Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-21, 19:37   #1786
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=nbGJ4vkKDzM

Q and A med Hall och Shawn. Faktiskt ett par intressanta svar, Hall framstår bättre och bättre ju mer han hänger med Shaw faktiskt.
Han förklarar hur han laddade upp inför sitt 500 mark och han med hjälp av mental träning lyckades göra det.
Tänkte precis på det, Eddie har framstått som mycket skönare nu på senaste tiden.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 20:51   #1787
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Ja han verkar lite mer avslappnad överlag.

https://www.youtube.com/watch?v=m_qqICnl4WY

Benedikt Magnusson satsar på comeback, hans första film slängdes upp för två månader sedan. Vet inte vad det är som har gjort att han varit borta ur flödet senaste åren men nu verkar han vara sugen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 21:10   #1788
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag undrar om man inte har fördel av att vara lite "oskön" för att nå absoluta toppen i strongman? (Och många andra idrotter) lite lätt narcissism, dålig förlorare, beredd att fuska/gnälla på domare, stort ego, missunsamhet osv. den mentaliteten.

Brian Shaw och Savickas verkar ju vara genuint sköna typer, men Hall, hafthor, Pudz, Samuelsson, Kazmaier osv. verkar inte vara det. Oskön personlighet verkar klå skön personlighet oftare än vice versa.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 09:22   #1789
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Blev ganska förvånad och besviken när Larry i senaste videon blandar pulver i en shaker och säger att "han måste ha bcaa till sina träningspass"
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 09:35   #1790
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag undrar om man inte har fördel av att vara lite "oskön" för att nå absoluta toppen i strongman? (Och många andra idrotter) lite lätt narcissism, dålig förlorare, beredd att fuska/gnälla på domare, stort ego, missunsamhet osv. den mentaliteten.

Brian Shaw och Savickas verkar ju vara genuint sköna typer, men Hall, hafthor, Pudz, Samuelsson, Kazmaier osv. verkar inte vara det. Oskön personlighet verkar klå skön personlighet oftare än vice versa.
De jag känner som har nått långt inom idrott oberoende av gren, har varit ganska osköna personer, även de som första gången man ser de verkar rätt trevliga och ödmjuka så kommer de drag du beskrev upp när det kommer till kritan.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 11:43   #1791
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=nbGJ4vkKDzM

Q and A med Hall och Shawn. Faktiskt ett par intressanta svar, Hall framstår bättre och bättre ju mer han hänger med Shaw faktiskt.
Han förklarar hur han laddade upp inför sitt 500 mark och han med hjälp av mental träning lyckades göra det.
Hur mycket sanning är det i det han säger vid 14.55 och en minut fram? ( https://youtu.be/nbGJ4vkKDzM?t=894 )
Säger något i stil med att en vanlig vardagsperson kan utnyttja 50% av sina muskelfibrer. En väl styrketränad person upp till 70%. Och när man är med om ett trauma, får maximalt adrenalinpåslag(?) kan man få tillgänglighet till 100%.
Han använde ett team av psykologer för mental träning. Inlärde när han nöp sig i handen att gå in i trans, i tron att han varit med i en bilolycka - måste marklyfta upp bilen för rädda sina barn!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 11:50   #1792
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Självklart en överdrift, men om det hjälper honom att tagga till och få ett adrenalinpåslag så go for it.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 12:12   #1793
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag undrar om man inte har fördel av att vara lite "oskön" för att nå absoluta toppen i strongman? (Och många andra idrotter) lite lätt narcissism, dålig förlorare, beredd att fuska/gnälla på domare, stort ego, missunsamhet osv. den mentaliteten.

Brian Shaw och Savickas verkar ju vara genuint sköna typer, men Hall, hafthor, Pudz, Samuelsson, Kazmaier osv. verkar inte vara det. Oskön personlighet verkar klå skön personlighet oftare än vice versa.
Vet inte om Shaw och Savickas är så ödmjuka, tycker de ofta tenderar till att framstå som något missunsamma. Båda två får det alltid att låta som de utan tvivel hade vunnit WSM alla gånger de kom tvåa om det inte varit för skador eller orättvis behandling. Till och med i senaste videon med Eddie Hall får Brian frågan om han vann WSM 2010 och svarar då bara kort och gott att han kom ''delad förstaplats'', när han egentligen kom tvåa. Hade han varit ödmjuk så hade han såklart förtydligat att han och Savickas slutade på samma poäng men att Savickas vann eftersom han hade bättre placeringar i grenarna.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 15:23   #1794
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674


Det gör lite ont i själen att se Larry dricka (och sälja) BCAA
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 18:25   #1795
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Varför gör det ont i själen för?

Förväntar du dig något vettigt från broscience?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 19:18   #1796
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Vet inte om Shaw och Savickas är så ödmjuka, tycker de ofta tenderar till att framstå som något missunsamma. Båda två får det alltid att låta som de utan tvivel hade vunnit WSM alla gånger de kom tvåa om det inte varit för skador eller orättvis behandling. Till och med i senaste videon med Eddie Hall får Brian frågan om han vann WSM 2010 och svarar då bara kort och gott att han kom ''delad förstaplats'', när han egentligen kom tvåa. Hade han varit ödmjuk så hade han såklart förtydligat att han och Savickas slutade på samma poäng men att Savickas vann eftersom han hade bättre placeringar i grenarna.
Håller med, min bild utav det hela är att det är mycket fasad på de som framstår som mer ödmjuka. Finns små exempel att dra så som det du tar upp. Det är ju precis därför som jag har lite svårt för Shaw, jag tycker att han känns lite tillgjord.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:21   #1797
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Varför gör det ont i själen för?

Förväntar du dig något vettigt från broscience?
För att jag gillar Larry. Hur är Larry broscience?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 20:30   #1798
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Fast Larry är väl sponsrad och det är väl enbart därför han käkar bcaa framför en kamera?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 11:11   #1799
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
https://youtu.be/-O5U0HNdygg?t=91

Strax innan Haftor blev filmstjärna var han allt en försynt liten pojke :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 15:32   #1800
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
https://www.youtube.com/watch?v=1bxqh8jiWbc

Benedict kommer tävla i Giants live i år
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)