Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-24, 22:06   #1
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Do I have potential?

Efter att ha smugit i skuggorna på flashback och kolozzeum under ett par år så känner jag att det är dags att starta en journal, nu när mycket händer i livet så passar det mig att etablera lite rutiner.

Började leka lite med hantlar som 14-åring, levde då med den gemytliga tron att 15x3 reps varje kväll var det som gällde för bäst styrka och hypertrofi.
Under gymnasiet började jag träna på gym, och fick resultat som efterhand stagnerade, men jag var väldigt nöjd då - vilket kanske också var anledningen till stagnationen.

Efter ett halvårs uppehåll i träningen så har min motivation nu kommit tillbaka, och det med råge. Nu tänker jag träna helt efter eget tyckande vad gäller övningar, då jag har nått slutsatsen att lite halvdan träning är bättre än ingen alls.
Nu har dessutom min fetischism för kroppsviktsövningar som länge legat latent fått blomma ut fullt. Tränar med vikter främst för att bygga den basstyrka som krävs för mer avancerade övningar. När jag väl nått dit blir styrketräningen med vikter mer av ett komplement. Och volymträning av vingar och axlar tar över.
Tränar inte böj eller mark hur mycket det än skriks, jag vet var kolo's samförstånd runt detta ligger.

Stats vid journalens start
Längd: 184cm
Vikt: 79kg
Ålder: 20
Pb Journalstart
Pb Dagen till ära
Bänkpress: 1x3@80kg
Same
Militärpress: 1x2@60kg
Same
Chins kv RM: 1x12
Same
Chins viktade: 1x32kg
Same

Dagsform
Känner att det blir en jävla lögn här, bilder från 23-03-2011, men inte mycket har hänt lustigt nog. Okej kanske en viss försämring..
Rygg: http://imageshack.us/photo/my-images...g2029woop.jpg/
Front:http://imageshack.us/photo/my-images...g2026woop.jpg/
Front2: http://imageshack.us/photo/my-images...g2023woop.jpg/
Har ingen vettig kamera, och för närvarande är styrkeökningar det viktigaste. Men visst är utseende viktigt!

Kortsiktiga mål: Viktminskning, vet inte vad som är en hälsosam vikt utan kommer gå efter spegeln, vågen och kroppen - tanken är 70kg. Är rätt nöjd med min nuvarande form, 83kg funkade bra det med. MEN, jag är enormt nyfiken på att känna hur det känns att vara rejält deffad - så oavsett hur dumt det är ur träningssynpunkt - my will be done!

Långsiktiga mål:
Fristående handstand pushups
One leg squat - pistol
Human flag
Back lever
Front lever
One-arm chinup
Elbow lever
L-seat

Väldigt långsiktiga mål:
Mer skägg
Mer hår på bröstet
Bli 40+

Det härliga med att flytta hemifrån - total kontroll över näringsintaget.
Räknar kallt med att bli en riktig kostnazist.

Nuvarande näringsintaget: ca 2050 kcal, 200-220 g protein, 45g fett /dygn
Enligt Harris & Benedict bör mitt intag ligga på 2644kcal / dygn.
Kommer även ta 1 multivitamin-tab samt 5 st 1g omega-3 tabs om dagen.
  • 100g kycklingfile
  • 150g proteinpulver
  • 200g ärtor
  • 200g broccoli
  • 100g pasta
  • 150g ägg
  • 100g linser
  • 300g mjölk
Följer väl lean gains antar jag, äter mellan 12PM och 8PM.

På träningsdagarna kommer jag ta 10g BCAA, 4g citrullin, 3g taurin och 200mg koffein förre träning. Kan nämnas att jag aldrig prövat dylika tillskott innan, så de kommer garanterat få pisk eller kyss efter morgondagens pass.
Efter träning kommer jag att ta en proteinshake. Inget av desa träningsrelaterade tillskott räknar jag in i dagsintaget.

Tränar efter en 4-split som inte följer ett dagsschema. Detta innebär att jag försöker träna så ofta som möjligt, men säger kroppen emot så är det vila som gäller.
Kommer träna 3-6 set med 1-10 reps beroende på övning och dag - omväxling förnöjer som det så vackert heter.
Ungefär så här kan de 4 pusselbitarna se ut (när de sammanfogas på perfekt vis erhålls en vacker kropp med förvånansvärd styrka)
Slänger också in träning av human flag ungefär vartannat pass. Det utförs då först, så jag med min miserabla styrka kan få iallafall lite excentrisk träning.

Rygg
Viktade Chins (vartannat pass excentriska enarms)
5-6 set 1-6
Viktade dips
5-6 set 1-6
Kabelrodd
5-6 set 4-10
Viktade hyperextensions
4 set 8-12
Viktade sneda rygglyft
3 set 8-12

Axlar
Militärpress
6 set 1-8
Lyft åt sidan
5 set 4-8
Liggande lyft bakåt
3 set 4-6
Reverse Flyes
4 set 4-6 reps


Bröst
Bänkpress
6 set 1-6
Cable crossover, vinkel mer som hantelflyes
5 set 4-8
Brutalbänk pullover medelst kettlebell
4 set 4.6
Brutalbänk Iron cross Pull medelst kettlebells
4 set 4-6
Brutalbänk
4 set 10

Ben
Utfallsteg framåt
5 set 4-6
Enbensknäböj (assisterade dessväre)
5 set 6
Vadpress
4 set 4-8
Farmers walk
5 set, blir väl distans ca 15+15, dvs en vändning per set.
Vristcurl supinerad
3x6
Vristcurl pronerad
3x6

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Senast redigerad av BelowAverage den 2011-11-24 klockan 22:13.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 22:25   #2
tomp
Registered User
 
tomps avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 183
välkommen till kolo! Dina långsiktiga mål liknar några av mina
tomp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 22:34   #3
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av tomp Visa inlägg
välkommen till kolo! Dina långsiktiga mål liknar några av mina
Tack! =)
Vilka mål ämnar du själv uppnå?
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 22:38   #4
tomp
Registered User
 
tomps avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Tack! =)
Vilka mål ämnar du själv uppnå?
One arm chinup är nog det jag helst vill klara, men även human flag, front lever, back lever
tomp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 10:37   #5
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Dagens premiärpass presenteras av Dark New Day - Brother i samarbete med BelowAverage.

Kan nämna att jag anger: set x reps @ vikt

Ryggpass

Human flag träning - hoppar upp i "läget" och slåss vildsint mot gravitationen. Än sålänge ser jag nog mest löjlig ut, men jag misstänker att detta är ett bra komplement till andra progressionsövningar.
8 försök på varje sida med böjda knän
6 försök på varje sida med raka ben

Viktade chins
1x6 @ kv - explosiva
1x1 @ 40kg - kunde inte kontrahera armarna fullt ut, men haka över stång.
1x1 @ 32kg - detta gick upp hela vägen
4x3 @ 20kg - lite formfail sista reppen sista setet
1x1 @32kg - armarna gick inte mer än 90grader

Viktade dips
1x6 @ kv - explosiva6
1x7 @ 20kg
2x6 @ 35kg
2x5 @ 35kg
Känns f.ö grymt bra, går inte riktigt 90 grader, lyfter och sänker kontrollerat då jag inte vill skada axlarna. Känner jag smärtor av den "dåliga" sorten så avbryter jag omedelbums på studsen.

Skulle gjort ett set tunga till, men gymmets enda viktbälte sprack upp och min högerfot fick kyssa viktplattor
Hoppas de hinner fixa lite nya bälten till nästa omgång.

Kabelrodd - en trissa för varje arm så vikt är summerad
1x10 @ 32kg
1x8 @ 40kg
1x8 @ 48kg
3x6 @ 56kg

Viktade hyperextensions - håller hantel framför bröstbenet, grymt mycket skönare än bakom nacken.
3x10 @10kg

Viktade sneda rygglyft (varje set utförs reps på varje sida)
3x8 @10kg

Passet avslutates efter lite drygt 100 minuter skulle jag tro. Ledsamt men jag måste verkligen vila länge, annars klarar jag inte de reps jag vill.

Chillout musik - The Parlor Mob - Can't Keep No Good Boy Down
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 11:22   #6
oscape
Registered User
 
oscapes avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 274
härligt med viktade chins och dips, bra skit kör hårt!
oscape är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 11:43   #7
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Shit vad illa, glömde lämna min åsikt om tillskotten. Har redan börjat misslyckas med att hålla det jag lovar
10g BCAA, 4g citrullin, 3g taurin och 200mg koffein. Passet kändes jävla bra men om det var allmän pepp, placebo, tillskott - eller en grymt bra kombination av dessa är ju svårt att veta. Ska testa de ett pass till, sen 2 pass utan, sen och börja om igen.

Gottgör med lite bilder som är ca 3 år 7 månader gamla. For shits and giggles.
Rygg
Front
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 12:03   #8
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Grymt med journal, du håller vad du lovar!

Jäkla seriöst du kör med kosten då, fast det är bra, om man vill komma någonstans och få resultat!

Lycka till med målen, kommer följas.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 15:29   #9
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
http://www.omega-3.se/kosttillskott.html
"Andra biverkningar som kan uppstå är lös mage, uppstötningar och rapningar med fisksmak"

Citat:
Andra biverkningar som kan uppstå är lös mage, uppstötningar och rapningar med fisksmak

Citat:
Andra biverkningar som kan uppstå är lös mage, uppstötningar och rapningar med fisksmak

Citat:
uppstötningar och rapningar med fisksmak
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 16:29   #10
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 16:39   #11
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
loool!
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 16:41   #12
Sundqvist
Winners Never Quit
 
Sundqvists avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: jönköping
Inlägg: 5 201
jag hade iaf inte deffat om jag var dig, du har ju knappt något kroppsfett? bygg på massan ist
__________________
Träningsjournal: What Doesnt Kill You Makes You Stronger!
Citat:
Ursprungligen postat av Bikken Visa inlägg
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-25, 20:24   #13
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
jag hade iaf inte deffat om jag var dig, du har ju knappt något kroppsfett? bygg på massan ist
Håller med dig om att en deff är olämpligt och inte opti för resultat.
Däremot har jag som sagt velat testa att vara "stenhårt deffad" länge nu, och jag har märkt att det har en negativ inverkan på mina resultat att göra något jag inte vill. Alltså deffar jag tills jag börjar hallucinera om chipspåsar, sedan lägger jag mig förmodligen viktneutralt. Vill återigen förtydliga att jag förstår att du hade inte hade deffat, och kanske hade bulkat för mer styrka och muskelvolym.
Jag vill däremot väga mindre för att lättare kunna utföra kroppsviktsövningar. Dessutom vill jag se om, och isf hur mycket jag kan öka i styrka på näringsunderskott.
Tack för din åsikt

Citat:
Ursprungligen postat av oscape Visa inlägg
härligt med viktade chins och dips, bra skit kör hårt!
Älskar chins och dips, klara favoritövningar! Kommer köra hårt och hoppas på att resultaten kommer därefter.

Ristretto: Ge Musta
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 13:27   #14
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Dagens PB presenteras av The Urge - It's My Time To Fly i samarbete med BelowAverage.
Ja jag har tittat på Titan A.E, var 10 år sen sist och den har åldrats med värdighet. Ljuva minnen, då var man ju 10 bast

Axelpass

Militärpress
1x12 @20kg uppvärmning med stång, 8 normala 4 breda snabba reps.
1x7 @50kg - gick bra
PB 1x4 @60kg - nu börjar det likna nått, senaste PB:t var 2 reps @60kg. Gick upp explosivt och stabilt, utom sista reppen förstås ;P
1x0.5 @70kg - fick mersmak och var tvungen att testa, gick ca halvvägs så den svåra biten var ju kvar. Insert more coins next workout, retry.
1x3 @60kg
1x3 @60kg
1x2 @60kg + 1x3 @60kg pushpress
Gick grymt bra, höll på att smälla av av lycka. Rejält peppad, hyperventilerade före varje set, 2-3 minuter vila.

Lyft åt sidan
3x10 @10kg
1x8 @10kg
Snabb koncentrisk fas, långsam excentrisk fas. Hoppas kunna göra styrkeökningar i dessa då jag släpar i styrka, kan inte utföra strikta reps alls på 12kg, tycker jag. Tips? Ska jag göra lite ostrikta 6-or på 12 eller 16kg och testa? I think so

Reverse fly, delt fly
4x6 @64kg
Körde i maskin, gemensam trissa för bägge armarna så att säga. Misstänker att det sker en ganska gynnsam utväxling, ska testa stående i cable cross nästa gång. Ogillar att köra dessa med fria vikter så det är inget alternativ.

Liggande axel-extension med raka armar
4x10 @10kg i varje hand
Kan väl liknas vid en pullover i rörelsen, fast man tränar det nedre momentet som de inte gör, och inte det övre momentet. Duhr., Jag ligger på mage för att träffa nedre, bakre axlar.

Hade en grym energi hela passet, ordentligt bra tryck. Ska bli spännande att testa de kommande två passen utan 5g Citrullin, 3 g taurin och 200mg koffein, se om jag erfar samma pepp.

Avslutar med att ladda upp en bild på dagsformen, tagen med en snart fossilerad icke-smartphone. Och lite pump
Spännis front

Chillout-musik: Taj Mahal - Scratch My Back
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 13:32   #15
Sarwien
Registered User
 
Sarwiens avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Linköping/Örebro
Inlägg: 1 440
Klockrent nick och journalnamn. Säger det gamla vanliga, "ser bra bra ut, kör hårt!". Kommer bli kul att du nickar "BelowAverage" sen när du blir svinstark.
__________________
Instagram

YouTube
Sarwien är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)