ju inte sämre. Jag säger givetvis inte att någon domare hade fel någonstans, men det lär ju vara en fysisk omöjlighet att delvis lyfta det hästarsel som sitter ovanpå mina pygmében och delvis att ligga med ett runt objekt (hästarslet) fullständigt nere på en plan yta? Alltså, man skulle ju behöva gräva en grop i bänken för att alla delar arsel ska ligga i samtidigt...

Ah, jösses vad långt det blev, får skriva lite allmänna reflektioner senare, nu ska jag sova och imorrn gå till mitt nya JOBB!
Imponerande tävling du gjorde
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 18:26   #1672
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av eleni Visa inlägg
Grattis! Vilken utveckling du haft den senaste tiden. Grymt kul!
Tack! Ja visst har jag!
Jag ska i fortsättningen försöka ta det lite lugnt med ökningarna, är oerhört tacksam att jag kunnat förbli hel i kroppen trots ökningarna men tror det är bra att stagnera något nu. Persade med en 2,5a till 110 kg i november, sen 118 i februari, 125 i maj och nu 137,5 i augusti. Det låter fan vanskligt...

Citat:
Ursprungligen postat av Hoosier Visa inlägg
Stort grattis! Utroligt flot løftet, især under omstændighederne.
Tack söta du!

Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Imponerande tävling du gjorde
Tack gullet
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 18:38   #1673
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Har ingen träning att rapportera, får se om det blir nån i veckan. Har dratt på mig tokförkylning nu och ligger och snörvlar, har i vanlig ordning skrikit mig hes på alla andra lyftare och är helt snurrig efter en låååång dag på jobbet. Så det är såhär det känns att vara en normalt fungerande människa?

Har spenderat större delen av dagen med att gå runt och knacka dörr och hälsa på folk och fä, kommer inte ihåg ett enda namn eller ansikte dock. Min chef är i varje fall jättegullig och snäll och det verkar som ett toppenställe. Jag har fått sjukt mycket vuxenpoäng idag, jag har numera ett eget kontor
Dessutom har jag snart en jobbmobil, en jobbdator och ett jobbkreditkort... Och nästa onsdag gör jag min första tjänsteresa... Snabba bud.
Imorrn har jag 4 timmars intro på produktion, på onsdag 2 timmars intro i IT-systemet och på torsdag-fredag så kommer huvudchefen från Tyskland på besök.

Å givetvis har jag redan medverkat på en provsprängning
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 20:56   #1674
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Träning idag, dag 1 på Sheiko CMS/MS training period.
Böj:
52,5 * 5
62,5 * 4, 4
72,5 * 3, 3
85 * 2, 2, 2, 2, 2

Bänk:
42,5 * 5
57,5 * 5
67,5 * 3, 3
75 * 3, 3, 3, 3, 3, 3

Böj igen:
52,5 * 5
62,5 * 5
72,5 * 4, 4, 4, 4, 4

Situps:
12 * 5

Någon som har en idé på vad 'lateral side rises with dumbbells' är?
Ja oavsett vad så dissades den idag
Man kan ju inte följa ett program utan att avvika...
Dessutom så blir det fullt av avvikelser iom NM nästa helg, samt serie 3 helgen efter. Och så börjar jag måndagsträningen på en onsdag
Men i slutändan blir det säkert bra, hihi.

Förkylning/hals/röst mår bättre. Jobbet funkar än. Har fått dator, mobil och hjälm idag, gissa vilken som var svårast att ställa iordning
Dessutom har jag numera en overall i heltäckande orange reflextyg med mitt namn på!
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 21:34   #1675
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Hantellyft åt sidan?

Tuuuuufft med provsprängning
__________________
Tjockis kan du va själv gubbjävel!!!!
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 06:07   #1676
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan Visa inlägg
Hantellyft åt sidan?:
Det var min första tanke också, så kanske är det då

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan Visa inlägg
Tuuuuufft med provsprängning
Jepp!
Vibrerade i golvet och själva smällen resonerade runt i hela huset i flera sekunder.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 08:17   #1677
Hoosier
Registered User
 
Hoosiers avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Cph, Danmark
Inlägg: 1 074
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan Visa inlägg
Hantellyft åt sidan?
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Det var min första tanke också, så kanske är det då
I har ret.
Hoosier är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 08:48   #1678
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Jag har fått sjukt mycket vuxenpoäng idag, jag har numera ett eget kontor
Weeee! Vuxenpoäng!

Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Å givetvis har jag redan medverkat på en provsprängning
Provsprängning är sjukt kul! Hmmm, undrar om det inte uppväger några av vuxenpoängerna?

Kaboom!

Hmmm. Kanske nåt du ska ta med dig om det skulle vara tråkigt på träningarna?

"Nää. Nu händer det inte så mycket. Det ä trrrråååkigt. Vi spränger!"


Lycka till!
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 16:09   #1679
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Hoosier Visa inlägg
I har ret.
Toppen! Får se till att köra det nästa pass då

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Weeee! Vuxenpoäng!

Provsprängning är sjukt kul! Hmmm, undrar om det inte uppväger några av vuxenpoängerna?
Hehe, kan va så... Men några minus har jag råd med

Det va kul! Längtar tills jag får va med 'på riktigt'
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 15:28   #1680
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Ingen träning igår, eftersom gymmet stänger så tidigt. Passade på att åka hem till Dalarna, kommer inte bli så mycket tid över på ett tag.

Körde pass 2 på Sheiko.
Mark (semisumo):
65 * 4
80 * 4
90 * 3, 3
105 * 3, 3, 3, 3, 3

Bänk:
47,5 * 6
57,5 * 5
67,5 * 4, 4
72,5 * 3, 3
75 * 2, 2
72,5 * 3, 3
67,5 * 4
62,5 * 6
57,5 * 8
47,5 * 10 MONSTER

Axlar, superset hantlar framåt, åt sidan och framåtlutat.
10, 9, 8

Mark till knäna:
65 * 4
80 * 4
90 * 4, 4, 4, 4, 4

Goodmornings:
40 * 5
50 * 5
55 * 5
50 * 5, 5

Tog strax under 2 timmar, hade sällskap av Pierre med kompis första halvan sen helt ensam i gymmet. Både skönt o trist.
Drog till en liten liten blödning i handflatan i näst sista marken, det liksom sprakade i en valk och nu har jag ett litet rött märke i handen. Nästan lite gulligt.

Snart kommer Filippa
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)