Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-18, 09:20   #27811
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av tumme Visa inlägg
Transformers 4
På gränsen till spoiler.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 09:25   #27812
tumme
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 349
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
På gränsen till spoiler.
Försökte hålla det utan detaljer. Ändrade lite nu.
tumme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 11:19   #27813
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av tumme Visa inlägg
Nån vakt står still i flera sekunder innan han gör något, fast en transformer står och skjuter 10 meter från honom.

Visst att det är en skit film men med den budgeten kan dom skapa bra effekter iaf.
Just den sekvensen var pinsam och jag reagera på samma sak, anställer de döva vakter eller?

Vissa specialeffekter var verkligen dåliga också, verkligen inte samma kvalite som de tidigare filmerna.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 11:46   #27814
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Ytterligare två.

Poseidon Rex. Jag har sett mycket b-film och denna är i toppen, jag hade på den nästan enbart i bakgrunden och ändå var den så illa så jag nästan ville stänga av. Se inte.

Instructions not included. Började som en väldigt simpel komedi, vilket jag trodde det skulle vara. Men gled över i något mer dramatiskt med både hemskheter, kärlek och viss enkel humor. Väldigt bra. Dock måste jag säga att spanskan drar ned det lite, jag tycker spanska är för glatt för drama. Se den.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 13:28   #27815
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Och ytterligare en avverkades, Brick mansion. Modern, snygg och ren action med en halvtaskig story och ett lyckligt slut. Vill man se action så ser jag inget som talar emot att man plockar upp denna.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 19:31   #27816
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Battle Royale

Såg om men såg inte till slut. Jag orkade inte med det japanskt gapiga överspelet bland kidsen. Den är ju egentligen bra så jag tänker inte sätta betyg på den. Men vad är grejen med det sättet att agera? Är det deras naturliga sätt eller är det överspel för film? Det blir ju nästan teatraliskt vilket jag har lite (rätt) svårt för. Ser hellre precis det rakt motsatta, subtilt och bra underspel som gör att man suger in allt.
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 19:38   #27817
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
X-Men: Days of Future Past. Jag förstår inte riktigt vad som ska vara så fantastiskt bra med denna? Det är en helt OK actionrulle, men vad gör att den studsar från typ 6-7 till 8,3? De flesta karaktärerna och deras relationer är antingen tvådimensionella eller meningslösa. Det är väl ingen jättestor bedrift story-mässigt heller. Inget fel på den som actionrulle, men den har då ingenting att göra på topplistan.

håller definitivt med.
blev besviken på denna film, tycker det är den sämsta xmen filmen faktist.
R Scarpa27 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 19:41   #27818
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
Battle Royale

Såg om men såg inte till slut. Jag orkade inte med det japanskt gapiga överspelet bland kidsen. Den är ju egentligen bra så jag tänker inte sätta betyg på den. Men vad är grejen med det sättet att agera? Är det deras naturliga sätt eller är det överspel för film? Det blir ju nästan teatraliskt vilket jag har lite (rätt) svårt för. Ser hellre precis det rakt motsatta, subtilt och bra underspel som gör att man suger in allt.
Det är typiskt för asiatisk film. En del gillar det, andra gör det inte.
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 20:06   #27819
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Lucy.
Son, I am dissappoint.
Kändes som en mashup mellan the man from earth, matrix och limitless. Eller något. Ointressant film som inte ledde någonstans och kändes som ett enda stort antiklimax.
Gillat Luc's andra filmer
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 20:57   #27820
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Out Of Time

"Gammal" hederlig thriller med Denzel.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 21:15   #27821
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Faust (1994).

Jan Svankmajers tolkning av Goethes pjäs vid samma namn om en man som säljer sin själ till djävulen. Väldigt intressant film med helt galen stop-motion animation. Huvudpersonen (Faust) talar vid flera tillfällen med en stop-motion version av sitt eget ansikte och det är bara så ruskigt väl skulpterat. Mise en scéne är i de teatraliska bitarna alldeles underbar men under de "normala" delarna ser det bara ut som väldigt tråkig, långsam film. Jag tror dock att denna kontrast är en del av narrativet, p.g.a. något som sägs av Hephaestus under en av dialogerna som förs med Faust.
Helt klart sevärd om man gillar filmer av det lite konstnärligare slaget. Min kamrat tyckte nog att filmen var lite för långsam för sitt eget bästa, men själv tyckte jag att den tjänade på att ta sig tid.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 21:23   #27822
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Vad finns det för sorgliga filmer egentligen? Inge Rädda Willy-tjafs. Vill minnas att 28 days later är lite halvsad men förbannat länge sedan man såg den så kommer inte riktigt ihåg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 21:27   #27823
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo Visa inlägg
Vad finns det för sorgliga filmer egentligen? Inge Rädda Willy-tjafs. Vill minnas att 28 days later är lite halvsad men förbannat länge sedan man såg den så kommer inte riktigt ihåg.
Livet Är Underbart
The Champ
Dancer In The Dark
Lilja 4-Ever
Das Boot
Bambi (y, rly)
Night And Fog (dok. som bör ses på orginalspråk istället för eng.)

The Sunset Limited är en av mina favoritfilmer, men mer deprimerande än sorglig.

Senast redigerad av Red Apple den 2014-09-18 klockan 21:28.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 21:29   #27824
awesomooo
Groggluder
 
awesomooos avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 499
Tackar!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 21:32   #27825
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Lurre, se allt av Steve McQueen också, while you're at it.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)