Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-08-21, 08:48   #1021
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Grotesk Visa inlägg
Önskar att jag var lika bra i bänken som du är.
Haha! Tack Grotesk! Jag tror nog att du kan matcha upp mig i framtiden, jag har legat på samma vikter +-15 kg i 3 år.. så bara du ökar så är du ikapp =)

Citat:
Ursprungligen postat av benaciii Visa inlägg
Du är välkommen till mitt gym! finns hantlar upp till 90kg
Det vore extremt roligt, givetvis är 90 kg aningen krydd starkt för mig men det vore kul att få känna på 60kgs iafa. =) Vart tränar du, exhale i Göteb. ?

Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren Visa inlägg
shit, massivt starkt på 140x2! Mer props i mina ögon än touch&go! gäller även mark, döda starter for the win! That said,.. den dagen jag klarar högreppa 100kg som om de vore 50kg så är jag en väldigt lycklig karl. Just nu är målet att maxa 100kg till jul så det är ju en chunk reps kvar to go.
TY Toilet-guy! Jo det känndes mycket bra igår både på stop-bänkarna & reppandet. Ang mark med döda/tuch and go så kan jag tycka att tuch and go är att föredra på reps (mer än 5 reps) annars är risken stor att man failar i botten, stummt när alla stabiliseringsmuskler gett upp. MEN vad gäller max-reps eller tunga 3:or så är ABSOLUT döda starter the way to go!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 19:45   #1022
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Laddning & taggning Is ON !! Ben kl 22.00 med tompee ska plåga han till några PB
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 19:50   #1023
antonolsson
Registered User
 
antonolssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: älvsbyn
Inlägg: 1 112
tråkigt med skador, men du verkar kötta på riktigt bra ändå! //Lättviktare.
__________________
Bloggen, http://antono.blogg.se/
journalen, http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175186
Instagram, antonnolsson
antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 09:03   #1024
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson Visa inlägg
tråkigt med skador, men du verkar kötta på riktigt bra ändå! //Lättviktare.
Jo riktigt tråkigt, men det hör till spelets regler! Är på bättringsvägen nu & kan köra det mesta. // Överviktaren
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 09:12   #1025
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
21/8 - Tisdag - Ben, Vader

Knäböj
Frontböj

Benspark
Liggande lårcurl

Sittande vadpress
Gång i trappor

Tyvärr så kunde jag inte köra vidare tungt på varken knäböj eller frontböj pga. nacken & bröstryggen, kände givetvis en stor besvikelse över detta - La istället ALL min energi på att peppa & skrika fram min tr.kompis tompee till några pers på vikt & reps i knäböjen - KIKA gärna in hans journal för filmer! - Tompee:s väg mot CrossFit SM 2012
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 11:00   #1026
Likeapeanut
Registered User
 
Likeapeanuts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 1 900
Nano, har en fråga angående filmerna, vad använder ni er utav för att klippa ihop dessa?
Mvh n00b =)
Likeapeanut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 16:13   #1027
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Ca 99% av våra 170 filmer är filmade med iphone & redigerade i imovie på Mac.
Man kan verkligen åstakomma rätt så bra produktioner med väldigt små medel.

Jag antar att du menar filmer på 4-klovern.se & inte de små filmklipp på div. Övningar jag postar här på kolo. ?

Ska även sägas att det är tompee som redigerar & ofta så sitter jag med.
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 16:36   #1028
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Kollade ryggpasset på 4klövern! Kul med lite folk som mosar lite tyngre vikter på passen! =)
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 16:47   #1029
Alexei
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Piteå
Inlägg: 55
Du har lätt en trea på 140, t.o.m. en fyra med en taktisk uppvärmning och en frisk nacke
__________________
Journal (95:a)
Alexei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 21:20   #1030
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Kollade ryggpasset på 4klövern! Kul med lite folk som mosar lite tyngre vikter på passen! =)
Kul att du tittar in PatJack!! Om man vill ta sig framåt i sin träning & spränga platåer så måste man våga mosa på ORDENTLIGT i vissa perioder. Tyvärr allt för många som som hoppas på tillväxt genom att ständigt suga på trygghetsnappar & dagligen tillämpa överstrikta PT-utföranden!

Citat:
Ursprungligen postat av Alexei Visa inlägg
Du har lätt en trea på 140, t.o.m. en fyra med en taktisk uppvärmning och en frisk nacke
Det bör finnas en 4a 5a med tuch and GO! Siktar på att få upp 160 kg inom kort kul att du skriver Alexei
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 12:41   #1031
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
[QUOTE=Nano-Sekund;5941413]Kul att du tittar in PatJack!! Om man vill ta sig framåt i sin träning & spränga platåer så måste man våga mosa på ORDENTLIGT i vissa perioder. Tyvärr allt för många som som hoppas på tillväxt genom att ständigt suga på trygghetsnappar & dagligen tillämpa överstrikta PT-utföranden! QUOTE]

Kan bara hålla med!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 14:31   #1032
toalettmysaren
Registered User
 
toalettmysarens avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 660
Har en liten fundering och din input skulle vara mycket uppskattad,

av ren inspiration av surret här inne och lite varstans så tog jag upp touch&go igen på marklyften idag, (körde så till en början då jag började med marklyft), men slutade med det då jag tyckte döda starter kändes mycket bättre och mer tömmande så att säga, fick bättre kontakt med ryggen helt enkelt. Nåja, över till min fundering;

Jag körde touch&go idag då inspirerad, då jag hade föreställningen om att man bör ju fixa lite mer då man gör det, och känslan av att kugga upp skulle infinna sig, 3settade förra veckan på 7x110kg(legat på 110-120 sen före sommaren) med döda starter så taggad racka jag upp 120kg då jag har gjort 5or på det tidigare med döda starter och tog sikte på 7+ reps.

Blev en femma på första t&go'n och 3,5 min senare en 3'a. Greppet svek mig hårt, och jag dog helt och hållet. Vilade en stund och gjorde utan större problem 5or med döda starter, är det jag som hade fel uppfattning om vad som skall vara "lättare" eller är det helt enkelt så att det är mitt grepp som är alldeles för kissigt?
Man skulle kunna tro att jag har mycket benstyrka och att jag använder mig mycket av dem i döda starterna vid lyften men så vet jag inte är fallet, är faktiskt cp-svag i ben.

Med detta ovan som jag säger, hur tycker du jag skall lägga upp marklyftet i fortsättningen för att kugga upp hårt och pressa vikter? lågreppa t&g? lågreppa döda starter? Bör påpeka att jag är jävligt nojig över att få ostbågelyft då jag ganska ogärna vill snappa nåt.

mvh toalettmysaren!
edit: hoppas du blir kvitt skadorna ASAP.

cliffs; marklyft,helpme!
toalettmysaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 17:53   #1033
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
[QUOTE=PatJack;5942207]
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Kul att du tittar in PatJack!! Om man vill ta sig framåt i sin träning & spränga platåer så måste man våga mosa på ORDENTLIGT i vissa perioder. Tyvärr allt för många som som hoppas på tillväxt genom att ständigt suga på trygghetsnappar & dagligen tillämpa överstrikta PT-utföranden! QUOTE]

Kan bara hålla med!
Kul ATT HÖRA !

Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren Visa inlägg
Har en liten fundering och din input skulle vara mycket uppskattad,

av ren inspiration av surret här inne och lite varstans så tog jag upp touch&go igen på marklyften idag, (körde så till en början då jag började med marklyft), men slutade med det då jag tyckte döda starter kändes mycket bättre och mer tömmande så att säga, fick bättre kontakt med ryggen helt enkelt. Nåja, över till min fundering;

Jag körde touch&go idag då inspirerad, då jag hade föreställningen om att man bör ju fixa lite mer då man gör det, och känslan av att kugga upp skulle infinna sig, 3settade förra veckan på 7x110kg(legat på 110-120 sen före sommaren) med döda starter så taggad racka jag upp 120kg då jag har gjort 5or på det tidigare med döda starter och tog sikte på 7+ reps.

Blev en femma på första t&go'n och 3,5 min senare en 3'a. Greppet svek mig hårt, och jag dog helt och hållet. Vilade en stund och gjorde utan större problem 5or med döda starter, är det jag som hade fel uppfattning om vad som skall vara "lättare" eller är det helt enkelt så att det är mitt grepp som är alldeles för kissigt?
Man skulle kunna tro att jag har mycket benstyrka och att jag använder mig mycket av dem i döda starterna vid lyften men så vet jag inte är fallet, är faktiskt cp-svag i ben.

Med detta ovan som jag säger, hur tycker du jag skall lägga upp marklyftet i fortsättningen för att kugga upp hårt och pressa vikter? lågreppa t&g? lågreppa döda starter? Bör påpeka att jag är jävligt nojig över att få ostbågelyft då jag ganska ogärna vill snappa nåt.

mvh toalettmysaren!
edit: hoppas du blir kvitt skadorna ASAP.

cliffs; marklyft,helpme!
Goddagens Toilet-Boy !!

Förstår precis din problematik! Precis som med allting annat så blir man bra på det man tränar på - Kör man varje vecka mark med döda starter så blir man bra & trygg på det, likså om man kör mark från rack (med tuch&Go) så blir man bra & trygg i det.

Ett bra exempel på detta är min egen styrka på press - Under vissa perioder har jag kunnat reppa med 55 kg hantlar i lutande hantelpress (6-8) & med 50 kg i sittande pressar 3-5) - ÄNDÅ så har jag bara fixat runt 140 kg i bänken ! Dvs. bra pressstyrka men inte alls fått ut det på bänken !!

Vad gäller att reppa länge på marklyft så bör även remmar användas spec vid tuch and go då man hela tiden håller i stången både upp & ner. Med döda starter släpper man oftast bara ner & "microvilar" i botten innan tar luft & drar igen.

PERSONLIGEN så drar jag från botten & från rack annan vart pass.
Från botten för att bli stark i bottenläget .
Från rack för att få viktvana & jobba med ryggen både upp & ner.

Hoppas detta gav dig någon klarhet, ifa ej så fråga vidare!

Nu ska jag iväg på ett kombinerat pass - Har golftävling imorgon & måste slå ihop 2 pass. Kanske prövar att lasta på marken om nacken håller.
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 21:39   #1034
Scitec
Registered User
 
Scitecs avatar
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Ironheaven
Inlägg: 839
Bra samtal idag, tror detta kommer bli bra..
__________________
250 i mark, 240 i böj.
Scitec är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 21:39   #1035
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Scitec Visa inlägg
Bra samtal idag, tror detta kommer bli bra..
Det tror jag med Jojje! Vi får hoppas på det bästa !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)