Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-17, 00:19   #34561
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
The Shape of Water (2017). http://www.imdb.com/title/tt5580390/

Väldigt vacker. Bra. Förtjänade sina Oscars, kanske inte för bästa film, men jag har bara sett en till av Oscarsfilmerna. Jag tycker inte att kritiken mot filmen här i tråden är särskilt befogad och om man inte riktigt förstod relationen mellan huvudkaraktären och amfibien var man kanske för irriterad över den påstådda white-shamingen att man missade hela filmen.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 00:55   #34562
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
The Shape of Water (2017). http://www.imdb.com/title/tt5580390/

Väldigt vacker. Bra. Förtjänade sina Oscars, kanske inte för bästa film, men jag har bara sett en till av Oscarsfilmerna. Jag tycker inte att kritiken mot filmen här i tråden är särskilt befogad och om man inte riktigt förstod relationen mellan huvudkaraktären och amfibien var man kanske för irriterad över den påstådda white-shamingen att man missade hela filmen.
Spoiler:
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2018-03-17 klockan 00:57.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 01:36   #34563
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Spoiler:
Jag håller med om det du skriver men det var inte heller ditt inlägg som jag reagerade på, och jag tycker inte heller att den förtjänar Oscar för bästa film, vilket jag ju skrev. Det var någon här (jag letar inte efter inlägget nu) som t.ex


Chilla.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 01:48   #34564
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag håller med om det du skriver men det var inte heller ditt inlägg som jag reagerade på, och jag tycker inte heller att den förtjänar Oscar för bästa film, vilket jag ju skrev. Det var någon här (jag letar inte efter inlägget nu) som t.ex


Chilla.
Aight, då är jag med på noterna. Var ju iaf. jag och två till som hade problem med karaktärsuppbyggandet, så jag antog det var oss hela bunten.

Men du har rätt, fattar man inte den biten så har man inte fattat filmen...

Ska försöka att inte bli en SJW och bara vara en simpel arg vit man.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 04:02   #34565
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Oväntat mycket diskussion kring Shape of water i denna tråden. Det skulle man ju inte ha trott på förhand direkt.

Undar hur det kommer sig egentligen?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 08:28   #34566
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Oväntat mycket diskussion kring Shape of water i denna tråden. Det skulle man ju inte ha trott på förhand direkt.

Undar hur det kommer sig egentligen?
Den fick en oscar. Då blir det alltid debatt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 13:40   #34567
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Aight, då är jag med på noterna. Var ju iaf. jag och två till som hade problem med karaktärsuppbyggandet, så jag antog det var oss hela bunten.

Men du har rätt, fattar man inte den biten så har man inte fattat filmen...

Ska försöka att inte bli en SJW och bara vara en simpel arg vit man.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 14:26   #34568
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
I, Tonya 7/10

(O)trevlig film om Tonya Hardings liv. Lite märklig blandning av barnmisshandel, hustrumisshandel och humor, men def. sevärd. Margot Robbie jäkligt bra i den.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 01:02   #34569
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenschmidt Visa inlägg
Såg också Annihilation, den var ok och få 6/10. En spännande idé som inte riktigt nådde fram. Det var något som saknades i den med stämningen och/eller karaktärerna. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad. Jag fick tvärtemot skribenten ovan ingen stark känsla av obehag som liknande sci-fi/horror ofta klarar skapa. Helt klart sevärd ändå.
Håller med.

Jag ger den nog 6.5/10

Kände i princip ingen som helst empati för någon av karaktärerna. När de plockades av (av cgi monster) brydde jag mig verkligen inte ett smack. Jämför tex med nåt så enkelt som Predator där man bryr sig om alla karaktärerna, och båda filmerna hade ungefär lika mycket tid på sig att etablera dem.

CGI.n var undermålig, ibland kändes det som att jag kollade på Lawnmower Man hehe. Jag tror att den hade gjort sig mycket bättre som en miniserie på 4 timmar eller nåt.Jag fick absolut ingen känsla av obehag, rädsla, glädje, sorg.

Den försökte göra sig smartare än vad den var, men det infann sig liksom inte i narrativet.

Det jag tänkte mest på var att jag hade gärna spelat detta som ett singelplayer FPS. Det vibbade ju hårt av Stalker.

Kul att se Tuva Novotny, hon har jag skulpterat en skottskada på för 12 år sen, hehe.
Man kanske får läsa boken, det är första delen av en trilogi.


Senast redigerad av timoat den 2018-03-18 klockan 01:12.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 09:50   #34570
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Håller med.

Jag ger den nog 6.5/10

Kände i princip ingen som helst empati för någon av karaktärerna. När de plockades av (av cgi monster) brydde jag mig verkligen inte ett smack. Jämför tex med nåt så enkelt som Predator där man bryr sig om alla karaktärerna, och båda filmerna hade ungefär lika mycket tid på sig att etablera dem.

CGI.n var undermålig, ibland kändes det som att jag kollade på Lawnmower Man hehe. Jag tror att den hade gjort sig mycket bättre som en miniserie på 4 timmar eller nåt.Jag fick absolut ingen känsla av obehag, rädsla, glädje, sorg.

Den försökte göra sig smartare än vad den var, men det infann sig liksom inte i narrativet.

Det jag tänkte mest på var att jag hade gärna spelat detta som ett singelplayer FPS. Det vibbade ju hårt av Stalker.

Kul att se Tuva Novotny, hon har jag skulpterat en skottskada på för 12 år sen, hehe.
Man kanske får läsa boken, det är första delen av en trilogi.

Håller med. 6/10. Jag var faktiskt hypad över denna film: regisserad av Alex Garland, baserad på en bok som ska vara riktigt bra (som jag inte hunnit läsa än fast jag planerade det) men den föll sig rätt platt.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 10:58   #34571
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Man kanske får läsa boken, det är första delen av en trilogi.

Om du läser boken så lär den troligtvis diffa rätt mycket från filmen för regissören hade väl själv sagt att det var länge sen han läste den och han gjorde filmen ifrån minnet av det han läst och att han inte ville läsa om den för att få alla detaljer rätt.

Angående det dolda du skrev så var det inget jag upptäckte så nu blev jag ju också lite nyfiken.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 11:18   #34572
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av gohei Visa inlägg
Om du läser boken så lär den troligtvis diffa rätt mycket från filmen för regissören hade väl själv sagt att det var länge sen han läste den och han gjorde filmen ifrån minnet av det han läst och att han inte ville läsa om den för att få alla detaljer rätt.

Angående det dolda du skrev så var det inget jag upptäckte så nu blev jag ju också lite nyfiken.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 11:29   #34573
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Ah, där ser man. Det såg jag inte heller. Känns som man det är en hel del man kanske missar på första visningen.
Jag gillade verkligen filmen, åtminstone första halvan var riktigt bra. Slutet kändes inte helt komplett helt ärligt, kan också ha o göra med att jag läste vissa spoiler-fria tankar och åsikter om filmen innan jag såg den och jag hade väl byggt upp lite av en annan film i huvudet som inte stämde överens med slutprodukten.
Riktigt snygg var den också.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 15:27   #34574
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Annihilation - 7,5/10

Jag har givetvis aldrig tagit LSD, men om jag hade gjort det så hade jag varit säker på att Alex Garland tagit det och i princip baserat hela filmen på det.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 16:18   #34575
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)