Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-05-06, 10:03   #11
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Grymma pers Micke!

Men varför bränner du ut dig så långt innan du börjar marklyftet?
Du eldar ju upp massa adrenalin innan du ens greppat stången som du kan använda i lyftet.
Det är för att jag gjorde ett sånt kalasdåligt lyft på 200 kg precis innan och hade svårt att fokusera mig. Jag ville inte riskera att missa lyftet på 220 kg, därför överdrev jag och tog i med allt jag hade. På 210 kg förra veckan, t ex, gick det lugnare till. Det är så jag föredrar mina lyft.

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Haha grattis, mitt tips om 220 på serie 2 har goda möjligheter att uppnås och jag behöver inte äta upp min hatt heller!
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Fantastiskt bra Micke!
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Grymt! Tänk bara på att det inte går att bli stor och stark utan kolhydrater. Framförallt så kan inte kroppen ta upp protein utan kolhydrat.
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Well done!
Citat:
Ursprungligen postat av göteborg Visa inlägg
Mj hade hunnit bli stark på riktigt om han inte körde den där jävla dieten alla medelålders kärringar kör.
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Woho! Det där med ryggen var bara en bula i vägen. Nu är det pers på varje pass igen
Citat:
Ursprungligen postat av Mark_Lyft Visa inlägg
Vilket gott lyft!!
Citat:
Ursprungligen postat av Phasio Visa inlägg
Riktigt kämparlyft. Grymt
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha gillar att gråten var nära efter marken .. tjuriga mark och bra trökk i bänken mikey
\o/ Tack ska ni ha!

Jag kollade på filmklippet hur lång tid lyftet tog. _13_ sekunder?! Och då gick ju biten upp till knäna riktigt snabbt. Fy vad det tog emot att fortsätta efteråt! Jag vet ju att det är där jag alltid bommar, men det var ett så viktigt lyft att jag bara inte fick ge upp utan fortsatte. Fick ta fler andetag bara för att ha tillräckligt med luft, kände att jag höll på att vikas ihop i höften och knäna, samtidigt som jag var tvungen att pressa fram och få till uträtningen.

Tog ~10s från knäna till utlåsning.

Det var det absolut jobbigaste, men samtidigt mest tillfredställande, lyft jag någonsin gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av göteborg Visa inlägg
Japp, hittar du böjen och fortsätter utan tvekan är du ju ~600 kg snartare än du tror, tror jag
Ja, nu jäklar!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)