Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-14, 20:07   #3541
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Alltså MP apelsin-choklad var fan över förväntan. Nästan romerska-bågar. Helt sjukt god.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
+1. Den är faktiskt trevlig. Köpte en påse med smak av matcha te. Gillar man grönt te, köp! Fungerade förvånansvärt bra i gröt också. Lite annorlunda smak men jag diggar den.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-14, 22:02   #3542
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Någon som lyckats göra proteinfluff med top formulas kaseinpulver? Helst bara med vatten. Blir en god gräddliknande konsistens när jag vispar men det fluffar inte :/ Köpte typ kaseinpulver för att göra proteinfluff
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 19:41   #3543
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Någon som lyckats göra proteinfluff med top formulas kaseinpulver? Helst bara med vatten. Blir en god gräddliknande konsistens när jag vispar men det fluffar inte :/ Köpte typ kaseinpulver för att göra proteinfluff
Märkligt! Vispar mitt med elvisp lite vatten i taget till fluff beroende på vilken konsistens jag vill ha.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 20:20   #3544
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Testade MM:s Toffee Pecan, påminner väldigt mycket om Salted Caramel. Tycker båda dessa påminner om en glass som fanns förut, har för mig att den hette Dubbelnougat och såldes av hemglass.
Gillar ni Salted kan jag rekommendera Toffee Pecan
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 08:03   #3545
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Testade MM:s Toffee Pecan, påminner väldigt mycket om Salted Caramel. Tycker båda dessa påminner om en glass som fanns förut, har för mig att den hette Dubbelnougat och såldes av hemglass.
Gillar ni Salted kan jag rekommendera Toffee Pecan
Dubbelnougat, livselixiret.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 19:36   #3546
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Vilken av Top Formulas proteinpulver tycker ni är sötast? Gör inget om det är sötsliskigt bara det är riktigt sött, tyckte deras vanilj var riktigt god men lite för dov
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 08:17   #3547
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Märke: Star Nutrition Whey-80

Smaker:

Banan: 7,5/10
Gedigen banansmak. Smakar precis som man väntar sig att ett bananproteinpulver ska smaka

Banan choklad: 6,5/10
Också bra smak, äkta och inte alls kemisk. Hade dock gärna fått vara lite starkare

Cola: 7,5/10
Förvånansvärt lyckad. Smakar verkligen cola så är man en godisgris så lär man inte bli besviken på denna.

Double rich Chocolate: 7/10
Äkta och god chokladsmak

Choklad: 2/10
Precis som ovan fast mycket svagare. Varför finns ens denna? Totalt värdelöst att ha två vanliga chokladsmaker i sortimentet enligt mig. Då kan dom ju lika gärna även ha en "Double rich Banana" och göra den andra vattnigare osv.



Summering: Alla smaker är väldigt naturliga och äkta. Dock lite för svaga och ointressanta för min del.
Klistergeten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 15:38   #3548
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
tkr topformula har väldigt tjockt och svårblandat pulver. Vilka märken säljer pulver som liknar mer gymgg/myprotein?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 21:45   #3549
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
No.1 Sports Whey Protein Chocolate Chunk smakar tjock oboj med sötningsmedel istället för socker och med små bitar choklad.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 09:21   #3550
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
tkr topformula har väldigt tjockt och svårblandat pulver. Vilka märken säljer pulver som liknar mer gymgg/myprotein?
Skulle påstå att Topformula sticker ut när det gäller detta och att så gott som alla andra pulver nu för tiden är lättblandade. Själv kan jag dock uppskatta de klumpar (smakbomber) som bildas
Klistergeten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 09:43   #3551
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Märke: MyProtein

Smaker:

Stracciatella: 7/10
Lever upp till sitt namn. Gillar man straciatellaglass gillar man förmodligen denna.

Rhubarb & Custard: 5/10
Smakar som någon plastig röd frukt, dock inte rabarber. Hade önskat att den var surare i smaken.

Strawberry Jam Roly Poly: 4/10
Fruktsmaker går sällan hem hos mig. Inte heller denna, trots ett försök till att smaka rulltårta.

Maple Syrup: 8,5/10
Fruktansvärt sötsliskig, precis som sirap! Ett av de mest smakfulla pulver jag testat.

Golden Syrup: 9/10
Väldigt lik lönnsirapssmaken fast denna är ännu ett snäpp vassare. Det är något artificiellt som sticker lite i smaklökarna hos Maple Syrup, det gör det inte i denna utan Golden Syrup erbjuder endast en extrem sötma!

Rocky Road: 3/10
Ett misslyckat försök. som choklad/jordnötssmaken fast svagare och mer syntetisk.

Pecan Pie: 8,5/10
Av någon anledning tänker jag på Budapestbakelse när jag förtär denna. God.

Matcha: 8/10
Har testat ganska mycket proteinpulver och detta är utan tvekan den smak jag gillat minst. Den smakar tepåse blandat med spenat. Detta i relation till allt annat proteinpulver som i vanliga fall smakar typ oboy/milkshake fick mig till en början skulle vilja ge den 0/10. Fick blanda ut det med curry för att dölja smaken Men nu när kroppen börjat fatta att denna udda smak innebär 500 snabba kcal så har jag börjat uppskatta den allt mer. Tycker det är riktigt roligt att MP vågar svänga ut smakerna!
Klistergeten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-03, 14:10   #3552
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
Märke: MyProtein

Matcha: 8/10
Har testat ganska mycket proteinpulver och detta är utan tvekan den smak jag gillat minst. Den smakar tepåse blandat med spenat. Detta i relation till allt annat proteinpulver som i vanliga fall smakar typ oboy/milkshake fick mig till en början skulle vilja ge den 0/10. Fick blanda ut det med curry för att dölja smaken Men nu när kroppen börjat fatta att denna udda smak innebär 500 snabba kcal så har jag börjat uppskatta den allt mer. Tycker det är riktigt roligt att MP vågar svänga ut smakerna!
Haha, jag diggade den också efter ett tag. Gör bokstavligen talat hett te av den nu.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 14:33   #3553
Friborgaren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 16
Märke: Optimum Nutrition

Smak: Gold Standard 100% Casein Cookies & Cream
Betyg: 8/10

Riktigt trevlig "Cookies & Cream"-smak (vad det nu smakar, typ söt vanilj med kaktoner i min mun), en liten salt men trevlig eftersmak.
Överlag blandar det sig utmärkt (bättre än de flesta billigare märkena av kasein) och skulle det inte vara för priset (som drar ner helhetsbetyget) så skulle jag definitivt köpa det oftare.


Märke: Body Science

Smak: Casein - Päronsplitt
Betyg: 9/10

Riktigt god smak! Smakar genuint som päronsplitt, som de övriga smakerna av Body Science kasein jag prövat så är detta pulver riktigt, riktigt bra för sitt pris.
För mig personligen är det här pulvret lite för "in your face" för att användas konstant, men det är en bra smak att bryta av med.
Friborgaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-08, 19:12   #3554
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Body Science Whey Toffee Pecan

Påminner om godiset kolaskruvar. Sötsliskig. Om jag inte minns fel var det ungefär såhär deras Salted Caramel smakade också. Helt OK men är nog ingen jag köper igen.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 14:34   #3555
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Finns det nått/några bra vassle pulver med vanilksmak som gör sig bra i kvarg,keso och gröt? Dricker aldrig vassle (väldigt väldigt sällan vassle som shake) utan anvönder det att blanda i typ kvarg o keso o i hröt osv. Har ni några favoriter i vanilj smak ni kör med i dessa lägen?
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)